Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Men snälla... Svin och att ha självförtroende är två helt olika saker. En "snäll" kille har lågt självförtroende. Med lågt självförtroende kommer du aldrig kunna bli ett genuint svin som fångar kvinnor. Alla, och då menar jag alla kommer se igenom dig, att dina svinerier enbart beror på din låga självkänsla.
Den gamla klyschan känner alla misslyckade snälla killar väl till. Snälla killar har självförtroende. I alla fall de snälla killar som gått hela varvet runt, förbättrat sitt utseende med kläder etc, tränat på gym, läst raggningsböcker och allt man ska annat man ska göra - men som ändå misslyckas.
Då återstår bara en sak och det är att itu med det som förorsakade att man hamnade i skiten från början. Att gå till.roten och ändra på det som måste bort nämligen snällheten. Man måste bli ett svin för att lyckas.
För min egen del finner jag det mycket svårt men jag tar små steg.mot det för varje.dag. Just nu jobbar jag på att få bort min ånger då jag kränkt någon. Rent praktiskt så kan jag t.ex göra som så att ser jag någon ful eller tjock på gatan så skrattar jag lite hånfult mot den personen så den märker det och blir ledsen. I samma stund som jag märke det känner jag lycka för att jag sårat denne men samtidigt lite ånger som jag vill ha bort. Jag vill enbart känna eufori och välmående. Jag vill bli likt ett svin som paratiserar på andras olycka för att själv.känna lycka och bli stärkt av det. När jag kan gra det vet jag att jag är på rätt väg. Då ska jag gå vidare med andra steg.
Jag tror.det handlar mycket om att förstärka rätt hjärnsignlaer och blockera felaktiga för att lyckas. Skadeglädje är en ren naturlig känsla liksom medlidande men för att bli ett svin gäller det att kunna föratärka signalerna som bl.a leder till skadeglädje och få det förknippat med välbehag. Och på så sätt kunna utveckla.ett beteende som hjärnan vill utföra för att återuppleva de signalerna man har kommit att förknippa med med välmående och i det här fallet.skadeglädje. Alltså lära sig att må bra av trycka ner andra och se att det går dåligt för dem och på sätt hela tiden bete sig på sätt som väcker välbehag. Detta tror jag är något som svin har utvecklat ofta medvetet och i de fall där det inte skett medvetet pga traumatiska händelser i barndomen.