Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Bra fråga! Jag tror att det beror på att de flesta män vägrar sätta sig i offerrollen. Det är kvinnan som skall befinna sig där. Och tyvärr finns det män som är beredda att dö för att fortsätta ha sin makt över kvinnan. Manlighet hör inte ihop med någon man tycker synd om... Sorry men män är lika mycket offer för könsroller som kvinnor.
Att som du försöka få våldtäkt att framstå som mindre hemskt än misshandel är som att fråga varför misshandel är värre än terror?
Den här tråden är väl snarare ett tecken på att ett fåtal män desperat vill överta alla offerkoftor de kan komma på. Det kan inte vara synd om en kvinna som våldtas - ty det måste vara mer synd om männen. Det kan inte finnas ett kvinnohat, det finns bara ett manshat från feministerna. Alla andra har det bättre, kvinnorna, invandrarna - ja kort sagt alla - skor sig på den stackars mannens bekostnad.
Hur man ens valt att döpa detta underforum till diskussioner om "feminism och jämställdhet" är för mig en gåta, då majoriteten av klientelet endast vill diskutera just motsatsen. Och hårdnackat vägrar sätta sig in i ämnet feminism öht. Jag försökte ett tag, men har kommit fram till att det är enklare att låta dem hållas i sin lilla plaskdamm - smällen vid verklighetskontakt blir hårdare då, och tar säkert bättre.