• 1
  • 2
2013-01-26, 21:13
Medlem
Jag misstänker att jag har blivit hackad. Muspekaren har rört på sig lite titt som tätt. Datorn har betett sig konstigt och öppnat flera fönster av sig själv.
Så vad gör jag om jag misstänker att jag har blivit hackad?

Formatera om datorn är ett alternativ men ifall hackaren vet lösenordet till mailen ip-adressen så kan den väl bara hacka om datorn på nytt?
Citera
2013-01-26, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain
Jag misstänker att jag har blivit hackad. Muspekaren har rört på sig lite titt som tätt. Datorn har betett sig konstigt och öppnat flera fönster av sig själv.

Formatera om datorn är ett alternativ men ifall hackaren vet lösenordet till mailen ip-adressen så kan den väl bara hacka om datorn på nytt?
Starta upp ett virusprogram.
Radera filer som du nyligen laddat ned.
Byt ut dina lösenord, om det skulle hjälpa dig med din paranoia.
Citera
2013-01-26, 21:22
Medlem
tobfo1s avatar
Malwarebytes! Google is your freind :-)
Citera
2013-01-27, 02:23
Bannlyst
Om du inte har Windows XP SP 2/3 så kan dom inte hacka dig med en IP adress. Formatera.
Citera
2013-01-27, 20:39
Medlem
tobfo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes
Starta upp ett virusprogram.
Radera filer som du nyligen laddat ned.
Byt ut dina lösenord, om det skulle hjälpa dig med din paranoia.

Du menar antagligen ANTIvirusprogram, förstår du inte bättre, lämna inte råd Du förvirrar bara då...
Citera
2013-01-27, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobfo1
Du menar antagligen ANTIvirusprogram
Såklart, ibland är man lite efterbliven. Jag ursäktar, om jag gjorde dig upprörd.

Är du sur för att jag countra dig på den där 15-åringens tråd?
Senast redigerad av Apathes 2013-01-27 kl. 20:53.
Citera
2013-01-27, 21:11
Medlem
tobfo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes
Såklart, ibland är man lite efterbliven. Jag ursäktar, om jag gjorde dig upprörd.

Är du sur för att jag countra dig på den där 15-åringens tråd?
Självklart inte. Tyckte bara det var ironiskt att du själv postat ett ännu mer efterblivet inlägg när du hackade på mitt.
Citera
2013-01-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobfo1
Självklart inte. Tyckte bara det var ironiskt att du själv postat ett ännu mer efterblivet inlägg när du hackade på mitt.

Tycker det är ironiskt att du säger att hans inlägg är idiotiskt när du själv bara skriver malwarebytes.

Men givetvis är ditt inlägg bättre än personen som bad honom o byta lösenord (När han har blivit hackad )

@TS
Han kan inte hacka dig igen bara för att han har dina lösenord.
Om du nu blivit hackad DVS.
Kolla det genom att följa det jag skriver.

Ladda ned Hijackthis, scanna och posta loggen här i tråden.

Stäng av torrent program om du har det på.
Öppna CMD (som administratör) och skriv " netstat -b ", kopiera allting och klistra in hit.
*Det är "svårt" att kopiera allting från CMD
Högerklicka på CMD rutan, tryck på "Mark", markera allting, sedan högerklickar du i rutan bara.
Citera
2013-01-27, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vadiihelvete
Han kan inte hacka dig igen bara för att han har dina lösenord.
Nej, nej, nej. Var jag kanske lite oklar? Tog för givet att man skulle förstå.

Beror givetvis på vad för hack man blivit utsatt för, men jag menade att om det nu finns en hackare finns det en möjlighet att denna person fått tillgång till hans lösenord till tex. facebook, spelaccount och mail. Detta kan vara frustrerande om hackaren fått tillgång till detta. Om man är snabb kan detta oftast hindras.
Citera
2013-01-27, 22:14
Medlem
1. Anslut extern hårddisk. Dumpa allt du vill spara: bilder dokument sparfiler till spel mm
2. Ryck ur internetsladden från datorn, för att se till att du inte får nya virus.
3. Formatera datorn
4. Koppla in datorn till internet, men se till att du har en router med NAT emellan.
5. Dra ned alla uppdateringar från windows update, antivirus och brandvägg.
6. Byt lösenord på onlinekonton. Mail viktigast.
Citera
2013-01-27, 22:19
Medlem
tobfo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadiihelvete
@TS
Han kan inte hacka dig igen bara för att han har dina lösenord
Wow! Är du begåvningsreserven ?
Självklart ska han byta lösen, goes without saying...
Hälsa din kompis :-)
Citera
2013-01-27, 23:28
Medlem
lemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain

Hej från 2hacks team!

bara några kloka ord från oss.....

-Definition of the term hacker-

Definitions of the term `hacker ', preferably having to do with technical skill and delight in solving problems and overcoming limits. Hackers solve problems and build things, and they believe in freedom and voluntary mutual help.

There are one ancestor group of people who loudly presents itself as hackers, but are not. These are people (usually young men) who gets turned on by breaking into computer and phone systems. Real hackers call these people 'crackers' and want nothing to do with them. Real hackers think crackers are lazy, irresponsible, and not very talented, and argue that the ability to break into a computer system does not make you a hacker more than the ability to hot-wire cars for you to automotive design engineer. Unfortunately, many journalists, media and writers tricked into using the word 'hacker' to describe crackers. These are extremely irritating to the real hacker.

Man undrar bara när man ska förstå att riktiga "hackers" är inte bovar utan det är de som gömmer sig bakom begreppet och kalar sig så, men i själva verket är de bedragare som vill komma åt dina personliga uppgifter för att lura sig pengar och inget annat i ditt fall är det enda lösningen att formatera HD inga antivirus program kan hjälpa dig om de har lagt sig i ditt system är det svårt av att bli av med detta ski...en. rekommendation från oss är att köra en LINUX live CD, spara allt som du vill spara på en USB via LINUX och sen format din PC.

hälsningar från oss: 2hackx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in