Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-21, 14:10
  #205
Medlem
Sommar-rea.
5€ på Steam.
Citera
2014-06-22, 04:10
  #206
Medlem
Secret-services avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
1. Lägg modden i "C:\Users\User\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod".
2. Starta spel.
3. Vid profilväljar-menyn, markera den profil du vill spela med, klicka "edit/ändra".
4. Till höger, under "aktiva moddar/active mods", markera de moddar du vill ha ( de blir aktiva då ).
5. Tryck spara/apply.
6. Tryck på din profil som vanligt för att spela.

Har du gjort detta?

Om det ändå inte funkar är för att modden förmodligen är för gammal, du har några moddar som kraschar eller spelet - men jag tror till störst chans de två första möjligheterna, det enda du kan göra då är att antingen skita i modden totalt eller försöka hitta de moddar som krockar.
Jajjamen! har gjort exakt likadant som dina instruktioner beskriver.
Ja det känns som felet kan ligga i att det är för gamla mod's, har bara lagt in ett mod och själva spelat kraschar inte eller något sådant utan det blir bara att modden inte dyker upp .

Har du nån bra sida med mod som du vet funkar garanterat? kan du pma mig eller länka här?. Mvh
Citera
2014-06-22, 14:06
  #207
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secret-service
Jajjamen! har gjort exakt likadant som dina instruktioner beskriver.
Ja det känns som felet kan ligga i att det är för gamla mod's, har bara lagt in ett mod och själva spelat kraschar inte eller något sådant utan det blir bara att modden inte dyker upp .

Har du nån bra sida med mod som du vet funkar garanterat? kan du pma mig eller länka här?. Mvh

Jag vet ingen speciell sida, bara söka "ETS2 mods" så kommer det upp massor. Se dock till att kolla så moddarna är skapta för den version du spelar.
Citera
2014-06-23, 08:42
  #208
Avstängd
iamqueensblvds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secret-service
Jajjamen! har gjort exakt likadant som dina instruktioner beskriver.
Ja det känns som felet kan ligga i att det är för gamla mod's, har bara lagt in ett mod och själva spelat kraschar inte eller något sådant utan det blir bara att modden inte dyker upp .

Har du nån bra sida med mod som du vet funkar garanterat? kan du pma mig eller länka här?. Mvh
Jag hade samma problem som dig. Jag laddade ner en äldre version av spelet bara. Sitter på jobbet nu så kan inte kolla piratbukten åt dig. Men söker du efter moddsen där så kommer det stå vilken version av ETS2 som bäst är lämpad. Sen gör du bara vad TheGamer har beskrivit och då ska det fungera. Jag tror det är version 1.8XX.
Citera
2014-07-05, 17:11
  #209
Avstängd
anti-svensks avatar
Kan komma in i spelet nu. Men jag är inte säker på att spelet är patchad till senaste versionen eftersom jag fortfarande har problem med att skapa en def-fil. Den säger bara att programmet inte hittades. Detta måste ju bero på att spelet inte är av senaste versionen? Jag patchade den nyss, hur kan jag vara säker på att det är rätt version jag har?


Jag tror jag patchat spelet eftersom det i euro truck simulator 2 dokumenten finns en mapp som heter "profiles (1.10.1).bak." Men trots det så kan jag inte generera en def-fil från promod vilket är nödvändigt för att man ska kunna tanka ner själva modet. Den säger bara att programmet inte hittades?


lyckades med att generera def-fil med mozilla istället. Nu är jag i gång


Jag har extraherat alla rar-filer till mods mappen men trots det så finns det inga "active mods" när jag klickar på "edit" vid min profile? Hur kommer det sig?


Modden funkar nu. Jag kan aktivera modden i min profil. Problemet är bara att när jag klickar på fortsätt för att komma in i själva spelet så slutar den alltid att fungera när spelet laddat halvvägs. Det kommer alltid ett felmeddelande "Euro truck simulator 2 har slutat att fungera". Varför vet jag inte. Fungerade att spela utan att modden var aktiverade.



---------------
Slog ihop flera inlägg efter varandra till ett.

//Mod
__________________
Senast redigerad av mog 2014-07-05 kl. 19:39.
Citera
2014-07-05, 17:14
  #210
Medlem
Hampedie98s avatar
Jag älskar det spelet !
Citera
2014-07-06, 20:48
  #211
Avstängd
anti-svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Sommar-rea.
5€ på Steam.
Någon som vet hur länge rean varar? Funtar på att köpa spelet i augusti så att jag kan spela multiplayer och lättare få in mods.
Citera
2014-07-06, 21:04
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anti-svensk
Någon som vet hur länge rean varar? Funtar på att köpa spelet i augusti så att jag kan spela multiplayer och lättare få in mods.

Rean är över sedan länge men det brukar dyka upp lite då och då, ofta vid högtider samt vinter/sommar.
Citera
2014-07-08, 18:39
  #213
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti-svensk
Någon som vet hur länge rean varar? Funtar på att köpa spelet i augusti så att jag kan spela multiplayer och lättare få in mods.

Handlar ju bara om en €5 så det är väl inget att fundera över?

Förmodligen får du vänta till i jul tills nästa rea (Har iaf för mig att de bara har två stora reaor per år, sommar och jul.
Citera
2014-07-09, 21:10
  #214
Avstängd
anti-svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Handlar ju bara om en €5 så det är väl inget att fundera över?

Förmodligen får du vänta till i jul tills nästa rea (Har iaf för mig att de bara har två stora reaor per år, sommar och jul.
Lugnt. Väntar gärna till jul. Ska spara lite flis från studiepengarna och lägga de på en Logitech g27 ratt med växelspak och koppling så jag får nog ändå vänta till jul för att köpa spelet. Annars kan jag ändå ladda ner skiten men eftersom jag så gärna vill ladda ner promod kartan (Skandinavien, östra europa) så måste jag nog köpa spelet från steam eftersom modden annars inte fungerar. Sedan kan man ju spela ETS2 multiplayer om man har spelet på steam.

Har annars city car driving simulator som jag laddade ner med en fullt fungerande crack. Installerade en moddad Bugatti Veyron. Kan inte vänta tills jag får min Logitech g27 för det går fan inte att spela på varken ETS2 eller city car driving simulator med keyboard.
Citera
2014-07-15, 21:14
  #215
Medlem
LindseyVonns avatar
Har ett sjukt problem när jag kör med min egen lastbil tappar släpet hela tiden. Ibland kan de ta rätt lång tid innan det plötsligt försvinner ibland nästan på en gång. Vad ska jag göra?
Citera
2014-07-20, 00:14
  #216
Medlem
För er som är sugna på att skaffa ETS2 så är det med i veckans Humble bundle för $10.
https://www.humblebundle.com/weekly
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback