Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2013-01-25, 21:44
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
En diskussion får öppnas av vem som helst tycker jag. Har spenderat tid på "elittistiska" forum inom specifika genrer och det finns inget värre än när noviser nonchas. Alla som visar intresse ska såklart ha en chans i gemenskapen.
Just nu gällde politik ja, och en debatt kan aldrig hållas om inte alla intressen får vädras. Så självklart ska allas åsikter få plats.

Ja, jag var medveten om att en undersökningstråd blir pollartad, och att man därmed blir slussad i sitt tänkande. Inte bra, nånstans eller någongång. Men en så jävla allmän fråga rakt ut i publikhavet är ingen lämplig TS. TS själv kommer aldrig att kunna sålla, tråden kommer inte kunna bli överskådbar, och åsikter av noll allmänkaraktär kommer att besudla helheten. Därmed inte sagt att dom inte får finnas, MEN... de är inget svar på: "-vad ska jag rösta på?"

Nej! Jag menar att man får va novis. Det har vi alla varit. Det är så vi lär oss och det är så samhället går vidare. Det jag menar är att om man har ett intresse för något börjar man väl luska lite själv!?
Vill jag börja segla till våren frågar jag inte bara i en TS om nån kan rekommendera en båt. Jag beskriver väl lite om hur jag bor, rent geografiskt. Om jag vill ha en dagskryssning ensam eller med kompisen, inomskärs. Eller om jag planerar världsomsegling med fru å barn i tre år. Och innan det kanske man googlar skot vinsh fall fock stäv köl ruskprick & knorrhane?
Politik är inte lätt! Det finns 13 livsöden och minst lika många livsåskådningar på dussinet. Och då är det inte alltid lätt att besvara en, till synes, enkel fråga.
Ingen borde känna skam för sin okunskap. FB bäddar väl för det i allra högsta grad där man kan va anonym och egentligen haspla ur sig vad som helst. Dessutom är det ju en outtömlig källa om man söker lite själv.

Mycket mer yttrandefrihet än så här vetefan om det går att få?

Tja! Du har egentligen sagt allt jag vill säga - men frågan om varför TS blev avstängd kvarstår!
Citera
2013-01-25, 21:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Tja! Du har egentligen sagt allt jag vill säga - men frågan om varför TS blev avstängd kvarstår!

Menar du TS i din länk så är han inte avstängd.
Citera
2013-01-28, 17:17
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Vad tycker du själv?
Min åsikt är att "intresse" borde vara tillräcklig grund för att starta en tråd. För att ställa en fråga, krävs en viss kunskap i ämnet. Det är min utgångspunkt...

Ingen kan ställa en fråga, innan man vet något om ämnet man är intresserad av. Oftast finns det ett samband mellan kunskap och intresse...

Det leder till anledningen till min TS: Gäller yttrandefrihet enbart de kunniga på FB?
Citera
2013-01-28, 17:22
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Menar du TS i din länk så är han inte avstängd.

Aha! Du förstod alltså inte vad jag menade? Du tolkade mina ord som du ansåg gynnade dig

Tråden är stängd - det är ju den jag diskuterar och inte den som startade tråden...

Ännu en anledning till att diskutera hur svårt det kan vara med kommunikation
Citera
2013-01-28, 19:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Aha! Du förstod alltså inte vad jag menade? Du tolkade mina ord som du ansåg gynnade dig

Tråden är stängd - det är ju den jag diskuterar och inte den som startade tråden...

Ännu en anledning till att diskutera hur svårt det kan vara med kommunikation

Nej det gjorde jag inte, du skrev:

Citat:

TS - Trådstartare, kännt uttryck på mer eller mindre alla forum.
Avstängd - betyder avstängd, inte att tråden är stängd.

Så, nej, jag tolkade inte efter något som gynnade mig, jag tolkade i enlighet med dina skrivna ord, om du sen inte kan uttrycka dig ordentligt är en annan femma.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in