2013-05-27, 11:16
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Jiji jungel? Känns lite konstigt, han har väl alltid spelat mid? Att byta från mid till jungel känns som ett väldigt stort steg.

Ungefär som att sätta Hotshot i jungeln. Jag tror de kommer floppa i början men kanske komma starkt in i mitten av summer splitoff eller vad LCS heter ^^
Citera
2013-05-27, 11:25
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Kina..

CLG gör roster change igen.
Top - Nientonsoh
Jungle - Jiji
Support - Chauster.

Aphromoo lämnar och HSGG är sub/coach nu.

hoppas Aphromoo joinar Curse!
Citera
2013-05-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Och juste, det där klassiska "Hur ska jag göra för att stiga i divisioner" tipset.
När du slutar bry dig om förluster och spelar för att du tycker det är kul, då. Då kommer du stiga. Det är statistiskt omöjligt att vinna 100%, så spela bara på och jobba på att förbättra dig själv så löser det sig

Fast det där är ju skitsnack.

Visst stämmer det till viss del, men om du spelar på EUW så får du räkna med att du har förluster som beror på riot.

Någon kan inte reconnecta..
Någon får DC mitt i matchen och kan inte reconnecta..

Det har hänt mig senaste matcherna i alla fall. Kul när en Shen kommer tillbaka efter 15 minuter, han gör mycket nytta då.
Citera
2013-05-27, 11:32
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Fast det där är ju skitsnack.

Visst stämmer det till viss del, men om du spelar på EUW så får du räkna med att du har förluster som beror på riot.

Någon kan inte reconnecta..
Någon får DC mitt i matchen och kan inte reconnecta..

Det har hänt mig senaste matcherna i alla fall. Kul när en Shen kommer tillbaka efter 15 minuter, han gör mycket nytta då.

Edit: NVM Det är ju bara när Riot själv mixtrar med servrarna att det blir loss prevented

Men om du förlorar så jäkla mycket på serverstrul så spela inte på helgerna eller spela på NE eller någon annan server? Du vet ju ändå att det finns en risk att servern kommer strula under dessa 3 dagar.
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2013-05-27 kl. 11:36.
Citera
2013-05-27, 12:29
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
På mitt smurfkonto har jag spelat support ~85-95% av matcherna och har kommit till Plat IV tror jag det är ATM. Thresh och Blitz har ju sjukt stort inflytande i hur matchen går. Leona och Sona har man också väldigt hög förmåga med att styra spelet. Säkert andra också men det är dessa jag drar fram när jag presterar.

Enligt mig så .. det är en annan typ av carrying att carrya som support. Man måste ha något att gå efter från start.

Du kan inte döda deras feedade Zed som support. Du kan se till att han inte våldtar din bitch till ADC men sen måste du förlita dig på att resten gör rätt. Ah du fattar, det är ju enklare att göra matchavgörande drag fullt ut från andra positioner. Som support gör du så att ditt lag kan göra matchavgörande drag

Och juste, det där klassiska "Hur ska jag göra för att stiga i divisioner" tipset.
När du slutar bry dig om förluster och spelar för att du tycker det är kul, då. Då kommer du stiga. Det är statistiskt omöjligt att vinna 100%, så spela bara på och jobba på att förbättra dig själv så löser det sig

Bra resonemang - håller helt med dig!

Spelar för övrigt bara för skojs skull och försöker ständigt förbättra mig, men går inte upp för det. Antar därför att jag är där jag ska vara.

Tycker mig ha en rätt så bra förståelse av spelet i helhet men saknar nog mekaniska skills och bra positionering. Spelar till exempel alltid med locked camera för jag inte kan hålla koll på det annars haha. Har bara 13" skärm. Vet att när jag började spela läste jag en massa guides för att utveckla min förståelse för spelet. Finns det några sådana för en som spelat 1000+ matcher men ändå behöver utvecklas mer? Eller är det dags att inse att man kanske inte blir bättre än såhär?
Citera
2013-05-27, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Bra resonemang - håller helt med dig!

Spelar för övrigt bara för skojs skull och försöker ständigt förbättra mig, men går inte upp för det. Antar därför att jag är där jag ska vara.

