2014-02-03, 16:31
Medlem
bmwhorans avatar
Uppdatering till appen?
Citera
2014-02-03, 16:51
Medlem
moondawns avatar
.
Senast redigerad av moondawn 2014-02-03 kl. 17:49.
Citera
2014-02-03, 17:19
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Blev stoppad av etniskt svenska busschaffisen idag (invandrarchaffisar brukar inte ens kolla på mobilen), hon sa att de ändrade utseendet på biljetten i lördags. Men appen år alltså också uppdaterad? Kan skaparen lägga ut sina uppgifter igen? Tänkte bidra med nån hundralapp.

Senaste versionen finns ALLTID i min signatur. Den är uppdaterad för det nya utseendet som gick i bruk 1 Februari.

Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Uppdatering till appen?

Senaste versionen finns ALLTID i min signatur. Den är uppdaterad för det nya utseendet som gick i bruk 1 Februari.

Var vänlig notera att det är omöjligt för blotta ögat att se skillnad på huruvida appen är fejkad eller ej. Alla som påstår motsatsen har inte den blekaste om vad de pratar om. De får inga "hemliga koder" varje dag eller små "lappar". Varje avsändarnummer är slumpad, dvs, SL XXX. Dessa XXX finns också i kontrollkoden som är längst ner i smset, de tre sista siffrorna är detsamma som XXX. Dessa tre siffror finns också på första raden i meddelandet, precis efter vilka zoner du åker i.

Se https://anonfiles.com/file/d188c74164ad16726f53ddc5b51cf63f så förstår ni bättre på vad deras "hemliga system är". Dessa siffror är SLUMPMÄSSIGT generade. De byter inte från dag till dag. Hur vet jag det?

Citat:
Ursprungligen postat av polakk
Riktig biljett

H-A 09:02 447

EOXOOXXAOA
EAXXOXEEAO
EOEAEEEEOO
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 09:02, 2014-02-03
Helt pris 36 kr ink 6% moms
179729 13472447
m.sl.se

Avsändaren är SL 447. Jag har markerat de aktuella siffrorna med fetstil.

Citat:
Ursprungligen postat av zpait
H-A 15:36 179

EAAXEOEXAO
EXXEXOOAAE
EAOAXAEAXA
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 15:36, 2014-02-03
183850 760321179
m.sl.se

Avsändaren är SL 179. Se markeringarna i fetstil.

Notera att dessa är köpta samma dag. SL XXX och kontrollraden är som ni ser, SLUMPMÄSSIGT GENERERADE. Det finns inget system, det finns inga hemliga koder eller siffror, tecken eller viskningar så att de automatiskt kan se att biljetten är fejk. Se länken jag postade ovanför så ser ni exakt på vad de kollar efter och Fejkbiljett 0.13 (Hey, den finns i min signatur, som vanligt!) skapar biljetter som följer det nya utseendet till punkt och pricka samt generar SL XXX, sätter dessa på rätt plats och skapar avsändarnummer med samma siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av polakk
EOEAOAX-koden är skev bara så ni vet

EOAX-koden generas utifrån den kontrollrad som finns längst ner på biljetten, den är inte skev, annorlunda eller fel, den är helt perfekt och generas på samma sätt som deras koder gör. Hur de genereras? Skicka ett PM så kan jag berätta, det är onödigt att SL vet ALLTING. (för den händige så finns svaret på detta någonstans i tråden, ett jättetillfälle att lära sig använda sökfunktionen också!) (ja, SL läser med största sannolikhet tråden).

Jag ber er att hålla ev. konspirationsteorier eller dylikt till er själva, det är onödigt att förvirra människor med falska eller påhittade fakta. Har ni FASTA bevis för att någonting skulle vara annorlunda mot det jag skriver (Oh, jag vet inte, ett dokument från en insider källa kanske. På det sättet fick jag reda på att utseendet skulle ändras med tanke på bytet till Klarna) så för all del, skicka ett PM med information + källa. Om inte, posta endast supportfrågor, buggrapporter och dylikt i tråden. Tack.

Appen fungerar såvitt jag vet utmärkt på KitKat, men den kräver root + ev valfritt AppOp-program. Information angående KitKat finns några inlägg bakåt (Den där sökfunktionen igen...)

