Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 16:46
  #925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Nästintill allt. Köpte BTC 2015 för 2 700:- och det gav mig då 1.01 nånting BTC.
Köpte lite skit och glömde sedan bort att jag hade wallet kvar.

Blir ju inte så mycket skatt. Hitta på något annat avdrag i deklarationen så det jämnar ut sig😉
Citera
2018-02-13, 16:50
  #926
Medlem
.Anonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Blir ju inte så mycket skatt. Hitta på något annat avdrag i deklarationen så det jämnar ut sig😉

Efter rekommendationer kommer jag sälja via Localbitcoins istället!
Citera
2018-02-13, 17:43
  #927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Beror väl på hur du tänkt ta ut det? Om du cashar ut direkt till FIAT via deras hemsida så kommer dom lämna över dom handlingarna om SKV begär dom. Sen vet jag inte vart gränser går att dom skulle ha en juridisk skyldighet att rapportera uttag. Det går under tröskeln för att din bank skulle tycka att det är märkligt, tror jag.
Det är just det där lilla om. Frågan man borde ställa sig är varför skulle skatteverket fråga? Notifikation skickas automatiskt när det gäller utlandsöverföringar över 150k, men detta gäller ju inte Btcx vilket är inrikes.
Citera
2018-02-13, 18:38
  #928
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Det är just det där lilla om. Frågan man borde ställa sig är varför skulle skatteverket fråga? Notifikation skickas automatiskt när det gäller utlandsöverföringar över 150k, men detta gäller ju inte Btcx vilket är inrikes.
Det var typ 300 pers som betalade skatt förra året. Dom kanske har en intern uträkning där dom räknat ut att dom potentiella pengarna som undanhålls ifrån SKV är mycket större än kostnaden av att anlita människor som ska spåra kryptotransaktioner för att försöka driva in utebliven skatt. Då kanske ett steg i ledet är att kontakta alla svenska kryptobörser och be om kundregister för att spåra i vilka som har överföringar som potentiellt skulle kunna vara kryptovinster.
Citera
2018-03-19, 18:16
  #929
Medlem
kashats avatar
Efter att jag fått tillbaka mina pengar, efter mycket om och men ville jag avsluta mitt konto hos dom.
Samt att dom tar bort all info om mig, id, bank etc.
Jag litar inte på deras säkerhet, eller seriösitet heller för den delen.
Som exempel skrev dom For the horde i ett mail...

Jag fick känslan tidigare att dom är ett gäng finniga tonåringar men DET gjorde att jag fick det bekräftat.

Till saken så skrev dom att dom enligt lag måste hålla kvar mina uppgifter i 5 år.
Och tror ni dom svarar på det mailet, knappast. Dom duckar alltid för lagstöd mm.
Är det något ni känner till? inte fan vill jag ha mitt personnr kvar hos dom när jag inte vill ha med dom att göra.
Citera
2018-06-28, 21:14
  #930
Medlem
Btcx har alltid fungerat bra för mig! Det är lite olika hur länge det tar för att få bitcoinsen. Det varierar mellan 30min-3timmar.

När jag har skrivit till deras kundtjänst så har dom alltid svarat blixtsnabbt.
Citera
2018-06-29, 07:00
  #931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kashat
Till saken så skrev dom att dom enligt lag måste hålla kvar mina uppgifter i 5 år.
Och tror ni dom svarar på det mailet, knappast. Dom duckar alltid för lagstöd mm.
Är det något ni känner till? inte fan vill jag ha mitt personnr kvar hos dom när jag inte vill ha med dom att göra.

Även efter GDPR så måste de ha kvar dina uppgifter i minst 5 år om du någonsin gjort en transaktion hos dom (t.ex. köpt eller sålt Bitcoin). De måste enligt lagen (som trumfar GDPR) kunna härleda hur de fått in pengar till sin organisation, och vem det är som betalat. Dock borde de kunna erbjuda att all denna data ska vara offline. Du kan dock som sagt inte kräva att dom inte ska behålla den över huvud taget, då de isåfall skulle begå ett lagbrott.
Citera
2018-09-29, 04:02
  #932
Medlem
Känner mig som en idiot, men fråga: bt.cx har fungerat några år för mig ( små summor)

Idag köpt btc och enligt supporten ( som blir mer otrevlig för varje månad) så är summan skickad till btc adress jag beställde till. Denna är rätt adress ( enligt egna sparade kopior) Kvittot visar samma adress.

Inga pengar. Inget support svar. Hur bevisar man en sådan här scam om det är det det är?

Ingen konfirmation på blockchain.

Vad gör jag? Skiter i allt och bojkottar idioterna eller försöker tjata?
Citera
2018-09-29, 04:39
  #933
Medlem
Recension av Btcx.se

Känner mig som en idiot, men fråga: bt.cx har fungerat några år för mig ( små summor)

Idag köpt btc och enligt supporten ( som blir mer otrevlig för varje månad) så är summan skickad till btc adress jag beställde till. Denna är rätt adress ( enligt egna sparade kopior) Kvittot visar samma adress.

Inga pengar. Inget support svar. Hur bevisar man en sådan här scam om det är det det är?

Ingen konfirmation på blockchain.

Vad gör jag? Skiter i allt och bojkottar idioterna eller försöker tjata?
__________________
Senast redigerad av NoNameWhatsoever 2018-09-29 kl. 04:40. Anledning: Dubbel
Citera
2018-09-29, 04:58
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Känner mig som en idiot, men fråga: bt.cx har fungerat några år för mig ( små summor)

Idag köpt btc och enligt supporten ( som blir mer otrevlig för varje månad) så är summan skickad till btc adress jag beställde till. Denna är rätt adress ( enligt egna sparade kopior) Kvittot visar samma adress.

Inga pengar. Inget support svar. Hur bevisar man en sådan här scam om det är det det är?

Ingen konfirmation på blockchain.

Vad gör jag? Skiter i allt och bojkottar idioterna eller försöker tjata?

Det är ingen scam, däremot har dom inte bråttom att fixa något över huvud taget, du kommer att få dina Bitcoin, men det kan ta flera dagar. Rekommenderar absolut inte bt.cx. Använd coinbase eller bitstamp istället.

Bt.cx är amatörer.
Citera
2018-10-02, 17:40
  #935
Medlem
UUUUUUs avatar
Plockar skatteverket ut alla transaktioner från BTCX eller begär de bara ut i vissa fall? Om jag växlat ut cirka 35000 vid två separata tillfällen under året. Kommer skattverket reagera på detta då?
Citera
2018-10-02, 18:25
  #936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UUUUUU
Plockar skatteverket ut alla transaktioner från BTCX eller begär de bara ut i vissa fall? Om jag växlat ut cirka 35000 vid två separata tillfällen under året. Kommer skattverket reagera på detta då?
Undrar lite samma sak fast skrev i en annan tråd. Vad menar du med växlat ut? Att du växlat in dina bitcoins och fått sek?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback