Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Men anledningen till att den är "helt värdelös" är ju att TS saknar kunskap i frågan.
Hur skall man kunna ge exempel om vissa sakfrågor när man inte vet vad man skall fråga

Med andra ord: Måste man ha kunskap om ett ämne för att kunna starta en tråd i FB (utan att tråden blir låst)?
Ok, men för att ändra från politik.
Om en trådstart i köpråd dator varit: "Jag ska köpa dator, vad ska jag köpa?" så tror jag att den hade slängts, då trådstarten inte säger något.
Vad ska den användas till?
Vad för programvara ska köras?
osv osv osv.
Det samma tycker jag att man kan förvänta sig i andra forumdelar, t.ex den du länkade till.
Vad ska jag rösta på?
När det handlar om vård så tycker jag X, när det handlar om invandring så tycker jag Y, när det handlar om skatter så är det Z osv osv osv osv.
Lite mer input får man ge.
För att ta ett eget exempel då jag går i tankar om att skaffa ny TV:
Jag ska köpa TV, vad ska jag köpa?
(Har inte angett om jag vill ha 3d eller inte, vilka storlekar jag överväger, LED, LCD eller Plasma osv eller hur mycket pengar jag är villig att lägga ut.)
Kort sagt, så vore den trådstarten helt värdelös, om någon skriver att jag borde köpa en 70" plasma men jag utelämnar att jag bara är villig att betala 2000SEK så hjälper trådstarten inget.
Eller för att vända på det, jag har 100K SEK att spendera på en tv och någon föreslår en 28" tjockTV.
Kunskapen behöver inte finnas där, jag vet inte mycket om vad som är bäst när det handlar om TV's, men jag vet vad jag letar efter, vad jag kan spendera och vad jag inte vill ha.
Det samma tycker jag att man ska kunna förvänta sig i trådstarter där TS efterfrågar ett direkt svar, e.g. VAD ska jag rösta på?