2013-01-30, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Reklam är väl snarare ett desinformationsflöde; ibland vinklade men i regel med knapphändig information. Köp och sälj må vara, men det är i mina ögon inte något som forumet borde vara engagerat i. Reklamen i sig kan diskuteras på alla sätt och vis redan idag, både under Psykologi (hur en viss reklam tilltalar), Länktips om det finns ett underhållningsvärde som får tittaren att vilja dela med sig klippet, Reklam och marknadsföring för marknadsföring i sin helhet. På vilket sätt skulle det förbättra forumet genom att användarna tillåts annonseras?
Det skulle inte förbättra forumet enligt min mening då syftet med forumet är att vara en plattform för yttrandefrihet. Att admin ständigt haft detta som syfte med forumet är anledningen till att forumet växt. Jag vet inga andra forum som varit till den grad besatta av detta. Tvärtom är tendensen i Sverige från flera håll att inte hålla yttrandefriheten högt, så läsare och debattörer flödar ständigt hit då resten av Sverige är en öken och detta en oas vad gäller att meddela och ta till sig av åsikter och idéer om hur verkligheten ser ut.
Jag tror att vi har precis samma tanke om detta.
Att tillåta reklam och annonsering skulle kunna vara ett avsteg från denna eviga princip som admin haft. Jag försökte ge vissa distinktioner som kan relatera till detta. Å andra sidan startade admin troligen tråden just på grund av denna princip, för att avgöra med hjälp av användarna om man har rätt policy i förhållande till den.
" behöver inte göra sig besväret.