2022-04-28, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimythin
Jepps tack för buffen men bra. Ja man behöver verkligen röra på sig mer än vad man gör.

Absolut. Alltid kul att stötta. Har själv kört i 20 år. Försöker få sonen att må bättre just nu. Han är 26 år och kör med prylar och han har sådan prestationsångest just nu över löpningen. Tråkigt, men kroppen är ingen maskin försöker jag säga till honom.
Själv så har jag alltid kört som Rocky. Det är omöjligt att inte bli hyfsat bra om man löper 2ggr vecka år in och år ut.
Senast redigerad av WONGnr1 2022-04-28 kl. 10:13.
Citera
2022-04-28, 21:19
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markowitz
Nej, men de är väl Sauconys mjuka mängdträningsskor (med guide som stabilitetsvarianten) så låter som de ligger i rätt linje för vad du söker.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
De flesta moderna löparskorna brukar väl vara stabila nog för att nån som överpronerar ska kunna springa i dom utan för stora problem.

När jag började med det här för dryga 3 år sedan ( tror det var så ) så sa alla försäljare att jag överpronerar utan dess like. Men av nån anledning så sliter jag endast på utsidan av hälarana. Så jag antar att jag supinerar? Och det grovt också.

Neutrala skor är skönare.

Tack för svaren! Provade Triumph och Guide idag men de satt inte så bra som jag trodde.

Det blev ett par neutrala Bondi istället som kändes riktigt dämpade och sköna, ser fram emot att testa dem ute i helgen!
Citera
2022-04-28, 22:06
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Du kan väl kolla igen.

Skulle jag ju kunna göra. Men det funkar bra, så det finns ingen idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Tack för svaren! Provade Triumph och Guide idag men de satt inte så bra som jag trodde.

Det blev ett par neutrala Bondi istället som kändes riktigt dämpade och sköna, ser fram emot att testa dem ute i helgen!

Gillade du inte Triumph. Jag har den för längre pass i. Bondi har jag aldrig testat. Men den brukar ju få bra beröm. Hoppas du kommer bra överens med skorna.
Citera
2022-04-29, 09:01
Medlem
Gott, inga ursäkter mot att ta lååånga sköna pass längre. Welcome to the clown club :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Citera
2022-04-29, 19:06
Bannlyst
Hur går man ner fett i runt om magen och sidorna samt lår?
Citera
2022-04-29, 20:52
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzeze
Hur går man ner fett i runt om magen och sidorna samt lår?

Man äter mindre.
Citera
2022-05-06, 20:41
Medlem
General.Maximus.s avatar
Är det någon här som har tips på träningsklockor som passar bra till löpning?
Jag har kollat på Garmin Forerunner 245 Music som verkar ha allting jag söker. Någon här som använder den och kan säga om ni är nöjda med den?

De funktioner jag är ute efter är stöd för musik så jag slipper ta med mig mobilen när jag springer, GPS (duh) och inbyggd pulsmätare.
Citera
2022-05-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Jag har kollat på Garmin Forerunner 245 Music som verkar ha allting jag söker. Någon här som använder den och kan säga om ni är nöjda med den?

De funktioner jag är ute efter är stöd för musik så jag slipper ta med mig mobilen när jag springer, GPS (duh) och inbyggd pulsmätare.
Jag har inte den men tycker den är bra förutom att den ser så plastig ut. Har man den bara när man springer är det väl ok, men om man har den på sig när man jobbar kan man bli mobbad, beroende på vilka jobbarkompisar man har såklart.
Citera
2022-05-07, 00:02
Medlem
kilonars avatar
Citat:

Har kört med 245 music sen förra sommaren. Väldigt nöjd. Kör bara med handledspulsmätaren och täcker definitivt en vanlig motionärs behov. Spotify sync med listor är kanon för musik och har aldrig varit några problem med att ansluta trådlösa hörlurar. Man får dock vara beredd på att ladda den dagligen om man man springer med musik igång lite längre rundor. Kanske 3h batteritid om man kör musik + GPS. Knappar istället touchskärm är nog en smaksak men jag gillar det bättre när man springer.
Citera
2022-05-07, 00:56
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngerManagement
Jag har inte den men tycker den är bra förutom att den ser så plastig ut. Har man den bara när man springer är det väl ok, men om man har den på sig när man jobbar kan man bli mobbad, beroende på vilka jobbarkompisar man har såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av kilonar
Har kört med 245 music sen förra sommaren. Väldigt nöjd. Kör bara med handledspulsmätaren och täcker definitivt en vanlig motionärs behov. Spotify sync med listor är kanon för musik och har aldrig varit några problem med att ansluta trådlösa hörlurar. Man får dock vara beredd på att ladda den dagligen om man man springer med musik igång lite längre rundor. Kanske 3h batteritid om man kör musik + GPS. Knappar istället touchskärm är nog en smaksak men jag gillar det bättre när man springer.

Grymt, tack!
Citera
2022-05-07, 07:16
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Grymt, tack!

Köp inte jaybird-lurar till Garmin bara. Det funkar inte särskilt bra. Hackar och laggar
Citera
2022-05-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kilonar

Instämmer! Tycker att batteritiden är helt ok.
Garmin appen funkar bra också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in