Citat:
Ursprungligen postat av
Redor
Vad är det för fel på folk. På deras facebooksida går folk till angrepp mot Chilli och pratar om rån och bedrägeri bara för att de inte längre kan använda sina presentkort eller att beställda möbler inte kommer att levereras eller återbetalas.
Har folk verkligen ingen förståelse alls?!. Jag fattar väl att det är jävligt frustrernade att ha lagt ut pengar för något man nu inte kommer få. Men samtidigt hjälper det inte att hota med polisen, advkater osv bara för att man är sur och besviken. Det är bara att läsa reglerna vid konkurs och faktiskt finna sig i dem. Finns det några pengar kvar i slutändan av konkursboet så betalas dessa ut till kunderna, men det är väldigt väldigt sällan det gör det. Alla fodringar till leverantörer och liknande betals alltid först.
Har läst andra dumheter på andra ställen. Bland annat var det någon som ville använda sitt presentkort i alla fall. Personen ifråga påstod att hon skulle åka dit, plocka åt sig någon vara, lämna presentkortet i kassan och bara dra. Trots att hon var medveten om att hon inte kan använda det som betalningsmedel. Hon tänkte även passa på att syssla med olika dumheter (som jag inte tänker specificera här) när hon ändå var där.
När folk är upprörda och förbannade, så försvinner ofta all logik och förståelse. Jag kan förstå att de är besvikna och arga för att de inte kan använda sina presentkort, eller få beställda varor. Att då slänga ur sig en massa saker är väldigt lätt hänt. Oavsett om man anklagar butikskedjan för rån och bedrägeri, eller hotar med att kontakta polisen och advokater. Kontaktar de polisen och advokater så kan de för övrigt inte komma med anklagelser som är totalt grundlösa. Vilket jag tror att det mesta är just nu.