• 1
  • 2
2013-02-09, 23:25
Medlem
Vattnet i badkaret försvinner knappt längre och det blir översvämning i golvbrunnen direkt. Plockade obort gallret för att gå ner och rensa men det fanns inget utom en pöl med lite vatten i som luktade pecka. Har läst på lite och sett folk skriva något om ett vattenlås. Såg inget sånt, bara ett hål med gegga runt. Hur ska jag få ordning på detta?

Kan ladda upp en bild om det skulle underlätta.
Citera
2013-02-09, 23:43
Medlem
Backafalls avatar
Ja en bild behövs
Citera
2013-02-09, 23:45
Medlem
galne-golems avatar
Ta på dig ett par gummihandskar och gräv ut skiten
Citera
2013-02-09, 23:48
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galne-golem

Ungefär så.
Det är något av det vidrigaste man får göra i livet men det är antingen det eller hyra in en hantverkare och då får jag hellre kväljningar i en kvart.
Citera
2013-02-09, 23:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galne-golem
Det räcker tyvärr oftast inte då man bara ser halva vattenlåset i en golvbrunn.

Beroende på ålder och uppbyggnad av golvbrunnen och vattenlåset så finns det en "mellanvägg" som ska monteras bort för att allt ska bli åtkomligt.

Hur man förfarar med detta är omöjligt att svara på utan bild.
Citera
2013-02-09, 23:55
Medlem
http://www.freeimagehosting.net/vu8lw

Där har ni hur det ser ut.
Citera
2013-02-09, 23:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarathustra11
http://www.freeimagehosting.net/vu8lw

Där har ni hur det ser ut.
Där finns ju hår från Gustav Wasa...

Du måste göra rent innan det går att göra rent.

Rensa vad du kan och ta en ny bild.

BTW - plasthandskar är för stadsbor/fjollor.
Citera
2013-02-10, 00:03
Medlem
Du kan väl börja med och rensa ur med hjälp va kniv och ev sked. Sedan diskborste och diskmedel eller Ajax eller liknande. Efter det får du väl se hur det ser ut.
Ett tips! Rensa lite oftare.
Citera
2013-02-10, 00:09
Medlem
Har bara bott här i en månad och det var dåligt redan i början. Jag är så lättäcklad men jag antar att det bara finns ett sätt att bli av med skiten...
Citera
2013-02-10, 00:35
Medlem
Puggens avatar
Propplösning är ju en variant. Starkt frätande kemikalier som utvecklar värme i kontakt med vatten och fräter bort mycket av den äckliga sörjan. Dock bildas hälsovådliga gaser så man bör ta det ytterst försiktigt med denna typ av kemikalier plus att den ibland kan skada rör mm.
Citera
2013-02-10, 00:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puggen
Propplösning är ju en variant. Starkt frätande kemikalier som utvecklar värme i kontakt med vatten och fräter bort mycket av den äckliga sörjan. Dock bildas hälsovådliga gaser så man bör ta det ytterst försiktigt med denna typ av kemikalier plus att den ibland kan skada rör mm.
Det där är aldrig riktigt bra. Det är som att ta en huvudvärkstablett om man fått en spik i huvudet. Bättre då att börja med att dra ut spiken.
Citera
2013-02-10, 00:41
Medlem
Buskalles avatar
är det en gammal golvbrunn så sitter det en gängad mässingsplugg nere i brunnen lätta på den med en rörtång eller stor skiftnyckel skruva ur den så är ditt problem löst när du är klar så sätt inte tillbaka pluggen utan byt ut den emot en vinkork detta knep har jag lärt mig av en polare som är rörpulare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in