2015-01-13, 03:16
Medlem
Fördelar
169:- i månaden som student går nog inte att slå.
Tillgång dygnet runt.
Har själv enbart saknat enstaka saker, och då använder jag nästan aldrig maskiner.
Personalen lyssnar på och genomför förbättringar.

Nackdelar
Fullpackat vid 16-tiden, men typ tomt fram tills dess och efter 20-21.
Trasiga maskiner tar tid att laga för dem, som tur är har det bara gälllt någon enstaka.
Ingen bastu, vet inte hur vanligt/ovanligt det är faktiskt, mitt förra hade.
Tjejgym...av rent principiella skäl, jag är inte där för att glo.
Mycket diskotränande invandare, som svensk känner man sig ganska ensam stundtals.
Det ser nästan alltid ut som skit med vikterna, ligger stänger hantlar och vikter precis överallt, till stor del på grund av punkten tidigare. För övrigt samma klientel som gillar att kasta hantlarna riktigt hårt igolvet trots tydligt regler mot detta.
Citera
2015-01-13, 12:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Fördelar
169:- i månaden som student går nog inte att slå.
Tillgång dygnet runt.
Har själv enbart saknat enstaka saker, och då använder jag nästan aldrig maskiner.
Personalen lyssnar på och genomför förbättringar.

Nackdelar
Fullpackat vid 16-tiden, men typ tomt fram tills dess och efter 20-21.
Trasiga maskiner tar tid att laga för dem, som tur är har det bara gälllt någon enstaka.
Ingen bastu, vet inte hur vanligt/ovanligt det är faktiskt, mitt förra hade.
Tjejgym...av rent principiella skäl, jag är inte där för att glo.
Mycket diskotränande invandare, som svensk känner man sig ganska ensam stundtals.
Det ser nästan alltid ut som skit med vikterna, ligger stänger hantlar och vikter precis överallt, till stor del på grund av punkten tidigare. För övrigt samma klientel som gillar att kasta hantlarna riktigt hårt igolvet trots tydligt regler mot detta.

Bra om du anger vilken anläggning det gäller då F24S anläggningar håller mkt varierande kvalitet. Allt från sunkig skolåda i källaren till nyrenoverat och schysst. Likadant gäller för klientelet.
Citera
2015-01-16, 02:13
Medlem
scriptkhats avatar
Älskar allt folk som tror att deras gym är så mycket bättre för att dom inte heter "Fitness 24".
Kan slänga ihop vad jag tycker om de gym jag kört på.
F24 - Stureplan. 2våningar, litet omklädningsrum. Gamla maskiner, upp till 40kg hantlar(har alla 24 jag varit på) tycker de är allmänt sunkigt. Gamla techno gym maskiner sist jag var där.
F24 - Solna C. Minimalt, 2våningar, extremt trångt på hela gymmet. Lite annorlunda stuk på maskinerna från de andra 24. Gamla techno gym maskiner sist jag var där.
F24 - Bergshamra. Fruktansvärt trångt, nytt, fräscht, Bra space för Power Rack. Star Trac maskiner.
F24 - Fruängen. Också här är det fruktansvärt trångt, smutsigt. Sämst utbud tillsammans med Solna C på stänger och maskiner.
F24 - Älvsjö. Större än Solna, Berghamra och Fruängen, likaså omklädningsrummet som är det största för kedjan som jag upptäckt. Fräscht, ibland i princip tomt mellan 4-8 och ibland helt smockat. Nytt och nya Star Trac grejer. Riktigt trångt vid fria vikterna. Här spelas musiken inte direkt på max.
F24 - Regeringsgatan. 2 våningar. Friavikter osv längst ner. Allmänt dålig lokal för ett gym enligt mig. Helt ok size på omklädningsrummet. Bra space vid maskinerna, rätt dålig space vid fria vikterna vad jag kommer ihåg.
F24 - Hammarbyhöjden. 2 eller 3 våningar, väldigt väldigt trångt, gamla techno gym grejer. Har inte vart där på nåt år så dom kan mycket väl gjort om.
F24 - Högdalen. Minsta omklädningsrummet som någonsin funnits på ett gym. Star Trac grejer, helt okej musik om man glömt lurarna, trångt vid fria vikter. Här tar det minst 3 månader att laga utrustning som gått sönder.
Citera
2015-02-17, 00:12
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scriptkhat
Älskar allt folk som tror att deras gym är så mycket bättre för att dom inte heter "Fitness 24".
F24 - Stureplan. 2våningar, litet omklädningsrum. Gamla maskiner, upp till 40kg hantlar(har alla 24 jag varit på) tycker de är allmänt sunkigt. Gamla techno gym maskiner sist jag var där.
F24 - Solna C. Minimalt, 2våningar, extremt trångt på hela gymmet. Lite annorlunda stuk på maskinerna från de andra 24. Gamla techno gym maskiner sist jag var där.
F24 - Bergshamra. Fruktansvärt trångt, nytt, fräscht, Bra space för Power Rack. Star Trac maskiner.
F24 - Fruängen. Också här är det fruktansvärt trångt, smutsigt. Sämst utbud tillsammans med Solna C på stänger och maskiner.
F24 - Älvsjö. Större än Solna, Berghamra och Fruängen, likaså omklädningsrummet som är det största för kedjan som jag upptäckt. Fräscht, ibland i princip tomt mellan 4-8 och ibland helt smockat. Nytt och nya Star Trac grejer. Riktigt trångt vid fria vikterna. Här spelas musiken inte direkt på max.
F24 - Regeringsgatan. 2 våningar. Friavikter osv längst ner. Allmänt dålig lokal för ett gym enligt mig. Helt ok size på omklädningsrummet. Bra space vid maskinerna, rätt dålig space vid fria vikterna vad jag kommer ihåg.
F24 - Hammarbyhöjden. 2 eller 3 våningar, väldigt väldigt trångt, gamla techno gym grejer. Har inte vart där på nåt år så dom kan mycket väl gjort om.
F24 - Högdalen. Minsta omklädningsrummet som någonsin funnits på ett gym. Star Trac grejer, helt okej musik om man glömt lurarna, trångt vid fria vikter. Här tar det minst 3 månader att laga utrustning som gått sönder.

