2013-02-04, 01:22
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/opinion/aktuella-fragor/ilmar-reepalu-darfor-avgar-jag/

Citat:
Min vision är att Malmös olika delar ska länkas samman. Det tog mer än hundra år att bygga det segregerade Malmö, där särskilda stadsdelar byggdes med arbetarbostäder och andra för medelklassen. Att bygga bort segregationen, även med de ansträngningar vi gör, kommer att ta mer än femtio år. Det är därför det är så viktigt att motverka segregationen också genom att skapa nya mötesplatser, inte minst för de unga Malmöborna, oavsett var de bor någonstans.
Varje gång man bygger nytt och förändrar staden måste man kraftfullt motverka segregationen, men därutöver också arbeta med sociala faktorer. Vi har gjort det i Holma, i Augustenborg och på Möllevången. Man ska alltid börja med att förbättra levnadsvillkoren för dem som har det svårast.
Och nu gäller det att få invånarna i Seved, Herrgården, Kroksbäck och Lindängen med i arbetet – där deras önskemål och drömmar ska vara styrande.

Man kan tydligen, medelst arkitektur, bygga bort segregation enligt Repalu. Tyvärr nämner han inget direkt om de svenskar som rånats, de svenskar som våldtagits eller de svenskar som misshandlats av invandrare i Malmö, nordens alldeles egna Vilda Västern.
Citera
2013-02-04, 01:26
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag bor visserligen inte i Malmö men jag tror nog att det kan vara bra att byta ut honom.
Citera
2013-02-04, 01:29
Bannlyst
Ilmar Reepalu lämnar det sjunkande skeppet.
Citera
2013-02-04, 01:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Ilmar Reepalu lämnar det sjunkande skeppet.

Han hämtade sig väl aldrig riktigt efter det kulturella mötet med folket i BMWn uppe vid Seved.
Citera
2013-02-04, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Han hämtade sig väl aldrig riktigt efter det kulturella mötet med folket i BMWn uppe vid Seved.

Fortfarande lämnade han det sjunkande skeppet.
Citera
2013-02-04, 01:38
Medlem
Citat:

Någon speciell händelse du tänker på?
Citera
2013-02-04, 01:41
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Någon speciell händelse du tänker på?
http://www.youtube.com/watch?v=RICa2oTU8rA

OnT: Det var på tiden. Behövs någon ny, bara de inte gör en centern och ersätter honom med en "ung ambitiös kvinna"...
Citera
2013-02-04, 03:56
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
http://www.youtube.com/watch?v=RICa2oTU8rA

OnT: Det var på tiden. Behövs någon ny, bara de inte gör en centern och ersätter honom med en "ung ambitiös kvinna"...
Nä, Det behövs någon gammal polischef/general för att styra upp Malmö. Jag bor i Singapore nu och fyfan vad jävla befriande det är att kunna gå vart du vill vilken tid på dygnet som helst och känna sig säker.

Visst, sen kommer det till en viss kostnad i form av CCTV kameror och sky höga straff men för en vanlig medborgare så har jag inga problem med att våldtäkts män män blir hängda och personrånare får 5 år i ett skitit fängelse.
Citera
2013-02-04, 04:53
Medlem
Idioten456s avatar
Bra att han avgår han är väl ändå rätt hatad i malmö.
Citera
2013-02-04, 06:26
Moderator
Chantres avatar
Undrar hur många dagar i förväg Sydsvenska har vetet om att han ska kasta in handduken. Bilderna till artikeln togs i slutet på förra veckan.
Citera
2013-02-04, 06:34
Medlem
Citat:
Undrar hur många dagar i förväg Sydsvenska
har vetet om att han ska kasta in handduken. Bilderna till artikeln togs i slutet på förra veckan.

Du är rolig.

Tror att Malmö behöver någon som styr om skeppet. Vem kommer ersätta?
Citera
2013-02-04, 06:37
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Undrar hur många dagar i förväg Sydsvenska har vetet om att han ska kasta in handduken. Bilderna till artikeln togs i slutet på förra veckan.
Okej? Så du tror att man alltid använder dagsfärska bilder i tidningen?

Alla styrande i Malmö borde avgå - Sveriges mest misskötta stad.

Men jag tror som många andra här - Reepalu ser att sitautionen är ohållbar, och drar... troligen med fet pension.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in