2007-05-30, 16:37
Medlem
MaeWests avatar
Snacka om en dräggig" "...sak han är!
Tänkte skriva "karl" men kom på att det kan vara skymfande mot de män som faktiskt är "karlar"!

Och att vara man har dräggson helt klart visat att han inte fixar!

Och att penetrera och yngla av sig behövs det inte en man till,provrör och pincett går lika bra!
Citera
2007-05-30, 16:43
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashtar
Gästboken är helt fantastisk! Det MÅSTE ju helt enkelt vara den bästa bok som någonsin släppts eftersom var och vartannat inlägg innehåller stående ovationer och gränslösa hyllningar.

För inte kan väl Emilio vara så slug att han skriver alla inlägg själv...
Och det var inte alls så att de tog bort mitt blogginlägg där jag kallade boken för "en lättsam bilderbok", sidan för "pretatiöst dravel" och uppmanade emilio att inte ta sig själv på så stort allvar.
Citera
2007-05-30, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Och det var inte alls så att de tog bort mitt blogginlägg där jag kallade boken för "en lättsam bilderbok", sidan för "pretatiöst dravel" och uppmanade emilio att inte ta sig själv på så stort allvar.
Jag tycker det är skitkul att ChristianX inlägg fick stå kvar! Den där han i andra ord jämförde boken med Lambi toapapper.
Antagligen var ChristianX så subtil att den gode Emilio inte ens uppfattade det!

ChristianX inlägg:
Citat:
Äntligen! Borde vara ett måste hos varje modern man. Har alltid tyckt om trelagers, tryckt med små lamm innan. Papperet är väl inte glättat?
Namnet länkat till: http://www.regeringen.se/sb/d/108/a/35431
[Slag i luften. En utredning om myndigheter, mansvåld och makt]

Fenomenal ironi!
ChristianX är ju som bekant medlem här..
Citera
2007-05-30, 18:15
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Märkligt att han gnäller om hennes otrohet, han var ju otrogen sen dag ett själv!
Jag vet inte hur många i min bekantskapskrets som har nobbat hans inviter!

Vem var hon otrogen med?
Citera
2007-05-30, 19:12
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miljonären.
Vem var hon otrogen med?

Hon tittade väl på någon som drägget inte tyckte passade....?
Citera
2007-05-30, 19:47
Bannlyst
Jag minns inte exakt nu var infon kom ifrån (Svensk Dam? Internet?), men var det inte så att Pernilla själv klagade på att Emilio varit otrogen under deras äktenskap?

Nån som vet?
Citera
2007-05-30, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Märkligt att han gnäller om hennes otrohet, han var ju otrogen sen dag ett själv!
Jag vet inte hur många i min bekantskapskrets som har nobbat hans inviter!

Inte konstigt att hon var otrogen, Emilio Ingrosso ska innehava en mycket liten och smal balle (enligt en jag känner). Pernilla ludret fick nog av Emilios klena utrustning och var på jakt av falukorv.
Citera
2007-05-30, 23:44
Bannlyst
För den nyfikne:
Smakprovssidan med bild på Oliver och Emilio. Text:

"Det var inte bara Olivers första besök i Italien.
Det var även Pernillas och mitt första gemensamma besök.

Jag var lite spänd och hoppades att hon skulle tycka om mitt land. Det gjorde hon verkligen! Under de första dagarna visade hon en sida av sig själv som jag aldrig tidigare sett. Hon var naturlig och avslappnad och inte alls så kall som hon kunde vara hemma i Sverige. Det var som att även hon visade mig en bit av sin själ. Vi kom varandra mycket närmare.
Jag var så stolt över att få presentera min lilla familj för mina släktingar. Alla älskade Pernilla och Oliver och det var ömsesidigt.