Det var någon som frågade angående donationsmöjligheter.
Senast redigerad av Essylia 2014-02-03 kl. 17:24.
Citera
2014-02-03, 17:23
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Hej.

Jag såg nu att jag inte gör det, för övrigt så använde jag fejkticket och inte fejkbiljett men ska byta till fejkbiljett nu tänkte jag och jag laddade ner filen från essylias signatur, 0.13 eller vad den hette. Men när jag ska öppna biljetten står det "Det går inte att öppna filen" någon aom vet hur detta kan lösas? Såg att vissa skriver att man måste ladda ner den på datan först osv. Men jag har inte tillgång till någon dator just nu då jag inte är hemma så jag undrar om det finns mågot annat sätt att lösa detta på?

Har för övrigt android version 4.3

Stort tack på förhand

Ladda ner via datorn är det säkraste alternativet. Har du inte möjlighet så använd Google Chrome i telefonen och se till att sitta på ett Wi-FI och inte 3/4g.
Citera
2014-02-03, 17:25
Medlem
Felzs avatar
Hej!

Hur läser kontrollanterna av biljetterna egentligen och fastställer om en biljett är giltig eller inte?

Laddade just ner 0.13.apk och insåg att mina koder aldrig har varit likadana. (Kollade tidigare sms.)

Exempel på första raderna i sms:en jag skickade den 30 januari (en till mig och en till min flickvän):

"H-A 17:40 820

EXXXAEAEE
EOAXXAAEAX"

"H-A 17:40 874

EXOOAEXAAA
EOXAEOOOAX"

Installerade som sagt nyss uppdateringen och testade att skicka några biljetter. De visar inte 1h 15 minuter framåt. Vad är problemet? Ska testa att starta om mobilen och se om det löser något.

"H-A 18:20 782

EOAXEEXAAA
EEEEXOAXEE
EOOAAXAXOO
EEEEEEEEEE"

SL biljett giltlig till 18:20 2014-02-03
43820465647782
m.sl.se

"H-A 18:21 811

EOXAOXXEXO
EEEAOEXEXX
EXXOXAEEXA
EEEEEEEEEE

SL biljett giltlig till 18:21 2014-02-03
26788754838811"
m.sl.se

"H-A 18:21 569
EOEAXOXXEX
EEXEXOXOAE
EEEEEEEEEE

SL biljett giltlig till 18:21 2014-02-03
62772948022569
m.sl.se"
Citera
2014-02-03, 17:26
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Åker du fast så är det inte mycket som händer. De säger nog bara att biljetten är felaktig, och sen är det bara att knalla iväg.

Nej du. Så är det inte. Du har inte riktigt koll här uppenbarligen.
Kommer det en riktig kontrollant med väktare i sällskap eller så då ska du INTE visa din fejkbiljett utan lägg istället antingen benen på ryggen, eller säg kort och gott att du inte har en biljett och ta dina plankar-böter.

Att bli fastttagen med falsktillverkad biljett är nämligen inte att åka utan biljett utan räknas som den juridiska termen "bedrägligt beteende" och det har högre straff än vad bara vanligt plankande har. Du vill inte åka fast för det utan betala då hellre boten för att sakna biljett. Mer här:
https://planka.nu/kto/lagligt/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bedr%C3%A4geri_i_svensk_lag

Men nu är vi lite från ämnet som är Fejkbiljett för Android och inte lag och juridik.

En sak jag undrar med programmet är om man inte borde kunna automatiskt-uppdatera programmet med de koder som är rätt för dagen? Borde ju räcka att de första på morgonen rapporterar in koderna för att få det uppdaterat.
Citera
2014-02-03, 17:29
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Hej!

Hur läser kontrollanterna av biljetterna egentligen och fastställer om en biljett är giltig eller inte?

Laddade just ner 0.13.apk och insåg att mina koder aldrig har varit likadana. (Kollade tidigare sms.)

Exempel på första raderna i sms:en jag skickade den 30 januari (en till mig och en till min flickvän):

Se mitt inlägg två rader upp så får du svar på hur koderna generas.