Tycker mig ha en rätt så bra förståelse av spelet i helhet men saknar nog mekaniska skills och bra positionering. Spelar till exempel alltid med locked camera för jag inte kan hålla koll på det annars haha. Har bara 13" skärm. Vet att när jag började spela läste jag en massa guides för att utveckla min förståelse för spelet. Finns det några sådana för en som spelat 1000+ matcher men ändå behöver utvecklas mer? Eller är det dags att inse att man kanske inte blir bättre än såhär?
Spelar du på en 13 tummare? Jag tycker fan synd om dig.
Utvecklas mer? Du tror alltså på att det finns en gräns som inte går att överskriva när det gäller till upptag av kunskap? Man kan alltid förbättras såklart. Proffsen är inte fulländande om du trodde det.
Spelat 1000 matcher hit och dit. Spelar ingen roll då om man har spelat 500 halvdana.
Citera
2013-05-27, 13:31
Moderator
Snuffelbutts avatar
Flyttade en bunt inlägg till rätt trådar. Matchpratstråden och Elo tråden.

//Mod

Edit. Jag råkade absolut INTE nyss kasta hela tråden i papperskrogen, jag ber om ursäkt för att det inte hände, och om ni tror att det hände...Så gjorde det inte det
Senast redigerad av Snuffelbutt 2013-05-27 kl. 14:33.
Citera
2013-05-27, 14:59
Medlem
Finns det någon sida som man kan kolla på alla all-stars matcherna på? Har inte kunnat se någon av dem den här helgen, fast hade gärna sett dom...
Citera
2013-05-27, 15:09
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramlosan
Finns det någon sida som man kan kolla på alla all-stars matcherna på? Har inte kunnat se någon av dem den här helgen, fast hade gärna sett dom...
Hade du kollat i matchpratstråden så hade du sett att jag redan har länkat till dem, men jag länkar till dem igen...
http://www.reddit.com/r/LoLeventVoDs/comments/1epz8c/allstar_shangai_2013/
Där finns ALLTING du behöver utan spoilers!
Citera
2013-05-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kassadin är väll lite som Fizz, Gragas lite som Ryze då han blir ett stört lategame monster tbh, Diana.. Syndra.

Kassadin var riktigt jävla rolig. Blir nog att köpa Diana senare.
Citera
2013-05-27, 16:18
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Curse saknar ju Support och en utav anledningar Aphro fick lämna CLG tror jag beror på att han helt enkelt var less på att spela support, då han har sagt det!

Angående CLG så tror jag det blir intressant. Kanske hade det varit bättre att ha någon som mainar top som innan (MegaZero eller Nickwu?) eller kanske byta Link till top då han har spelat det innan litegrann, och att ha Nien mid, menmen! Se Nien toplane blir nog skojj tror jag, så som han spelar ADC så blir det ju iaf farligt.. Jiji jungle är jag lite mera tveksam över, men vi får se vad det blir utav det hela! Känns iaf som ett säkrare kort än Hotshot alternativ Chauster i junglen.. Och vi vet ju sen tidigare att Chausterlift botlane fungerar.. Usch, spännande det blir.
Det jag tycker är mest intressant med det hela är att Hotshot faktiskt kliver av teamet som topaner. Vad fick honom att göra det? Vad säger dem andra i laget?

så pass.. förutom mid (Nyjacky är en av mina favoriter men han har sjuka svängar i sitt spel, ibland carryar han hårt, ibland är han sämst i laget) så är ju support rollen där det behövs fyllas i Curse. Gillar Aphromoo så det hade varit roligt men om det är som du säger så är väl chansen liten.
Citera
2013-05-27, 16:34
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Spelar du på en 13 tummare? Jag tycker fan synd om dig.
Utvecklas mer? Du tror alltså på att det finns en gräns som inte går att överskriva när det gäller till upptag av kunskap? Man kan alltid förbättras såklart. Proffsen är inte fulländande om du trodde det.
Spelat 1000 matcher hit och dit. Spelar ingen roll då om man har spelat 500 halvdana.

Japp, 13" MacBook Pro med ett par år på nacken. Måste köra lägsta grafikinställningar på allt för att det ska flyta någorlunda bra. Min stationära dator försvann i en flytt (förmodligen) och har inte investerat i en ny än.

Kanske uttryckte mig fumligt rörande min utvecklingspotential. Självklart så finns det alltid rum att bli bättre på någonting. Jag har dock inte möjlighet att spela mer än 1-3h per dag, och ibland ens det, vilket gör mina ingame-erfarenheter något begränsade. Därför jag eftersökte någonting i skrift för att lättare bli påmind om vad det är jag gör för fel medan jag läser. Oavsett om jag erkänner misstag ingame så glömmer jag oftast bort dem tills nästa gång jag hamnar i en liknande situation och upprepar dem. Å andra sidan kanske jag inte gjort misstaget i fråga tillräckligt många gånger för att komma ihåg det och ändra på det än. Kanske lider jag bara av syndromet att vilja utvecklas snabbare än vad som går, vilket jag tror de flesta gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in