2013-01-25, 01:16
Medlem
Thresh känns ju väldigt OP. Utgår från att hans W kommer nerfas något gällande range...
Citera
2013-01-25, 01:53
Medlem
Tjena, har nu 3200ip och tänkte köpa en ny champion. Är dock inte säker på vilken, har funderat på dessa: Lux, Mordekaiser,Nidalee eller Xin Zhao. Vad tycker ni? Hade varit schysst med någon motivering om varför just denna.

Tack på förhand!
Citera
2013-01-25, 02:09
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
När sätts det nya elo systemet in egentligen?

Dom ändrade visserligen hur min "ranking" ser ut, men hur ska man veta vilken grupp man är i eller om man lämnat gruppen? har spelat minst 8-9 matcher sen den patchen.
Det kommer ta ett tag till. Du kommer märka när du vet vilken grupp du är i, och vilken division etc du är i.

Citat:
Ursprungligen postat av trippeltippex
Thresh känns ju väldigt OP. Utgår från att hans W kommer nerfas något gällande range...
Nja, op är han inte. Han är bra, men verkligen inte lika op som andra champs har varit när dem har blivit released. Till exempel Diana, Rengar eller Kha Zix.
Citera
2013-01-25, 02:11
Medlem
Citat:

Hans Q (hooken) är brutalt op, det är liksom en supress på några sekunders cooldown, samt att hans själfarmande scalar lite för bra. Han kommer få sig en tweak så han är okej, men just nu är han lite väl stark.
Citera
2013-01-25, 02:15
Medlem
freudianslips avatar
Folks tankar på Volibear? Hur stark är han egentligen? Tycker själv han fungerar bäst i junglen, väldigt starka ganks och snowballar man blir man i princip odödlig. Kan peela för ad-carryn, har en aoeslow och en härlig killsteal execute. Tycker det är skumt att man inte ser honom oftare.
Citera
2013-01-25, 04:18
Medlem
AIKDaniels avatar
Thresh känns riktigt jävla start, lite OP faktiskt..

Nu måste Riot göra något alltså, hur kan man ha en gubbe som Kha Zix ute då den är så i helvetes jävla broken? I soloq är det ju loss ifall enemy team får den och man vinner automatiskt ifall man får den. Spelar ingen roll ifall den torskar laning phase med 0-10 utan den blir ändå hur sjuk som helst. Mött den i kanske 10 games och torskat VARJE game.

Hotfix gogo? Fail riot.. aldrig varit så här besviken över dem som just nu.
Citera
2013-01-25, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel

Nja, Tresh e inte op, hans hook, har en casttime på nästan 0.75 sec, o han har en stor tell, samt, att den inte flyger fram allt för fort.
Han armor/ap passive, går lätt att kontra i botlane, med t.ex. en Zyra, man sätter bara seeds när hans passiva droppar, så han inte kan gå fram utan att bli sönderharrassad, så då har han bara sin lantern att använda för att plocka på sig den. Mötte en tresh idag, som inte hade mer än 20 stacks efter 10 minuter!
Citera
2013-01-25, 06:48
Medlem
Citat:

Nja, kört några games mot/ haft honom i laget, och av det jag kan se är han inte jätte op. Visst, om man kollar på kitet så verkar det väl sjukt bra, men verkar vara svårt att få det "rätt". Ultin kan vara ganska svår att få in i och med den korta rangen på den.

Är det en bästämd range på W då man kastar den? Eller kan man själv bästämma vart den ska landa? De flesta lanterns hamnade nämligen lååångt bakom mig då de väl användes under matcherna. = med att de blev ganska värdelösa då långt=ute ur shielding range...

Har inte köpt honom själv, men är han så svårspelad? Känns som Q har sjuk långsam animation, Svårt att plocka souls utan att zonea motståndarna etc. De som jag sett köra honom idag har slutat på 0/16/15 i snitt vilket är lite väl många deaths tycker jag. Till och med min RL polare hade rejäla problem med honom ,trots att han klarar av de flesta andra champs bra.

Tycker att de ska buffa storleken på hans W, lite svårt och trycka på den mitt i en fight då hela motståndarlaget står på den..
Citera
2013-01-25, 08:21
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel

Nu måste Riot göra något alltså, hur kan man ha en gubbe som Kha Zix ute då den är så i helvetes jävla broken? I soloq är det ju loss ifall enemy team får den och man vinner automatiskt ifall man får den. Spelar ingen roll ifall den torskar laning phase med 0-10 utan den blir ändå hur sjuk som helst. Mött den i kanske 10 games och torskat VARJE game.

Hotfix gogo? Fail riot.. aldrig varit så här besviken över dem som just nu.
Lee Sin, Rengar, Vayne, Nocturne, Diana och Graves var mycket mer "broken" vid release än vad Kha'zix är just nu. Kha'zix har 50.27% win rate, det är faktiskt inte särskilt högt.

Citat:
Ursprungligen postat av freudianslip
Folks tankar på Volibear? Hur stark är han egentligen? Tycker själv han fungerar bäst i junglen, väldigt starka ganks och snowballar man blir man i princip odödlig. Kan peela för ad-carryn, har en aoeslow och en härlig killsteal execute. Tycker det är skumt att man inte ser honom oftare.
Hans clearing speed är så fruktansvärt långsam så jag tycker inte direkt att han är värd att jungla.
Citera
2013-01-25, 08:35
Medlem
raw3ns avatar
Kan man byta ut några/alla röda runor på en mage mot ren AD? Lättare lasthitting? Smart eller inte?
Citera
2013-01-25, 08:40
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freudianslip
Alla gap closers kör över honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Lee Sin, Rengar, Vayne, Nocturne, Diana och Graves var mycket mer "broken" vid release än vad Kha'zix är just nu. Kha'zix har 50.27% win rate, det är faktiskt inte särskilt högt.

Hans clearing speed är så fruktansvärt långsam så jag tycker inte direkt att han är värd att jungla.
Glöm inte Reworked Shen, tror aldrig jag varit med om någon starkare vid release.
Citera
2013-01-25, 08:47
Medlem
Thejocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raw3n
Kan man byta ut några/alla röda runor på en mage mot ren AD? Lättare lasthitting? Smart eller inte?

Det går att byta ut gula mot ad om du har riktigt svårt men kanske inte alltid är det smartaste då det alltid är bättre att träna lasthiting med så lite ad som möjligt. Man väljer ju runor utefter hur man spelar eller vill spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in