Kontrollanterna använder en applikation i deras smartphone som skannar av "qrkoden" (EAOX). Appen kontrolleras sedan mot en "databas" där alla dina biljettköp hamnar. Stämmer "qrkoden" överens mot den information som finns i "databasen" så ser de att biljetten är giltig. Eftersom Fejkbiljett ALDRIG skickar ett äkta sms utan endast får det att se ut som att du har tagit emot en riktig biljett, så kommer kontrollanterna när de skannar din biljett kunna se att den inte är giltig.
Citera
2014-02-03, 17:30
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
En sak jag undrar med programmet är om man inte borde kunna automatiskt-uppdatera programmet med de koder som är rätt för dagen? Borde ju räcka att de första på morgonen rapporterar in koderna för att få det uppdaterat.

(FB) Fejkbiljett för Android

Det finns inga hemliga koder, siffror, koder för dagen eller annat hokuspokus. De är SLUMPADE.
Citera
2014-02-03, 17:32
Medlem
Essylias avatar
Du ska ALDRIG visa din Fejkadebiljett för en kontrollant. Säg hellre att du inte har någon biljett och ta böterna. Att förfalska en biljett kan räknas som bedrägeri och/eller urkundsförfalskning. Juridik hör inte hemma här, vill ni ha mer info så får jag be er vända er till rätt forum och skapa en tråd där.

Se https://github.com/Olangu/Fejkbiljett-Android

Citat:
Ansvarsfriskrivning

Att använda Fejkbiljett för att olovligen åka i kollektivtrafiken är att betrakta som bedrägeri och/eller urkundsförfalskning, utvecklarna uppmanar användarna att endast använda program och källkod i utbildningssyfte.
Citera
2014-02-03, 17:34
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Se mitt inlägg två rader upp så får du svar på hur koderna generas.

Kontrollanterna använder en applikation i deras smartphone som skannar av "qrkoden" (EAOX). Appen kontrolleras sedan mot en "databas" där alla dina biljettköp hamnar. Stämmer "qrkoden" överens mot den information som finns i "databasen" så ser de att biljetten är giltig. Eftersom Fejkbiljett ALDRIG skickar ett äkta sms utan endast får det att se ut som att du har tagit emot en riktig biljett, så kommer kontrollanterna när de skannar din biljett kunna se att den inte är giltig.

Oh, tack. Jag tror att du postade samtidigt som jag höll på att skriva mitt inlägg, därför hann jag aldrig se ditt inlägg innan jag skickade mitt.

Jag avinstallerade den gamla versionen och tog bort alla existerande filer med namnet "fejkbiljett" i sig. Det var min kompis som hjälpte mig med installationen sist och jag antar att han gjorde något fel, då det finns massa "(1)" och "(2)"-filer.

I vilken mapp bör jag lägga den nya filen?
Senast redigerad av Felz 2014-02-03 kl. 17:37.
Citera
2014-02-03, 17:37
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Oh, tack.

Jag avinstallerade den gamla versionen och tog bort alla existerande filer med namnet "fejkbiljett" i sig. Det var min kompis som hjälpte mig med installationen sist och jag antar att han gjorde något fel, då det finns massa "(1)" och "(2)"-filer.

I vilken mapp bör jag lägga den nya filen?

Avinstallera den gamla versionen av fejkbiljett. Ladda ner 0.13 från min länk, den heter Fejkbiljett0.13.apk. Installera den, se till att det faktiskt står "Fejkbiljett 0.13" när du startar upp appen (när du ska välja stad). Välj stad, vilka zoner, tryck på skapa. Vill du att den ska skapa ett utgående sms så bockar du i det i inställningar.
Citera
2014-02-03, 17:40
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Avinstallera den gamla versionen av fejkbiljett. Ladda ner 0.13 från min länk, den heter Fejkbiljett0.13.apk. Installera den, se till att det faktiskt står "Fejkbiljett 0.13" när du startar upp appen (när du ska välja stad). Välj stad, vilka zoner, tryck på skapa. Vill du att den ska skapa ett utgående sms så bockar du i det i inställningar.

Jag har som sagt avinstallerat den gamla versionen och tagit bort all existerande tidigare data relaterat till denna. Jag är medveten om hur man använder appen, men jag är ej medveten om i vilken mapp jag bör placera filen.

Jag ringde min kompis tidigare och frågade om jag skulle ta bort den gamla versionen och han sa nej, därav problemen misstänker jag. Samma person bad mig att lägga filen i mappen "other", men när jag gjorde det så fanns den ej i mobilen när jag kollade i mappen "other" via mobilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in