Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-29, 16:35
  #1
Medlem
Hej! Jag har under ca 4 månader lidit av extrem depression. Detta betyder att jag avskärmade mig helt från omgivningen och va enbart hemma. Jag fann ett enormt stöd i mat, av någon anledning. Det fick mig att må bättre.
Innan depressionen vägde jag 58 kg med 175 cm i längd. Då såg jag helt frisk och normalviktig ut, bara det att jag inte hade några kurvor alls.
Idag väger jag 72 kg. Vilket betyder att jag gått upp hela 14 kg, och jag mår i dagsläget sämre pågrund av detta.
Det enda positiva är att jag faktiskt har fått lite kurvor. Brösten har gått från A till B, har fått höfter och fylligare rumpa. Men det som är olidligt, är att min mage är enorm. Den tar emot var jag än går, putar ut från tröjor, väller ut från jeans. Speciellt i midjan, där jag va fint formad, är jag nu bara rak av fett.
Och ansiktet. Är helt rund med stora kinder, vilket jag inte var förut.
Jag är medveten om att man inte kan punktförbränna, men har ni någon som helst aning om hur jag kan behålla mina kurvor, men bli av med fett på magen?
För jag mår mycket bättre om jag ser kvinnligare ut, men jag mår 10x sämre med magen och dubbelhakan.
Några tips?
Citera
2013-01-29, 16:39
  #2
Medlem
krigsbarns avatar
Ät mindre.
Citera
2013-01-29, 16:40
  #3
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unperfecct
Hej! Jag har under ca 4 månader lidit av extrem depression. Detta betyder att jag avskärmade mig helt från omgivningen och va enbart hemma. Jag fann ett enormt stöd i mat, av någon anledning. Det fick mig att må bättre.
Innan depressionen vägde jag 58 kg med 175 cm i längd. Då såg jag helt frisk och normalviktig ut, bara det att jag inte hade några kurvor alls.
Idag väger jag 72 kg. Vilket betyder att jag gått upp hela 14 kg, och jag mår i dagsläget sämre pågrund av detta.
Det enda positiva är att jag faktiskt har fått lite kurvor. Brösten har gått från A till B, har fått höfter och fylligare rumpa. Men det som är olidligt, är att min mage är enorm. Den tar emot var jag än går, putar ut från tröjor, väller ut från jeans. Speciellt i midjan, där jag va fint formad, är jag nu bara rak av fett.
Och ansiktet. Är helt rund med stora kinder, vilket jag inte var förut.
Jag är medveten om att man inte kan punktförbränna, men har ni någon som helst aning om hur jag kan behålla mina kurvor, men bli av med fett på magen?
För jag mår mycket bättre om jag ser kvinnligare ut, men jag mår 10x sämre med magen och dubbelhakan.
Några tips?

Det enda jag kan rekommendera dig är att börja ät nyttigt, allså ligg på ett kcal underskott så kommer du bränna fet. men du kommer bli av med kurvorna då också.. Då får du kolla dig i speglen var vecka och se vilken vikt du är mest nöjd med.
Citera
2013-01-29, 16:41
  #4
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Fortsättning på föregående talares incitament: ... Träna mer. Du får fin figur och mår psykiskt bättre.

GG
Citera
2013-01-29, 16:42
  #5
Avstängd
Badbollen123s avatar
det är ju bra att brösten blivit större, mer att klämma på för din kille
Citera
2013-01-29, 19:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollen123
det är ju bra att brösten blivit större, mer att klämma på för din kille

Träna underkroppen hårt och tungt samtidigt som du får i dig mycket protein men endå ligger på ett kaloriunderskott. Då kan jag tänka mig att du behåller den kurvigaunderkroppen samtidigt som du går ner i vikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback