2013-09-10, 21:14
Medlem
Gangplanks ulti. RNG. Bläh. Från att göra hyffsad damage till att kanske inte göra någon damage alls.
Citera
2013-09-10, 21:19
Medlem
Reverentias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesopojken
Sämsta ultin är nog WWs imo, eller typ Pantheons eller något dylikt.. skulle vilja påstå att Olafs ulti annars är något av en förlust att ha! ^_^

Warwicks ult dålig? Knappast. Den har extremt mycket potential när det kommer till att döda squishys samt att ge ganks. Det är ju en total lockdown.
Citera
2013-09-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Hur mycket skillnad är det på eune vs euw?

Ligger guld4-5 på euw spelar inte där så jätte mycket men när jag väl gör det så är det +-0 (förövrigt mitt main konto)

Ligger (precis) plat2 på eune och tror mig kunna komma till diamond då det går stadigt uppåt och har en sjuk mmr så får typ 30lp per vinst och kanske -15lp på en förlust. Har även hänt att jag inte förlorat någon lp alls vid förlust.

Ingen som helst skillnad, många påstår att det är så men det är bara för att försöka framstå som bättre
Citera
2013-09-10, 21:20
Medlem
Citat:
Sämsta ultin är nog WWs imo, eller typ Pantheons eller något dylikt.. skulle vilja påstå att Olafs ulti annars är något av en förlust att ha! ^_^

Troll? Olafs ult är vidrig, springer runt helt fritt och går inte att stoppa
Citera
2013-09-10, 21:24
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malyza
Ingen som helst skillnad, många påstår att det är så men det är bara för att försöka framstå som bättre
Fast det är ju skillnad. Jag vet inte exakta spelar tal på båda serverna men det är väll klart en populärare server är "bättre" än en mindre populär server, speciellt när alla LCS-spelare & Lag spelare på den populärare servern. Dock så märks ju knappast skillnaden i bronze & silver, utan snarare i Diamond & plat.
Citera
2013-09-10, 21:27
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Pantheons tycker jag å andra sidan är ganska bra faktiskt

Citat:
Ursprungligen postat av okaend
Gangplanks ulti. RNG. Bläh. Från att göra hyffsad damage till att kanske inte göra någon damage alls.

Hm.. Heimerdinger, Lucian och Urgot känner jag rent spontant har alla 3 mycket sämre ultis än de ni räknade upp.
Citera
2013-09-10, 21:29
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Hm.. Heimerdinger, Lucian och Urgot känner jag rent spontant har alla 3 mycket sämre ultis än de ni räknade upp.

Jag menade bara att Pantheon inte hade en sån dålig, hade ingen kommentar att lägga om ww lr gp
Citera
2013-09-10, 21:39
Medlem
Vad har ni för åsikter om rengar?

Köpte honom precis spelade ett par normals sen ranked där jag drog en penta 2v5?
Citera
2013-09-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious

Urgots ulti är också gamebreaking, tpa swappa någon vid torn när de inte är beredd OP

Heimerdinger dock, ja.. hopplöst
Citera
2013-09-10, 22:07
Medlem
Tja!

Har lite frågor som något "proffs" kanske kan besvara Till att börja med, när man känner att man äger en lane, t.ex som ADC, bör man ta sönder deras turret så fort som möjligt eller dra ut på det och farma? Jag brukar oftast försöka farma upp mig innan jag vinner lanen, men vad är det bästa egentligen?

Sedan undrar jag angående rune pages, hur stor skillnad gör det egentligen? Jag har en AD och en AP sida som jag använder till alla roller, men funderar på om jag bör skaffa en rune page för support/tank? Lirar rankat i silver IV så det kanske inte är det seriösaste
Citera
2013-09-10, 22:17
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Tja!

Har lite frågor som något "proffs" kanske kan besvara Till att börja med, när man känner att man äger en lane, t.ex som ADC, bör man ta sönder deras turret så fort som möjligt eller dra ut på det och farma? Jag brukar oftast försöka farma upp mig innan jag vinner lanen, men vad är det bästa egentligen?

Sedan undrar jag angående rune pages, hur stor skillnad gör det egentligen? Jag har en AD och en AP sida som jag använder till alla roller, men funderar på om jag bör skaffa en rune page för support/tank? Lirar rankat i silver IV så det kanske inte är det seriösaste

Skulle verkligen rekommendera dig att köpa en runepage-bundle faktiskt. Riktig quality of life chance.
Citera
2013-09-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Tja!

Det beror lite på hur matchen ser ut. Säg att du möter typ en vayne och du zonar henne från att farma. Då kan det vara en bra idé att dra ut på lanen och fortsätta bygga ett övertag.

Om du pushar tornet tidigt så hjälper det resten av laget då du kan pusha upp och gå och roama och hjälpa till med objektiv. Men om du inte gör tiden du roamar värt det så kommer din lane-motståndare att kunna komma ikapp.

Som svar på din andra fråga så tycker jag att du borde satsa på att ha åtminstone en runepage som är skräddarsydd för varje roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in