2015-02-11, 12:12
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Underbar app, men fungerar för närvarande inte till min S5. Förstår problemet med skrivrättigheter, men snäääälllllaaaaaa kan någon fixa en workaround? Jag har inte tillräckligt med kunskap eller ork för att roota. Big ups!
Citera
2015-02-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Underbar app, men fungerar för närvarande inte till min S5. Förstår problemet med skrivrättigheter, men snäääälllllaaaaaa kan någon fixa en workaround? Jag har inte tillräckligt med kunskap eller ork för att roota. Big ups!

Och då är du körd!

Bara att LÄSA innantill i all text som kommer upp när du skriver inlägg här.

Antinge rootar du, eller slipper SMS-biljett.
Citera
2015-02-11, 17:43
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkanW
Och då är du körd!

Bara att LÄSA innantill i all text som kommer upp när du skriver inlägg här.

Antinge rootar du, eller slipper SMS-biljett.
Eller så ber jag programmeringsgudarna i denna tråd att jag hoppas att de kan komma på en workaround?
Citera
2015-02-11, 18:25
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Eller så ber jag programmeringsgudarna i denna tråd att jag hoppas att de kan komma på en workaround?

Workarounden som finns är beskriven i FAQ och den involverar root.
Citera
2015-02-11, 18:43
Medlem
NoOneAces avatar
Hej vill bara meddela att sen igår har ul en ny biljett med helgul bakgrund samt en ruta med bild på en buss som åker fram och tillbaka så länge biljetten är giltig
Citera
2015-02-11, 18:47
Medlem
NoOneAces avatar
Sedan igår har UL en ny biljett med helgul bakgrund samt en ruta där en buss åker fram och tillbaka så länge biljetten är giltig
Citera
2015-02-11, 20:55
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneAce
Sedan igår har UL en ny biljett med helgul bakgrund samt en ruta där en buss åker fram och tillbaka så länge biljetten är giltig

En bild vore ju trevligt...
Citera
2015-02-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
En bild vore ju trevligt...

Många vet inte hur man tar/gör en Skärmdump/Bild.

Galaxy S3/4/5: http://www.arwengrim.se/android/ta-skarmdump-med-samsung-galaxy-s3/

http://tekniksmart.se/2014/skarmdumpar-med-samsung-galaxy-s5-sa-gor-du/

De flesta andra inkl. Galaxy S3:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.600230/5-olika-satt-att-spara-en-skarmbild-fran-telefonen

"Skärmdumparna sparas som vanliga jpeg-filer i ett album som heter “Screenshots”. Du hittar dem bland annat i apparna Foton och Galleri."
Citera
2015-02-12, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Jag har frågat om QR-koden, men ingen har ens bemödat sig skicka en bild på den.

Dert finns en tråd om den nya SL-Appen, titta lite om du kanske får några tips om du hämtar den snubben har gjort.

(FB) Fejkbiljett via webbapp
Citera
2015-02-13, 10:07
Medlem
unknowntrack24s avatar
"800 UL

V1 VUXEN Giltig till 19:03 2015-02-12
UL zon 1

25 SEK (6% MOMS)
276279781775800

EEEAEXOXAX
EAXAXOOOXX
EAXAEAOAAX
EEEEEEEEEE

OBS! 1 mars försvinner sms-biljetten. Alternativa sätt att betala är med nya UL-appen, köpa biljett i automat, hos ombud eller med betalkort ombord. /UL."

================

Text från en riktig biljett i uppsala. det är samma biljett fram till 28:e februari, enbart den där text remsan i slutet som ska addas. Kan inte ni lägga det till i fejkbiljett appen ?

Har alternativt tänkt skapa biljett med fejkappen, sen använda en sms regidgerare för att manuellt lägga till den där text raden i slutet men alla sms editor jag hittat kan inte spara texten när sms:en är sådär långt, testa själv så ser ni vad jag menar innan ni skriver "du är dum, du måste gjort fel," osv
Citera
2015-02-13, 11:07
Medlem
Hur menar du? Kommer de inte ta bort sms för gott? Du tänkte att de kunde sätta in sin text i en liknande app som UL?
Citera
2015-02-13, 11:15
Medlem
unknowntrack24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimej
Hur menar du? Kommer de inte ta bort sms för gott? Du tänkte att de kunde sätta in sin text i en liknande app som UL?

de kommer ta bort det om två veckor, efter det köper man biljett via deras UL app kopplad till betalkort/faktura.

Tänkte fram tills dess om någon visste en sms editor som funkar, eller om de som gjort fejkbiljett appen kan bara lägga in "OBS!..:" texten i slutet av varje genererad sms biljett i uppsala.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in