När man tittar på hemsidan så slås man av att det här inte alls är en bok. det är ett glättigt magazin i tre delar. Med fina bilder som tar upp lika mycket bild som texten.
smakprovssidan med fluffig matta - BRYTNINGEN
Det här är vad jag kunnat läsa:
"Någonstans
Långt borta en tidig morgon
Mellan dröm och vakenhet
Där är vi
Bara hon och jag
Efter en lång natt utan krav
Utestängda från omvärlden
En natt av obegränsad passion
Omslingrade.
Vi hade älskat överallt
I duschen, i köket, i sängen
Och somnat in.
Jag älskade att vakna med Pernilla. I morgonstund var hon alltid varm (.....?) Det var då min Pernilla fanns där. Närvarande i ögonblicket.
När (....) fattade dagens grepp om hennes själ förlorade jag henne.
Den här morgonen är det Bruno som håller sina fingrar runt hennes hals och drar henne bort från mig.
Telefonens ilskna signaler vägrar att ge sig. Pernilla svarar.
"-Bruno vill tala med dig", säger hon tyst.
Det är väl någonting som handlar om (........) tänker jag och fattar luren. Men det är inte alls det han vill...
"-Jag vill att du slutar träffa Pernilla!"
Till en början var jag helt tyst.
"-Vem är du att tala om för mig vem jag får träffa eller inte? Du är väl inte min far?"
"-Nej, men hon kan inte ha en pojkvän just nu. Det kommer att skada hennes karriär."
"-Det där får du tala med Pernilla om" säger jag och avslutar samtalet tvärt.
Jag ser att hon gråter. Jag ser att hon skälver. Det är inte klokt! Hur kan Bruno få för sig att han ska få bestämma vem Pernilla ska träffa? Vem hon ska tycka om?
Ingen skulle längre få bestämma över mig.

sista fetstilen gjord av mig. Orkar inte läsa mera dravel, fast det fanns lika mycket till. Hoppas ni uppskattar jobbet.
Jag gissar att Bruno = fd skivbolagschefen Bruno Glenmark.
Jag förstår att det bara handlade om pengar för hans del. Pernilla var väl hans paycheck.
Och jag har förstått att han var speciell, ganska hård. Men det var väl därför som Pernilla bröt allt samarbete med honom senare.