2013-09-11, 16:23
  #11029
Medlem
om man är i kval från Platinum V till IV måste man avsluta hela kvalet inom 28 dagar eller räcker det med en match per 28 dag? För de ändrade väl så man måste spela klart kvalet inom 28 dagar och inte enbart en match
Citera
2013-09-11, 17:05
  #11030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Lissandras passive dålig, wat? Den hjälper jätte, jätte mycket earlygame..
Ok den kanske hjälper lite early men den är nog den enda passiva i hela spelet som är totalt, totalt värdelös lategame :P
Citera
2013-09-11, 17:39
  #11031
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrappycoco
Ok den kanske hjälper lite early men den är nog den enda passiva i hela spelet som är totalt, totalt värdelös lategame :P
Den är ju inte värdelös lategame heller? Att få en "free" spell lategame hjäler rätt mycket faktiskt, Zileans ulti är ju bra mycket värre lategame till exempel.
Citera
2013-09-11, 17:42
  #11032
Medlem
På vilket sätt hjälper en free spell i late game?
Citera
2013-09-11, 18:00
  #11033
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrappycoco
På vilket sätt hjälper en free spell i late game?
Lategame så har ju oftast ap-gubbar rätt stora problem med manan såvida man inte har blå 24/7 alternativ bygger Athenes/Tear etc, den fungerar ju faktiskt OK gentemot andras passive. Jag gillar den iaf, hjälper sjuukt mycket earlygame när man ska pokea.
Citera
2013-09-11, 18:28
  #11034
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
En av de sämre passives ingame lär ju vara Amumus, Fiddlesticks, Wukongs (såvida inte alla 5 i enemyteam är i närheten) och Tarics.

De bästa enligt mig är Nautlius, Jannas, Syndras, Poppys, Aatrox, Zacs, Karthus och Leonas. Säkerligen glömt någon.
Citera
2013-09-11, 18:32
  #11035
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
En av de sämre passives ingame lär ju vara Fiddlesticks, Wukongs
Ehhh, deras ultis är gjorda för att dyka rakt in i fiendelaget

Testade precis morde med dfg, botrk och PD. Rekommenderas inte
Citera
2013-09-11, 18:40
  #11036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osen
Att ARAM är just random är ju bullshit. Det är inte random för fem öre. Jag vill gärna se den slumpgeneratorn. På två dagar har jag lyckats få två olika champs fyra gånger i rad (sannolikhet <1%). Då har jag inte inkluderat reroll. Poppy har t.ex. dykt på nästan varje reroll (10+ spel). Hur fungerar det egentligen? Blir man tvingad att spela champs man rollat bort?

Fruktansvärt meningslöst att spela när man får samma skit hela tiden, jag vill ju spela ARAM
Låter som ett fall av http://en.wikipedia.org/wiki/Selective_retention
Citera
2013-09-11, 18:47
  #11037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Ehhh, deras ultis är gjorda för att dyka rakt in i fiendelaget

Testade precis morde med dfg, botrk och PD. Rekommenderas inte

Jag vill egentligen inte vara den som är den men.. Det mesta du rekommenderar, bör inte rekommenderas.

.. ditt PD/BoTRK-trollande är inte kul längre.
Citera
2013-09-11, 19:34
  #11038
Medlem
Shifthappenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osen
Att ARAM är just random är ju bullshit. Det är inte random för fem öre. Jag vill gärna se den slumpgeneratorn. På två dagar har jag lyckats få två olika champs fyra gånger i rad (sannolikhet <1%). Då har jag inte inkluderat reroll. Poppy har t.ex. dykt på nästan varje reroll (10+ spel). Hur fungerar det egentligen? Blir man tvingad att spela champs man rollat bort?

Fruktansvärt meningslöst att spela när man får samma skit hela tiden, jag vill ju spela ARAM

Är inte det du precis nämnde ganska random då? Det är ju samma chans/risk att du får en champ varje gång du queuear.
Citera
2013-09-11, 19:36
  #11039
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okaend
Jag vill egentligen inte vara den som är den men.. Det mesta du rekommenderar, bör inte rekommenderas.

.. ditt PD/BoTRK-trollande är inte kul längre.

Om du kunde läsa skulle du se att jag inte rekommenderade det. Tänkte att dfg+ult+botrk skulle bursta ner vilken ADC som helst men icke.
Citera
2013-09-11, 19:44
  #11040
Medlem
autologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Om du kunde läsa skulle du se att jag inte rekommenderade det. Tänkte att dfg+ult+botrk skulle bursta ner vilken ADC som helst men icke.

Men varför Botrk, ingen av botrk passive skadar väl speciellt mycket på en adc? Jämfört med de 3200g du kunde lagt på en rabadon istället.

15% av max hp på en adc med ~2000hp = 300dmg innan resistance, med tanke på att du inte har någon armor penetration, kanske 100 damage?

5% av current hp, jaa inte så mycket damage där heller-

Tänker jag rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in