Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 08:05
  #325
Medlem
Machiavellys avatar
Ni som spelar detta spel - är ni själv lastbilsförare eller vart kommer intresset ifrån?
Citera
2018-02-01, 09:35
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Ni som spelar detta spel - är ni själv lastbilsförare eller vart kommer intresset ifrån?
jag tycker det är ett avslappnande spel. Hur mycket simulator det är vet jag inte, American truck simulator kanske är bättre.

Är det någon som har testat det nya DLC med superstor last? Jag tycker inte det är så utmanande innan man kommer in i städerna, där jag har kört fast och fastnat i uppförsbackar flera gånger. Vågar inte tänka på hur det är att köra med den billigaste skräpbilen...
Citera
2018-02-01, 12:57
  #327
Medlem
Fråga. Jag har tänkt skaffa det till PS4(PC-spel är jobbiga, där måste man sitta och kolla på skärmen, PS4 kan man ligga ner och spela) och undrar följande: Behöver man backa mycket med lastbilarna eller är parkeringen så att säga på autopilot?
Citera
2018-02-01, 13:24
  #328
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Fråga. Jag har tänkt skaffa det till PS4(PC-spel är jobbiga, där måste man sitta och kolla på skärmen, PS4 kan man ligga ner och spela) och undrar följande: Behöver man backa mycket med lastbilarna eller är parkeringen så att säga på autopilot?

Man ha olika lägen, från ett jätterealistiskt där man måste backa som en jävla kirurg, och växla helt manuellt, till ett mer "GTA"-läge där man bara håller in bromsknappen så börjar bilen backa av sig själv.
Citera
2018-02-02, 23:19
  #329
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Fråga. Jag har tänkt skaffa det till PS4(PC-spel är jobbiga, där måste man sitta och kolla på skärmen, PS4 kan man ligga ner och spela) och undrar följande: Behöver man backa mycket med lastbilarna eller är parkeringen så att säga på autopilot?

Lycka till och hitta ETS2 till konsol.

För 0 xp så kan du automat parkera.
Citera
2018-03-08, 17:33
  #330
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Ni som spelar detta spel - är ni själv lastbilsförare eller vart kommer intresset ifrån?
Nope. Men det är kul och köra runt med vänner i Europa. Spelar aldrig SP utan kör bara online. Det är, som tidigare nämnt, ett väldigt avkopplande spel. Och har man ett stressigt liv i övrigt så kan det vara lite terapeutiskt för en.
Citera
2018-03-29, 21:30
  #331
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Fråga. Jag har tänkt skaffa det till PS4(PC-spel är jobbiga, där måste man sitta och kolla på skärmen, PS4 kan man ligga ner och spela) och undrar följande: Behöver man backa mycket med lastbilarna eller är parkeringen så att säga på autopilot?

Varför skaffar du inte bara en Xbox 360-kontroll? Har själv trådlös som man kan ställa in i inställningar. Tog kanske 10 - 20 minuter att ställa in och lite mindre korrigeringar tills kontrollen kändes bra. Ter sig av sig själv om man hittar inställningar, ska finnas under kontroller eller styrning eller liknande, minns inte på rak arm. PS4-kontroller vette fan, men tvivlar på att det ska vara några större problem, i värsta fall kan du ju alltid ladda ner något bakgrundsprogram som översätter dina knapptryckningar till Xbox360 och koppla ihop det med spelet ( finns säkerligen guider på nätet, eller folk som själv velat få sin PS4-kontroller att fungera på datorn ).

Det är ingen ratt, men själv ligger jag i fåtöljen med tangentbordet i knäet och har de flesta inställningar ( blinkers, koppla, "använda" ( tror det är tangent E ), kamera, lyfta löpaxeln å lite annat ). Enda jag saknar är att man inte kan koppla in "start" för menyn, måste trycka på ESC på tangentbordet men annars behöver jag sällan tangentbordet för annat än diff och skriva/prata ( i spelet ).
Citera
2018-06-05, 22:23
  #332
Medlem
Med alla DLCs som kommit så blir det tusenlappen för spelet och det pungar jag inte ut. Crackat funkar bra.

Nu har ju 1.31 släppts. Men hur patchar jag? Kommer väl behöva en ny crack också. Någon som har nån sida som publicerat 1.31?
Citera
2018-06-11, 01:29
  #333
Medlem
Tror det kan vara ett ritkigt avslappnande spel, även om det vid första anblick kan verka tråkigt. Har en bekant som spelat ganska mycket simulatorspel och han säger alltid att det är lite av terapi att köra flyg och bil simulatorer på datorn, efter en stressig dag på jobbet.

Spelar ni med ratt och pedaler oxå?
Citera
2018-08-14, 11:54
  #334
Medlem
Är det någon som vet hur man får in custom radiokanaler att fungera? Jag har läst hur man ska göra men får det inte att fungera.

Jag har editat live_streams filen i documents och erstatt en av adresserna där på en kanal till P1 tex. Men efter jag sparat och startar spelet så hörs det antingen ingenting eller så hoppar den bara till nästa kanal. Adresserna jag använt är dessa: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=3771842
Citera
2018-08-14, 12:08
  #335
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davexx360
Tror det kan vara ett ritkigt avslappnande spel, även om det vid första anblick kan verka tråkigt. Har en bekant som spelat ganska mycket simulatorspel och han säger alltid att det är lite av terapi att köra flyg och bil simulatorer på datorn, efter en stressig dag på jobbet.

Spelar ni med ratt och pedaler oxå?

Jag köpte faktiskt ratt och pedaler för det här spelet, det är lite terapi att lyssna på country medans man kör i natten.
Citera
2019-01-16, 16:01
  #336
Avstängd
Hej
Vad skulle ni rekommendera för ratt paket för denna med växelspak mm vad använder ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback