2013-02-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Bra fråga! Jag tror att det beror på att de flesta män vägrar sätta sig i offerrollen. Det är kvinnan som skall befinna sig där. Och tyvärr finns det män som är beredda att dö för att fortsätta ha sin makt över kvinnan. Manlighet hör inte ihop med någon man tycker synd om... Sorry men män är lika mycket offer för könsroller som kvinnor.

Att som du försöka få våldtäkt att framstå som mindre hemskt än misshandel är som att fråga varför misshandel är värre än terror?

Den här tråden är väl snarare ett tecken på att ett fåtal män desperat vill överta alla offerkoftor de kan komma på. Det kan inte vara synd om en kvinna som våldtas - ty det måste vara mer synd om männen. Det kan inte finnas ett kvinnohat, det finns bara ett manshat från feministerna. Alla andra har det bättre, kvinnorna, invandrarna - ja kort sagt alla - skor sig på den stackars mannens bekostnad.

Hur man ens valt att döpa detta underforum till diskussioner om "feminism och jämställdhet" är för mig en gåta, då majoriteten av klientelet endast vill diskutera just motsatsen. Och hårdnackat vägrar sätta sig in i ämnet feminism öht. Jag försökte ett tag, men har kommit fram till att det är enklare att låta dem hållas i sin lilla plaskdamm - smällen vid verklighetskontakt blir hårdare då, och tar säkert bättre.
Citera
2013-02-13, 18:52
Medlem
Och för att svara på topic; jag som kvinna skulle hellre bli misshandlad än våldtagen. Jag skulle känna mig väsentligen mindre förnedrad av en misshandel.
Jag tror att flera känner likadant, oavsett om de är män eller kvinnor. Ty män kan som bekant också våldtas. Men det finns såklart de som tycker tvärtom också.
Citera
2013-02-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertysplit
Och för att svara på topic; jag som kvinna skulle hellre bli misshandlad än våldtagen. Jag skulle känna mig väsentligen mindre förnedrad av en misshandel.
Jag tror att flera känner likadant, oavsett om de är män eller kvinnor. Ty män kan som bekant också våldtas. Men det finns såklart de som tycker tvärtom också.
Om misshandeln permanent deformerade ditt ansikte?
Citera
2013-02-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Om misshandeln permanent deformerade ditt ansikte?
Japp, jag har redan haft mina snyggaste år för ett bra tag sen ändå
Citera
2013-02-13, 19:11
Medlem
Citat:

Jag tror att du hellre vill det pga att pöbeln (feministsvinen) har gått på i tiotalsår om att våltäkt är så mycke hemskt. Misshandel av män är pffff inget speciellt.Gå inte ensam på stan era slarver.
Våldtäkt är så himla hemskt och misshandel är inget farligt.

Självklart vill du hellre bli misshandlad då du litar blint på vad dessa apor säger
Citera
2013-02-13, 19:15
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Den här tråden är väl snarare ett tecken på att ett fåtal män desperat vill överta alla offerkoftor de kan komma på. Det kan inte vara synd om en kvinna som våldtas - ty det måste vara mer synd om männen. Det kan inte finnas ett kvinnohat, det finns bara ett manshat från feministerna. Alla andra har det bättre, kvinnorna, invandrarna - ja kort sagt alla - skor sig på den stackars mannens bekostnad.

Jag tror inte alls att de fåtal män som hatar kvinnor på detta forum skulle erkänna sin skam om de blev klassade som offer irl. Nu kan de både hata och hota utan risk, eftersom de gömmer sig bakom anonymitetens trygga vägg! Det är självklart bara dumt att ens försöka diskutera vilket övergrepp som är värst... Alla övergrepp är hemska och ingen skall behöva utsättas för dylikt vare sig man eller kvinna!

Citat:
Hur man ens valt att döpa detta underforum till diskussioner om "feminism och jämställdhet" är för mig en gåta, då majoriteten av klientelet endast vill diskutera just motsatsen. Och hårdnackat vägrar sätta sig in i ämnet feminism öht. Jag försökte ett tag, men har kommit fram till att det är enklare att låta dem hållas i sin lilla plaskdamm - smällen vid verklighetskontakt blir hårdare då, och tar säkert bättre.

Att hata feminister och jämställdhetskämpar är också åsikter som kräver sitt utrymme De stackarna blir ju tystade i andra media
Citera
2013-02-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Jag tror att du hellre vill det pga att pöbeln (feministsvinen) har gått på i tiotalsår om att våltäkt är så mycke hemskt. Misshandel av män är pffff inget speciellt.Gå inte ensam på stan era slarver.
Våldtäkt är så himla hemskt och misshandel är inget farligt.

Självklart vill du hellre bli misshandlad då du litar blint på vad dessa apor säger

Det kan du ju tro om du så önskar, men det är fel för du vet inte alls vem jag är och vad jag baserar mitt tyckande på. Jag vet vad smärta såsom i fysisk skada innebär, och har varit hotad och rädd för mitt liv mer än en gång under min uppväxt. Jag har också varit i sitsen att sannolikt bli handikapad och rullstorsburen, det var ju inte så kul, men det gick tillslut bra att förlika sig även med den tanken. Men jag har sluppit att blivit våldtagen ännu, tack och lov.
Citera
2013-02-13, 19:30
Medlem
Citat:
Japp, jag har redan haft mina snyggaste år för ett bra tag sen ändå
Men, Steven Cloak fick stora delar av sitt huvud sönderslaget av Jack Hobbs. Tur för Steven att han inte blev våldtagen för det hade varit riktigt hemskt för honom! Eftersom det bara var grov misshandel fick Hobbs bara fem års fängelse. Hade han varit riktigt hemsk och våldtagit en kvinna istället hade han fått åtta års fängelse. Jupp, våldtäkt är mycket värre än att få sitt huvud sönderslaget.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-devon-12417924

Edit: Nu har vi mycket kortare straff i Sverige, samt att här så kan grov misshandel dömas hårdare än våldtäckt. Det är rätt så vettigt enligt mig, att åsamka grova permanenta skador på andra tycker jag är mycket värre än våldtäckt.
Senast redigerad av Klockan3 2013-02-13 kl. 19:38.
Citera
2013-02-13, 19:34
Medlem
Citat:
Det kan du ju tro om du så önskar, men det är fel för du vet inte alls vem jag är och vad jag baserar mitt tyckande på. Jag vet vad smärta såsom i fysisk skada innebär, och har varit hotad och rädd för mitt liv mer än en gång under min uppväxt. Jag har också varit i sitsen att sannolikt bli handikapad och rullstorsburen, det var ju inte så kul, men det gick tillslut bra att förlika sig även med den tanken. Men jag har sluppit att blivit våldtagen ännu, tack och lov.
Men det är två övergrepp som är nästan identiska .
Varför ska just det övergrepp som mest sker mot kvinnor vara det värre?
Citera
2013-02-13, 19:44
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteOleander
Alltså har du ingen källa? Chocking.

Att brott inte kan styrkas betyder inte att ett brott inte begåtts utan helt enkelt att det inte finns tillräckligt med bevis för att gå vidare. Något som tyvärr är väldigt vanligt vid våldtäktsfall. Lär dig skillnaden.

BRÅ:s statistik har jag använt.

Nej, att brott inte kan styrkas beror på att man inte med största säkerhet kan säga att brottet verkligen begåtts. Jag är helt övertygad om att dessa fall är tveksamma redan från början. Skulle polisen börja utreda falsk tillvitelse på riktigt så kan jag lova att vi knappt hade haft några våldtäktsanmälningar alls.
Senast redigerad av Stiffnipples 2013-02-13 kl. 19:48.
Citera
2013-02-13, 19:49
Medlem
sprutaruts avatar
det är värre, fråga nån som blivit utsatt för båda så kommer dom säga att våldtäckten var värre.

tråkigt att ni känner att samhället inte tycker nog synd om er..
Citera
2013-02-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Men, Steven Cloak fick stora delar av sitt huvud sönderslaget av Jack Hobbs. Tur för Steven att han inte blev våldtagen för det hade varit riktigt hemskt för honom! Eftersom det bara var grov misshandel fick Hobbs bara fem års fängelse. Hade han varit riktigt hemsk och våldtagit en kvinna istället hade han fått åtta års fängelse. Jupp, våldtäkt är mycket värre än att få sitt huvud sönderslaget.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-devon-12417924

Våldtäkt (under hot eller våld) har straffsats mellan 2-6 år. Grov våldtäkt har straffsats mellan 4-10 år. Så straffet kunde ha blivit fem år i vilket fall. Det är sällan man använder den högre skalan vid varken misshandel eller våldtäkt, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in