• 1
  • 2
2013-02-05, 12:26
Medlem
Hej KSoE,

Här tänkte jag att vi skulle diskutera och ge exempel på hur man förvarar sina kläder och annat.

Vad är egentligen bäst för slipsar? Vissa säger hänga, och andra säger rulla ihop.

Bra om man kan exemplifiera sina tankar med bilder på antingen hur det ser ut hos dig, eller med bilder från nätet.

Vad jag just nu tänker på är hur jag ska på ett bra sätt förvara mina näsdukar, hur gör ni?

Tips på bra och snygga manschettlådor mottages även det.

Jag har börjat hänga mina byxor i "slaget" med 7-kronors galgar från IKEA. Det fungerar utmärkt och minskar mitt behov av att stryka. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80078938/

Skjortor önskar jag bredare galgar än vad som vanligtvis saluförs, jag har spanat på hangerproject, men det är ju som bekant en rejäl kostnad involverad där.

Hur ser det ut hemma hos dig?
Citera
2013-02-05, 12:31
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Bra trådstart! Det där med näsdukarnas förvaring har jag också funderat över, likaså mina slipsars, som numera bara hänger lite slarvigt över herrbetjänten i väntan på bättre tider.

Vad gäller galgar skulle jag nog, utan att egentligen sitta på andra återförsäljare, säga att dessa, http://www.skolyx.se/Produkter/19-galge-i-cedertra.html, galgar är de mest prisvärda just nu. Tjock i bägge ändar och med gummilinje längsmed byxhängarn så att man slipper hasande byxor.
Citera
2013-02-05, 12:37
Medlem
Jag älskar deras produktbilder där de slängt ut galgen i snön! Haha. En galges naturliga hemvist så att säga.

Har du galgen för dina egna skjortor? Jag tänker att rundningen kommer synas på skjortorna? Att man vill ha en litet smalare galge till skjortor, men inte för kort? IKEA's i trä är ju för korta tyvärr..
Citera
2013-02-05, 13:28
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coupas
Jag älskar deras produktbilder där de slängt ut galgen i snön! Haha. En galges naturliga hemvist så att säga.

Har du galgen för dina egna skjortor? Jag tänker att rundningen kommer synas på skjortorna? Att man vill ha en litet smalare galge till skjortor, men inte för kort? IKEA's i trä är ju för korta tyvärr..

Nej, jag har inte beställt några så jag kan inte tala för dem, men de är de billigastre jag har sett, sett till vad man får. Kanske passar de bättre till kavajer. Att gemene galge inte är anpassat till KSoE:ares skjortor är nog tyvärr något man får rätta sig efter.
Citera
2013-02-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
...som numera bara hänger lite slarvigt över herrbetjänten i väntan på bättre tider.

Vilken typ av herrbetjänt använder du? Jag har letat till och från efter en trevlig herrbetjänt, men inte hittat någon jag gillar.
Citera
2013-02-05, 14:10
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khzd
Vilken typ av herrbetjänt använder du? Jag har letat till och från efter en trevlig herrbetjänt, men inte hittat någon jag gillar.
Kollat på Brevettatos modeller? De finns i alla möjliga varianter på typ Tradera etc och är med stor sannolikhet de vanligast förekommande herrbetjänterna i Sverige. Jag har en sådan och är nöjd, bortsett från att själva kavajhängaren är något smal.
Citera
2013-02-05, 14:13
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Kollat på Brevettatos modeller? De finns i alla möjliga varianter på typ Tradera etc och är med stor sannolikhet de vanligast förekommande herrbetjänterna i Sverige. Jag har en sådan och är nöjd, bortsett från att själva kavajhängaren är något smal.
Jag har en herrbetjänt med helt värdelösa axlar som jag moddat med en demonterad galge. Knappast vackert men ack så mycket bättre för mina stackars kavajer.

Slipsar har jag ihoprullade lite här och var och näsdukarna ligger i en låda om jag orkar ta ut dem ur bröstfickan.

Jagvill verkligen slå ett slag för de där IKEA-byxgalgarna. Legendariskt sätt att förvara byxor på.
Citera
2013-02-05, 17:00
Medlem
Spodes avatar
Bra tråd! Simon Crompton avhandlar slipsförvaring här, http://www.permanentstyle.co.uk/2012...fter-ties.html

Själv har jag slipsarna hängandes över en vanlig galge i garderoben. Näsdukarna förvaras i en liten kartong pappkartong och manschettknapparna i sina respektive askar i en låda av den här typen, http://www.granit.se/?id=4759

Skovårdsprodukter förvaras i en likadan låda.
Senast redigerad av Spode 2013-02-05 kl. 17:02.
Citera
2013-02-05, 19:13
Medlem
The-Johans avatar
Har en väldigt liten garderob, ca 1x1x2m kan man säga. Detta medför att jag måste använda minsta lilla utrymme. T.ex. så har jag just nu hängandes två kavajer och ca 10-15 skjortor, en rugby tröja och en cardigan. Detta gör att det nästan inte får plats något mer hängandes på galge och då har jag planerat att köpa ett antal fler oxford skjortor till våren/sommaren + 2 rugbys till.
Under det så har jag jag en hylla där jag har tröjor vikta till vänster och t-shirtar och Pikéer vikta till höger.
Under detta så har jag en korg som dras ut med strumpor och kalsonger.
Under korgen så har jag en till hylla med byxor på vänster sida och shorts till höger.
och längst ner så har jag skor som inte används för säsongen till vänster och arbetskläder till höger.
Citera
2013-02-05, 21:33
Medlem
Bör man verkligen hänga upp skjortorna? Jag tycker de blir mycket skrynkligare och tappar passformen lättare när jag hänger upp de. Istället viker jag de fint och har de i en låda luftigt på varandra. Borde jag överväga att hänga upp skjortorna igen?
Citera
2013-02-05, 21:42
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo
Bör man verkligen hänga upp skjortorna? Jag tycker de blir mycket skrynkligare och tappar passformen lättare när jag hänger upp de. Istället viker jag de fint och har de i en låda luftigt på varandra. Borde jag överväga att hänga upp skjortorna igen?
Häng dem ordentligt bara, sedan stryker du innan användning.
Citera
2013-02-05, 22:13
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo

Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Häng dem ordentligt bara, sedan stryker du innan användning.

Det här är ju självklart lite individuellt, men mitt tips är att stryka skjortorna ordentligt innan du hänger in dem i garderoben. Skjortorna håller sig då fina tills dess du ska använda dem, förutsatt att det inte blir knökfullt i garderoben så att skjortorna pressas mot varandra. Då uppstår ju nya veck och du måste stryka om allt igen. Fördelen med att göra på detta sätt är att du kan diska av all strykning på en gång. Smidigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in