Citat:
Ursprungligen postat av
Rasande-Rose
Blev stoppad av etniskt svenska busschaffisen idag (invandrarchaffisar brukar inte ens kolla på mobilen), hon sa att de ändrade utseendet på biljetten i lördags. Men appen år alltså också uppdaterad? Kan skaparen lägga ut sina uppgifter igen? Tänkte bidra med nån hundralapp.
Senaste versionen finns
ALLTID i min signatur. Den är uppdaterad för det nya utseendet som gick i bruk 1 Februari.
Citat:
Ursprungligen postat av
bmwhoran
Uppdatering till appen?
Senaste versionen finns
ALLTID i min signatur. Den är uppdaterad för det nya utseendet som gick i bruk 1 Februari.
Var vänlig notera att det är
omöjligt för blotta ögat att se skillnad på huruvida appen är fejkad eller ej. Alla som påstår motsatsen har inte den blekaste om vad de pratar om. De får inga "hemliga koder" varje dag eller små "lappar". Varje avsändarnummer är slumpad, dvs, SL XXX. Dessa XXX finns också i kontrollkoden som är längst ner i smset, de tre sista siffrorna är detsamma som XXX. Dessa tre siffror finns också på första raden i meddelandet, precis efter vilka zoner du åker i.
Se
https://anonfiles.com/file/d188c74164ad16726f53ddc5b51cf63f så förstår ni bättre på vad deras "hemliga system är". Dessa siffror är
SLUMPMÄSSIGT generade. De byter inte från dag till dag. Hur vet jag det?
Citat:
Ursprungligen postat av
polakk
Riktig biljett
H-A 09:02 447
EOXOOXXAOA
EAXXOXEEAO
EOEAEEEEOO
EEEEEEEEEE
SL biljett giltig till 09:02, 2014-02-03
Helt pris 36 kr ink 6% moms
179729 13472447
m.sl.se
Avsändaren är SL 447. Jag har markerat de aktuella siffrorna med fetstil.
Citat:
Ursprungligen postat av
zpait
H-A 15:36 179
EAAXEOEXAO
EXXEXOOAAE
EAOAXAEAXA
EEEEEEEEEE
SL biljett giltig till 15:36, 2014-02-03
Helt pris 36 kr ink 6% moms
183850 760321179
m.sl.se
Avsändaren är SL 179. Se markeringarna i fetstil.
Notera att dessa är köpta samma dag. SL XXX och kontrollraden är som ni ser,
SLUMPMÄSSIGT GENERERADE. Det finns inget system, det finns inga hemliga koder eller siffror, tecken eller viskningar så att de automatiskt kan se att biljetten är fejk. Se länken jag postade ovanför så ser ni exakt på vad de kollar efter och Fejkbiljett 0.13 (Hey, den finns i min signatur, som vanligt!) skapar biljetter som följer det nya utseendet till punkt och pricka samt generar SL XXX, sätter dessa på rätt plats och skapar avsändarnummer med samma siffror.
Citat:
Ursprungligen postat av
polakk
EOEAOAX-koden är skev bara så ni vet
EOAX-koden generas utifrån den kontrollrad som finns längst ner på biljetten, den är inte skev, annorlunda eller fel, den är helt perfekt och generas på samma sätt som deras koder gör. Hur de genereras? Skicka ett PM så kan jag berätta, det är onödigt att SL vet
ALLTING. (för den händige så finns svaret på detta någonstans i tråden, ett jättetillfälle att lära sig använda sökfunktionen också!) (ja, SL läser med största sannolikhet tråden).
Jag ber er att hålla ev. konspirationsteorier eller dylikt till er själva, det är onödigt att förvirra människor med falska eller påhittade fakta. Har ni
FASTA bevis för att någonting skulle vara annorlunda mot det jag skriver (Oh, jag vet inte, ett dokument från en insider källa kanske. På det sättet fick jag reda på att utseendet skulle ändras med tanke på bytet till Klarna) så för all del, skicka ett PM med information + källa. Om inte, posta endast supportfrågor, buggrapporter och dylikt i tråden. Tack.
Appen fungerar såvitt jag vet utmärkt på KitKat, men den kräver root + ev valfritt AppOp-program. Information angående KitKat finns några inlägg bakåt (Den där sökfunktionen igen...)
Det var någon som frågade angående donationsmöjligheter.