Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-25, 18:33
Medlem
Buffelo Balls avatar
Jag undrar rent generellt hur det fungerar på FB (som är ett diskussionsforum)

Den här tråden blev låst för att den saknade diskussionsunderlag...

Jag har skrivit till moderatorn ifråga och väntar ett svar... Men rent generellt skulle det vara intressant att få veta hur mycket kunskap man behöver ha i ett ämne för att få starta en tråd/diskussion på Flashback?

Det räcker uppenbarligen inte att vara okunnig men ändå intresserad av ett ämne
Citera
2013-01-25, 18:36
Medlem
sommarlovs avatar
Nog tycker man ett vettigt tråd skulle kunna innehålla lite mera substans än så...
Citera
2013-01-25, 18:38
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Trådar finns ju redan om samma sak.
Alla är väl tillräckligt smarta för att söka? Av svensk ras då, såklart.
Citera
2013-01-25, 18:39
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Nog tycker man ett vettigt tråd skulle kunna innehålla lite mera substans än så...

Tja! Det kräver en viss kunskap för att klara att skapa ett diskussionsunderlag. Därför ställer jag frågan: Är den okunnige - men intresserade utestängd från FB?
Citera
2013-01-25, 18:41
Medlem
Bergens.Herres avatar
Att vara okunnig men intresserad är inga problem.
Trådstarter liknande den i länken riskerar att bli en listtråd om jag förstått allt rätt.
Jag håller med om att den saknar diskussionsunderlag.
Citera
2013-01-25, 18:42
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Trådar finns ju redan om samma sak.

Vilken "sak"
Citat:
Alla är väl tillräckligt smarta för att söka? Av svensk ras då, såklart.

Vad skall man söka på om man är intresserad av vad olika partier vill (utan att vara medlem)? Media är kanske inte de bästa budbärarna...
Citera
2013-01-25, 18:45
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Att vara okunnig men intresserad är inga problem.
Trådstarter liknande den i länken riskerar att bli en listtråd om jag förstått allt rätt.
Jag håller med om att den saknar diskussionsunderlag.

Då undrar jag varför du anser att den saknar diskussionsunderlag?
Citera
2013-01-25, 18:50
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Vad ska diskuteras? Frågan blir allt eller inget?
I detta fall inget.
Ska vi diskutera grundläggande ideologier hos alla partier, alla partiers politik a-ö, etc?
Nej.
Citera
2013-01-25, 18:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball

För den är helt värdelös. Lite mer diskussionsunderlag än "Vad ska jag rösta på?" ska man nog kunna kräva?

Personen ifråga ger inga exempel på vad h*n anser om vissa sakfrågor, så man vet ju inte ens i vilken ände man ska börja.
Citera
2013-01-25, 18:58
Medlem
Öppna frågor är i min värld en bra utgångspunkt för diskussion. Det är ett sätt att få flertalet att uttrycka sin uppfattning. Det kan också vara ett sätt att få många med i en diskussion. En bra igång sättning att för dela sina uppfattningar. Jag förstår inte och är intresserad men okunnig till moderatorns val att stänga ämnet. Det kanske inte var ett enkelt val, vore intressant att få ta del av hur moderatorn kom fram till detta beslut.
Citera
2013-01-25, 19:03
Medlem
epost72s avatar
Diskussionsunderlag är en rätt intressant faktor.
Ingenstans står att trådar ska ha det, det står heller ingenting om att det ska finnas en frågeställning.

Underförstått är det ändå så att man bör ha något som främjar en diskussion om man startar en tråd.

Alltid lite intressant när en tråd med 10+ inlägg kastas/låses för avsaknad av diskussionsunderlag

Tro mig jag vill gärna att man fortsätter på det viset men det borde vara mer tydligt förankrat i reglerna.
Citera
2013-01-25, 19:05
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
För den är helt värdelös. Lite mer diskussionsunderlag än "Vad ska jag rösta på?" ska man nog kunna kräva?

Men anledningen till att den är "helt värdelös" är ju att TS saknar kunskap i frågan.

Citat:
Personen ifråga ger inga exempel på vad h*n anser om vissa sakfrågor, så man vet ju inte ens i vilken ände man ska börja.

Hur skall man kunna ge exempel om vissa sakfrågor när man inte vet vad man skall fråga Med andra ord: Måste man ha kunskap om ett ämne för att kunna starta en tråd i FB (utan att tråden blir låst)?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in