Citat:
Ursprungligen postat av
Stjaertsmoer
Jävlar, tackar för denna lista. Som nattjobbare och nattuggla har jag inte så många andra alternativ än 24/7, är rätt nöjd ändå trots att det alltid ser ut som ett jävla helvete när man kommer ner bland de fria vikterna. Brukar vara helt själv mellan 2 och 4 på nätterna, riktigt skönt. Har jag riktigt tur är där någon tröttmössa som kan hjälpa till med att passa osv, händer att det trillar in folk nattetid tamejfan.
Vet du om det finns några gym i Stockholmsområdet som INTE har de nya star trac-bänkarna? Satan i helvete så jävla värdelösa dom är, alldeles för höga och riktigt osköna att träna på.

F24/7:s koncept är riktigt trevligt. Jag var student tidigare när jag började träna, och det passade mig perfekt att dra och träna mitt i natten. Oftast var man ensam, ibland kunde det dyka in någon person vid kl 3:34 och vi var båda förvånade att den andre var där just då.
Det är stor skillnad på de olika F24-anläggningarna, iaf misstänker jag det. Där jag bodde tidigare var det nyöppnat och fräscht, alla maskiner funkade och lokalerna var stora och nya. Sen bodde jag i Stockholm några månader och de F24 jag besökte där var helt annorlunda. Visst, att det är dyrt att ha lokaler i innerstaden förstår man ju så att de är lite mindre kan man köpa. Men de var så sunkiga. Alla maskiner såg ut att komma från efterkrigstiden i östtyskland och dåligt utbud på frivikter etc. Och alltid fullt, även senare på kvällen. Inte alls kul att träna då.
På ett sätt har man nog blivit lite bortskämd med första tiden. Tycker det är grymt störande nu när man tränar på "normala" tider och vill köra en övning och så är det någon som blockerar den maskinen/stationen. Får ingen rytm och så måste man försöka hitta något annat man kan köra.