Jävlar, tackar för denna lista. Som nattjobbare och nattuggla har jag inte så många andra alternativ än 24/7, är rätt nöjd ändå trots att det alltid ser ut som ett jävla helvete när man kommer ner bland de fria vikterna. Brukar vara helt själv mellan 2 och 4 på nätterna, riktigt skönt. Har jag riktigt tur är där någon tröttmössa som kan hjälpa till med att passa osv, händer att det trillar in folk nattetid tamejfan.

Vet du om det finns några gym i Stockholmsområdet som INTE har de nya star trac-bänkarna? Satan i helvete så jävla värdelösa dom är, alldeles för höga och riktigt osköna att träna på.
Citera
2015-02-17, 10:02
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scriptkhat

Du sammanfattar ungefär mina tankar. Älvsjö är helt klart bäst, tycker jag. Högdalen är, omklädningsrummet frånsett, rätt schyst sett till lokal.
Citera
2015-02-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Jävlar, tackar för denna lista. Som nattjobbare och nattuggla har jag inte så många andra alternativ än 24/7, är rätt nöjd ändå trots att det alltid ser ut som ett jävla helvete när man kommer ner bland de fria vikterna. Brukar vara helt själv mellan 2 och 4 på nätterna, riktigt skönt. Har jag riktigt tur är där någon tröttmössa som kan hjälpa till med att passa osv, händer att det trillar in folk nattetid tamejfan.

Skönt att ha ett helt gym för sig själv, man kanske skulle börja jobb natt
Citera
2015-02-17, 12:30
Grymt med gym som har öppnat så det passar när man vill. Borde vara någonting fler gym eftersträvar i dagens samhälle när de flestas ursäkt är "jag har inte tid".
Citera
2015-02-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer

Vet du om det finns några gym i Stockholmsområdet som INTE har de nya star trac-bänkarna? Satan i helvete så jävla värdelösa dom är, alldeles för höga och riktigt osköna att träna på.

F24/7:s koncept är riktigt trevligt. Jag var student tidigare när jag började träna, och det passade mig perfekt att dra och träna mitt i natten. Oftast var man ensam, ibland kunde det dyka in någon person vid kl 3:34 och vi var båda förvånade att den andre var där just då.

Det är stor skillnad på de olika F24-anläggningarna, iaf misstänker jag det. Där jag bodde tidigare var det nyöppnat och fräscht, alla maskiner funkade och lokalerna var stora och nya. Sen bodde jag i Stockholm några månader och de F24 jag besökte där var helt annorlunda. Visst, att det är dyrt att ha lokaler i innerstaden förstår man ju så att de är lite mindre kan man köpa. Men de var så sunkiga. Alla maskiner såg ut att komma från efterkrigstiden i östtyskland och dåligt utbud på frivikter etc. Och alltid fullt, även senare på kvällen. Inte alls kul att träna då.

På ett sätt har man nog blivit lite bortskämd med första tiden. Tycker det är grymt störande nu när man tränar på "normala" tider och vill köra en övning och så är det någon som blockerar den maskinen/stationen. Får ingen rytm och så måste man försöka hitta något annat man kan köra.
Citera
2015-02-25, 23:54
Medlem
Redors avatar
Billiga ställen har ju en tendens att locka "fel" typer av folk. Är det så på 24/7 också?.
Jag vill liksom inte komma för att träna och sen ha 50 illaluktande håriga eller släta turkar som spänner sig och beter sig som dem brukar..
Väljer man fel gymkedja om det är det man vill undvika då?

Sen hur är säkerheten nattetid?. Finns det möjlighet att kalla väktare dit om någon skulle få för sig att börja jiddra t.ex?
Senast redigerad av Redor 2015-02-26 kl. 00:05.
Citera
2015-02-26, 00:01
Medlem
Jag tränat i 24/7 senaste 2 år, bara för att den är öppet 24 timmar så jag kan gå när som helst efter eller innan jobbet.
I övrigt så tycker jag inte alls att den är nån hit, det finns säkert mycket bättre gym med flera apparater och alternativ..
Citera
2015-02-26, 00:13
Medlem
jamescarters avatar
Beror mycket på vilken anläggning, jag har kört en del på 24Fitness Mölndalsvägen Göteborg och det är bra tycker jag, visst dem har inte alla maskiner i världen och folk som kan 1 övning per muskelgrupp kan såklart ha problem med det, men vet man hur man tränar hela kroppen på många olika sätt är detta knappast ett problem.

Sen tycker jag det är skönt att kunna dra dit om jag har lite energi kvar oavsett tid på dygnet och i allmänhet är det ganska lugnt där så inte så mycket dötid.
Citera
2015-04-27, 00:09
Medlem
jcarlbergs avatar
Dum fråga maybe, men kan man köpa Gymkort på själva gymmet? Ska vara bemannat 16-19, köper man via sidan så verkar det ta 24h innan man kan gymma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in