Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Jag ser att vissa vill att Frank kommer tillbaka.
Jag tycker det snarare vore konstigt om han gjorde det. Hela filmserien byggde ju från början på Peter Rätz, hur han var tvungen att "försvinna" och leva ett liv under ny identitet och allt det där. Det är ju hur tydligt som helst i Kodnamn Lisa, där dom till och med slängt med intervju med Rätz och Kinnaman. Ta också med hur filmen i övrigt slutar där.
Känns helt ologiskt för storyns skull att Frank skulle komma tillbaka.
Sen om han nu kommit tillbaka i böckerna skiter jag i. Allt som kommit efter "Slutet" känns mest som en anledning att tjäna mer pengar på gammal skåpmat. Och att blanda filmer och böcker på det där viset i en franchise känns också oseriöst. Då får dom göra filmer av alltihop isåfall anser jag.
Nej, oavsett om Frank är tillbaka i böckerna så känns det skevt att han kommer tillbaka anser jag. Det är som att regissör Anders pissar på och ignorerar det han redan skapat med filmerna innan böckerna.
Klart som korvspad att Frank inte ska komma tillbaka om man bara ser till filmerna som gjorts.
+1
Jag stör mig enormt på att han gör fiction nu istället för verklighetsbaserat.
Det var ju det som var hela poängen och det som faktiskt gjorde filmerna så bra, att de var verklighetsbaserade och byggde på Peters berättelser.
Jag började lyssna på böckerna, men förstod ganska fort att han hade gått ifrån det verklighetsbaserade, och slutade lyssna.
Jag började även lyssna på "Vägen in", men samma där, Anders hade alls möjligheter i världen att göra en bok på Peters berättelser där också, men gjorde dålig fiction av alltihopa.
Jag är jättebesviken på allting som har kommit efter "Slutet" och håller med, allt handlar bara om pengar nu.