2013-01-24, 20:39
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men just Tristana måste man stänga av relatyivt tidigt va? Det är väl runt lvl 12 som hon har fått fetrange och börjar göra ofantligt ont. Har mött många matchups som dragit ut på tiden och där vi har känt oss relativt säkra på vinst för att i nästa teamfight runt 40 mins in i spelet bli tokägda av en vild jävla yordledam med en fucking jävla vattenspruta på ryggen som krossar oss totalt.
I och med att hon är ganska vek earlygame, så har hon ett bra lategame. Du behöver inte stänga av henne, försök bara göra fighter & sånt i midgame så borde ni vinna ganska lätt för hon är så dålig då. Hennes abilitys scalear med ap ju, och hennes as steriod har man oftast inte hunnit maxa så det känns väldigt "meh" i midgame med henne. Lategame blir hon jättebra, bra range & hennes q... så. Att dra ut på matcher mot typ Kog/trist etc är bara dumt.
Citera
2013-01-24, 20:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
I och med att hon är ganska vek earlygame, så har hon ett bra lategame. Du behöver inte stänga av henne, försök bara göra fighter & sånt i midgame så borde ni vinna ganska lätt för hon är så dålig då. Hennes abilitys scalear med ap ju, och hennes as steriod har man oftast inte hunnit maxa så det känns väldigt "meh" i midgame med henne. Lategame blir hon jättebra, bra range & hennes q... så. Att dra ut på matcher mot typ Kog/trist etc är bara dumt.

Jag är ju gammal och kan endast spela som CLG.eu
Citera
2013-01-24, 21:01
Medlem
Qwakes avatar
Nämnde i förra tråden precis innan den stängdes, att jag rekommenderar att spela Thresh som adc.
Hans Q funkar riktigt bra med bonus damagen man får på varje slag, och även att använda Qn så motståndaren inte kan fly, även E för att knuffa bort motståndare alt. dra till sig dem. Riktigt nice är det också att båda dem attackerna tex. interupptar katarinas ulti, och båda har relativt kort cd.

Jag gick 39kills med honom ett game, med en blitz+thresh combo bot. Vilket kändes helt sick. Sattes den ena pullen så sätts den andra också. Så in till tornet med dem.

Tror dock att man kan spela thresh som allt förutom jungle då det inte riktigt klickar med hans soul sammlande.
Citera
2013-01-24, 22:16
Medlem
fan vad nära penta asså! får en quadra kill som vayne men corki lyckas flyga iväg till sin fontän, vi tog hann ändå och vann men gaaaah ville så gärna ha min första penta
Citera
2013-01-24, 22:23
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken

Tristana + Nunu, och så maxar du Q först. Då har du ett härligt midgame
Citera
2013-01-24, 23:29
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusifk
fan vad nära penta asså! får en quadra kill som vayne men corki lyckas flyga iväg till sin fontän, vi tog hann ändå och vann men gaaaah ville så gärna ha min första penta

Fick min nionde penta med katarina idag
Citera
2013-01-25, 00:00
Medlem
Salorms avatar
Snuffelbutt? Är du junglare i ditt lag? Isåfall sitter jag och gluttar på dig just nu ^^
Citera
2013-01-25, 00:03
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr

Precis, maxa E om du vill pusha sinnessjukt bra och hoppas på att din motståndare inte är bra att farma under tornet, funkar mot vissa.
Citera
2013-01-25, 00:24
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Jovisst, men Nunu är ju så pass stark att han fungerar egentligen med alla gubbar just nu, så inget undantag egentligen. Dock tycker jag nunu fungerar mycket bättre med Cait/Vayne/Kog än tristana, men det är vad jag tycker.
Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Precis, maxa E om du vill pusha sinnessjukt bra och hoppas på att din motståndare inte är bra att farma under tornet, funkar mot vissa.
Det är väll det som är nackdelen med Trist. Hon har inga direkta harass skills förutom hennes E som pushar också. Cait har ju till exempel sin Q, Ezreal har både Q och W.

Kan man inte farma under torn som AD, så tror jag inte man är jättebra på att lasthitta overall heller, alla är inte bäst på det helt enkelt.
Citera
2013-01-25, 00:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Snuffelbutt? Är du junglare i ditt lag? Isåfall sitter jag och gluttar på dig just nu ^^

Nu vet jag att det var du! Nu vet jag att han som var otrevlig hos motståndarna (Janna) finns här också! För rätt peng kan du få hans användarnamn!
Citera
2013-01-25, 00:50
Moderator
Snuffelbutts avatar
Precis, jag spelade cho, andra gången jag spelar honom, någon jävel snodde ju min Maokai ^^

Och ja, jag vet redan vem Janna är, han fick sig ett pm. Vad det stod i det... ujujuj.

Tips på build på cho? Testade toprateade på mobafire med lite extra här och där eftersom att vi redan hade Aegis osv i laget. Känns väldigt ovant att ha någon som faktiskt har potential att göra lite dmg, sen att vi missade baron var ju lite pinsamt ^^ Hade ingen aning om att man gjorde så mycket dmg med Omnomnomnom eller vad den heter.
Senast redigerad av Snuffelbutt 2013-01-25 kl. 00:59.
Citera
2013-01-25, 01:11
Medlem
När sätts det nya elo systemet in egentligen?

Dom ändrade visserligen hur min "ranking" ser ut, men hur ska man veta vilken grupp man är i eller om man lämnat gruppen? har spelat minst 8-9 matcher sen den patchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in