Det var en riktig semester. Vi badade, solade, vilade och åt hela dagarna. Inga större äventyr, inga större ansträngningar. Det var så skönt. Det var nog först efter dessa dagar, när jag verkligen varvat ner, som jag kände hur trött jag egentligen var. Det hade varit en sådan (?rusch?) det senaste året. Separationen (?), dansen, Oliver. Cats, West Side Story och Fantomen. det var inte konstigt att jag kände mig fullkomligt utmattad i både kropp och själ."
Citera
2007-05-31, 08:17
Medlem
Mashtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
För att hålla mig on topic:

För den nyfikne:
Smakprovssidan med bild på Oliver och Emilio. Text:

"Det var inte bara Olivers första besök i Italien.
Det var även Pernillas och mitt första gemensamma besök.

...

Det var en riktig semester. Vi badade, solade, vilade och åt hela dagarna. Inga större äventyr, inga större ansträngningar. Det var så skönt. Det var nog först efter dessa dagar, när jag verkligen varvat ner, som jag kände hur trött jag egentligen var. Det hade varit en sådan (?rusch?) det senaste året. Separationen (?), dansen, Oliver. Cats, West Side Story och Fantomen. det var inte konstigt att jag kände mig fullkomligt utmattad i både kropp och själ."

Är titeln på boken "Mitt sommarlov" av Emilio Ingrosso?
Citera
2007-05-31, 14:02
Medlem
Muhammed All-ins avatar
OnT. Insåg igår vilka aggressioner herr Ingrosso måste få när han sitter avslappnad i skinnsoffan efter en hård arbetsdag, kollar på Supernanny och så helt plötsligt dyker Pernilla upp och cashar in för något sunkigt hårfärgningsmedel.
Citera
2007-05-31, 17:00
Bannlyst
När man tittar på hemsidan så slås man av att det här inte alls är en bok. det är ett glättigt magazin i tre delar. Med fina bilder som tar upp lika mycket bild som texten.

smakprovssidan med fluffig matta - BRYTNINGEN

Det här är vad jag kunnat läsa:

"Någonstans
Långt borta en tidig morgon
Mellan dröm och vakenhet
Där är vi
Bara hon och jag
Efter en lång natt utan krav
Utestängda från omvärlden
En natt av obegränsad passion
Omslingrade.
Vi hade älskat överallt
I duschen, i köket, i sängen
Och somnat in.

Jag älskade att vakna med Pernilla. I morgonstund var hon alltid varm (.....?) Det var då min Pernilla fanns där. Närvarande i ögonblicket.
När (....) fattade dagens grepp om hennes själ förlorade jag henne.
Den här morgonen är det Bruno som håller sina fingrar runt hennes hals och drar henne bort från mig.
Telefonens ilskna signaler vägrar att ge sig. Pernilla svarar.

"-Bruno vill tala med dig", säger hon tyst.
Det är väl någonting som handlar om (........) tänker jag och fattar luren. Men det är inte alls det han vill...

"-Jag vill att du slutar träffa Pernilla!"
Till en början var jag helt tyst.
"-Vem är du att tala om för mig vem jag får träffa eller inte? Du är väl inte min far?"
"-Nej, men hon kan inte ha en pojkvän just nu. Det kommer att skada hennes karriär."
"-Det där får du tala med Pernilla om" säger jag och avslutar samtalet tvärt.
Jag ser att hon gråter. Jag ser att hon skälver. Det är inte klokt! Hur kan Bruno få för sig att han ska få bestämma vem Pernilla ska träffa? Vem hon ska tycka om?
Ingen skulle längre få bestämma över mig.

sista fetstilen gjord av mig. Orkar inte läsa mera dravel, fast det fanns lika mycket till. Hoppas ni uppskattar jobbet.

Jag gissar att Bruno = fd skivbolagschefen Bruno Glenmark.
Jag förstår att det bara handlade om pengar för hans del. Pernilla var väl hans paycheck.
Och jag har förstått att han var speciell, ganska hård. Men det var väl därför som Pernilla bröt allt samarbete med honom senare.
Citera
2007-05-31, 19:59
Medlem
Lumbricuss avatar
Fy fan vilken patetisk typ. Get over it or die.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in