• 1
  • 2
2013-01-28, 09:18
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Om du inte har Windows XP SP 2/3 så kan dom inte hacka dig med en IP adress. Formatera.

Ehm, hur menar du nu?
Citera
2013-01-30, 00:31
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Om du inte har Windows XP SP 2/3 så kan dom inte hacka dig med en IP adress. Formatera.
What? Du sluddrar. "Hacka med IP-adress".
Du för allt förklara dig.
Citera
2013-05-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadiihelvete
Ladda ned Hijackthis, scanna och posta loggen här i tråden..
Vad kan man se från en logg?
Citera
2013-05-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain
Vad kan man se från en logg?

Vad som händer i datorn och skumma mönster.
Citera
2013-05-19, 02:00
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redpois0n
Vad som händer i datorn och skumma mönster.
Rättare sagt, vilka processer som körs. Inget annat.
Citera
2013-07-09, 00:44
Medlem
Citat:
Formatera om datorn är ett alternativ men ifall hackaren vet lösenordet till mailen ip-adressen så kan den väl bara hacka om datorn på nytt?

Nej det kan han inte. Det funkar inte så, jag är datanörd och har hackat mina kompissars facebook innan för att jävlas med dem, Och tro mig, bara för att han har din ip-address kan han inte hacka dig på nytt, man kan inte bara gå in på någons dator direkt genom ipn, det funkar inte så! Du måste få in ett virus som kopplar upp sig till en server på hans dator som tillåter honom att styra den. Du SKA formatera om datorn men om han hackar dig igen har du troligen laddat ner massa skit som du hadde innan på nytt, virus får man nästan alltid av nedladdningar, så händer samma sak igen så har du fått tilbax viruset från nåt du har laddet ner på nytt. Om han kan lösenorden till din mail osv så ja, han kan komma in på din mail men det är väl bara att byta lösenord?
Citera
2013-07-09, 01:17
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbowman
Nej det kan han inte. Det funkar inte så, jag är datanörd och har hackat mina kompissars facebook innan för att jävlas med dem, Och tro mig, bara för att han har din ip-address kan han inte hacka dig på nytt, man kan inte bara gå in på någons dator direkt genom ipn, det funkar inte så! Du måste få in ett virus som kopplar upp sig till en server på hans dator som tillåter honom att styra den. Du SKA formatera om datorn men om han hackar dig igen har du troligen laddat ner massa skit som du hadde innan på nytt, virus får man nästan alltid av nedladdningar, så händer samma sak igen så har du fått tilbax viruset från nåt du har laddet ner på nytt. Om han kan lösenorden till din mail osv så ja, han kan komma in på din mail men det är väl bara att byta lösenord?
Hur kan du "hacka" via Facebook??! Förklara det för mig, script kiddie.
Citera
2013-07-09, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover

Tror han menade att han hackat lösenorden till sina kompissars Facebook konton. Och det finns det väl en massa olika sätt för att göra. Tex keylogger, bruteforce eller om man sitter på samma trådlösa nätverk kan man ju använda tex Firesheep. Eller helt enkelt bara avlyssna trafiken med Wireshark eller något liknade program. Men då måste man som sagt vara på samma trådlösa nätverk.
Citera
2013-07-09, 02:17
Medlem
Citat:

Nu missuppfattade du, jag har hackat deras facebook KONTON.
Citera
2013-08-04, 01:46
Medlem
Citat:
Rättare sagt, vilka processer som körs. Inget annat.

kan manköra loggen genom något program för att själv se ifall det är skumma processer som körs?
Citera
2013-08-04, 02:54
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
kan manköra loggen genom något program för att själv se ifall det är skumma processer som körs?
Du kan posta loggen här på Flashback (i rätt tråd då), så kan loggen tittas igenom manuellt.
Citera
2013-08-04, 20:55
Medlem
Citat:
Du kan posta loggen här på Flashback (i rätt tråd då), så kan loggen tittas igenom manuellt.

Det gjorde jag på ett annat forum där det såg bra ut. Men hur lär man sig att själv se det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in