Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-02, 18:58
  #937
Medlem
UUUUUUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingstuf
Undrar lite samma sak fast skrev i en annan tråd. Vad menar du med växlat ut? Att du växlat in dina bitcoins och fått sek?

Ja det var det jag menade. Växla ut är väl kanske fel ord. Sålt menade jag.
Citera
2018-11-20, 00:49
  #938
Medlem
Tja,

köpte från BTCX-express men dom strular och får inte min betalning, dom säger att dom måste behandla min första order först eller nått, även fast den första gick igenom som vanligt. Är dessa pålitliga? Eller har jag blivit av med mina pengar? Sen såklart så har support bara öppet till 24.00 så får inget svar så snabbt som jag vill!

Mvh
Citera
2018-11-20, 14:54
  #939
Medlem
Tycker btcx.se är rätt jävla usla faktiskt. Inte nog med att de med största sannolikt sparar all info och skickar vidare den så är deras service långsam och supporten suger rätt hårt. Tacka vet ja lite mer decentraliserade sidor som localbitcoins etc.
Citera
2018-12-30, 17:19
  #940
Medlem
Jag försökte köpa 200 kr. i BTCX Bara för att testa.
Men skrev fel adress. Nu vill de göra en mer nogrann personkoll eller vad det hette.
Jag har läst hur krångligt vissa har haft det och jag vill inte ladda upp mina ID:en etc.
Om jag bara låter detta vara, låter de mig vara?
Jag skiter i de 200 kr.
Citera
2019-01-04, 10:36
  #941
Medlem
jag har forex. kan jag köpa hos btcx på helger då och när får jag coinsen isf?
Citera
2019-10-02, 17:26
  #942
Medlem
HardCore_s avatar
Verkar som bt.cx nu ha gått ihop med GOOBIT och skickar mail/ringer folk och man måste verifiera sig. Ta selfie, ta kort på pass/körkort.
Såhär står det i mailet->

Hej,

Lagar och regler gör att Goobit måste granska sina verifieringsprocesser. Som ett led i denna
granskning utförs slumpmässiga kontroller. Ditt konto har blivit utvalt tillsammans med andra konton.


Och detta står när man trycker på länken man får från deras support->

To make sure you are you:

Your session audio and video may be recorded
Will be asked to take a selfie
Will be asked to take pictures of your ID
May be asked to take a selfie with ID


Så det är bara att avsluta kontot då detta ger dåliga vibbar!
Citera
2019-10-12, 02:33
  #943
Medlem
Claudias avatar
Som jag skrev tidigare i tråden är btcx en riktig skitsajt.

Jämfört med coinbase där jag köper med vanligt bankkort och har coinsen direkt så är btcx rena gestapo samt att de har världens otrevligaste support och kan ta en hel dag på sig innan de skickar om det inte fastnar i nån av deras "säkerhetsrutiner".

En av fördelarna med BTC är just anonymitet. Köper man av btcx så har man noll anonymitet och då finns det ingen anledning att använda dem.
Citera
2019-10-12, 06:03
  #944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Som jag skrev tidigare i tråden är btcx en riktig skitsajt.

Jämfört med coinbase där jag köper med vanligt bankkort och har coinsen direkt så är btcx rena gestapo samt att de har världens otrevligaste support och kan ta en hel dag på sig innan de skickar om det inte fastnar i nån av deras "säkerhetsrutiner".

En av fördelarna med BTC är just anonymitet. Köper man av btcx så har man noll anonymitet och då finns det ingen anledning att använda dem.
Är det några uttagsavgifter eller andra dolda avgifter för att handla på coinbase?
Citera
2019-10-12, 10:37
  #945
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Som jag skrev tidigare i tråden är btcx en riktig skitsajt.

Jämfört med coinbase där jag köper med vanligt bankkort och har coinsen direkt så är btcx rena gestapo samt att de har världens otrevligaste support och kan ta en hel dag på sig innan de skickar om det inte fastnar i nån av deras "säkerhetsrutiner".

En av fördelarna med BTC är just anonymitet. Köper man av btcx så har man noll anonymitet och då finns det ingen anledning att använda dem.
Fast BTC är ju inte anonymt så ur den aspekten är det ju skit samma. Jag har handlat ett flertal gånger från BTCX och har aldrig haft några som helst problem med dem. Levereras inom några minuter.
Citera
2019-10-13, 04:56
  #946
Medlem
Claudias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Är det några uttagsavgifter eller andra dolda avgifter för att handla på coinbase?

Växlingsavgift brukar ligga på nån tia. Du har coinsen direkt på sajtportföljen om du har cash på ditt kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Fast BTC är ju inte anonymt så ur den aspekten är det ju skit samma. Jag har handlat ett flertal gånger från BTCX och har aldrig haft några som helst problem med dem. Levereras inom några minuter.

Då har du haft tur. Och nej det är inte skitsamma. Jag är inte intresserad av en handlare som vill ha min hemaddress eller ställer frågor om eventuell penningtvätt och skickar uppgifter till skatteverket på rutin.
Citera
2021-08-09, 11:40
  #947
Medlem
gärningsmans avatar
Bt.cx verkar vara riktiga skojare. Ibland går transaktionen igenom, ibland inte. Och någon support ska man inte ens tala om för den existerar inte. Har väntat i veckor på att få mailsvar men icke!
Citera
2022-02-14, 00:54
  #948
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Köpte vid kl 14 igår, sitter fortfarande och väntar på mina btc såhär 11 timmar senare.

inte ett jävla svar från support heller trots 8 timmars väntan.
Riktigt jävla kasst om jag får säga et själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback