2013-05-21, 11:43
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Föreställ dig att samma person gör detta 8gånger om och om igen, sammtidigt som han suger annars också, kombinerat med att du själv börjar bli dödad oftar och oftare tack vare att du blir underfeedad.

Sedan förlorar ni matchen tack vare dessa steals.
Fast förlitar man sig på att få guld i från kills så kanske man inte direkt hör hemma på den nivå man är på - det gjorde man i level 20 och i aram/dominions, gör man det som level 30 hör man nog hemma i bronze så..
Sen är det kanske bättre att den "dåliga" personer får kills också? Tänk lite så här, han suger, hade han inte haft några kills alls hade han gått och dött hela tiden vilket du kanske klarar dig ifrån om du spelar smart bara.
Visst förstår jag att man blir sur, men är man lite ödmjuk och säger "It's okay" eller något liknande brukar det lösar sig.
--
För övrigt, rätt intressant tråd angående problemet med rankeds.

http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=11683133#post11683133
Senast redigerad av irken 2013-05-21 kl. 11:56.
Citera
2013-05-21, 11:50
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast förlitar man sig på att få guld i från kills så kanske man inte direkt hör hemma på den nivå man är på - det gjorde man i level 20 och i aram/dominions, gör man det som level 30 hör man nog hemma i bronze så..
Sen är det kanske bättre att den "dåliga" personer får kills också? Tänk lite så här, han suger, hade han inte haft några kills alls hade han gått och dött hela tiden vilket du kanske klarar dig ifrån om du spelar smart bara.
Visst förstår jag att man blir sur, men är man lite ödmjuk och säger "It's okay" eller något liknande brukar det lösar sig.

Fast det finns också de som gör såhär tills de har 20 kills. Medan moståndarlaget sprider ut sina. När det sen blir teamfight lategame och han går in och togdör så ligger reserande 4 spelare efter i guld och kan inte tävla med det andra läget, även om de är 4.

Jag har förlorat matcher på grund av det här, oftast är det Garen som spelas också. Med stats såsom 20/18 eller liknande.
Citera
2013-05-21, 11:51
Medlem
LaZZi3s avatar
Samtidigt om du har stårr och matat själv så varför inte gå in och få extra guld till laget? Ger inte en kill 300 och assist 300 delat på alla som assisterar? Isåfall är det ju bara plus guld för laget och det är väll inte fel?
Citera
2013-05-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Samtidigt om du har stårr och matat själv så varför inte gå in och få extra guld till laget? Ger inte en kill 300 och assist 300 delat på alla som assisterar? Isåfall är det ju bara plus guld för laget och det är väll inte fel?

Assist ger 50% av killens värde utdelat på de som är med på assisten.
Citera
2013-05-21, 12:03
Medlem
Börjat spela trynd idag, äckligt vilket pressure man kan ha på top lanen (Pushade ett game själv till nexus.). Gick Shiv->Warmogs->Hydra->GA och 2 shotade deras carries med 3.5k hp och en äcklig ulti.
Fri elo för en silverscrub som mig.
Citera
2013-05-21, 12:06
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast det finns också de som gör såhär tills de har 20 kills. Medan moståndarlaget sprider ut sina. När det sen blir teamfight lategame och han går in och togdör så ligger reserande 4 spelare efter i guld och kan inte tävla med det andra läget, även om de är 4.

Jag har förlorat matcher på grund av det här, oftast är det Garen som spelas också. Med stats såsom 20/18 eller liknande.
Jo, det förstår jag väll också att det inte går att ha så och det är bättre att sprida ut guldet, men problemet är ju som sagt att det kanske är bra att den korkade toplaner får 3 stycken kills så han inte förlorar sin lane så jävla hårt.
Har man också 20-18 så kanske man inte är bäst heller och fattar att det måste delas upp med så..
Citera
2013-05-21, 12:08
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3

Garens är ett speciellt släkte, det var länge sedan jag stötte på en nu, men garens blir ofta feedade i lanen, glömmer sedan vettet hemma i basen och tror att de är odödliga 1v5. Detta följs ofta upp med att de dör och skriker "team?!"

Standard Garen..
Citera
2013-05-21, 12:54
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Börjat spela trynd idag, äckligt vilket pressure man kan ha på top lanen (Pushade ett game själv till nexus.). Gick Shiv->Warmogs->Hydra->GA och 2 shotade deras carries med 3.5k hp och en äcklig ulti.
Fri elo för en silverscrub som mig.

Tryndamere är bra äcklig om man lackar med CC i laget och spelaren som spelar honom vet vad han gör. Ser jag en trynd i motståndarlaget pickar jag alltid någon med en enkel CC såsom t.ex renekton i top, Syndra mid, taric support etc. Jag spelade mycket på den tiden då trynd var instalockad i 80% av alla games och blev mobbad i lane så tar aldrig neklt på honom
Citera
2013-05-21, 13:00
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jo, det förstår jag väll också att det inte går att ha så och det är bättre att sprida ut guldet, men problemet är ju som sagt att det kanske är bra att den korkade toplaner får 3 stycken kills så han inte förlorar sin lane så jävla hårt.
Har man också 20-18 så kanske man inte är bäst heller och fattar att det måste delas upp med så..

Såklart det förutsätter att junglaren i sådanafall börjar prioritera toplanen, vilket i sin tur resulterar i att de andra lansen som inte suger och faktiskt kommer kunna vinna spelet om de får lite kärlek, inte får det, medan motståndarlagets junglare inte behöver bry sig om någon värdelös fan på toppen och kan vända läget på de andra lansen.

Och som en sista favorit: Det är riktigt svårt att springa runt och kontra motståndarlagets junglare, om man sitter fast på toppen tack vara en person som inte vet hur man ska spela.
Citera
2013-05-21, 13:15
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Garens är ett speciellt släkte, det var länge sedan jag stötte på en nu, men garens blir ofta feedade i lanen, glömmer sedan vettet hemma i basen och tror att de är odödliga 1v5. Detta följs ofta upp med att de dör och skriker "team?!"

Standard Garen..

Jag skrattade ordentligt.. på jobbet. Folk måste tro jag är galen, men tack för dagens. Det är alltför sant.
Citera
2013-05-21, 13:24
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Källa på det plz

Det enda jag hittade för tillfället var att det är över 500K spelare online samtidigt, är dock övertygad om att jag har läst att det är runt 700K online på en genomsnittlig dag. Något som kan stämma överens med dessa siffror.

Citat:
League of Legends sees "over 500,000 peak concurrent players every day on just the EU West shard
Länk
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2013-05-21 kl. 13:27.
Citera
2013-05-21, 15:39
Medlem
JizzInPantzs avatar
R.I.P. Rumble? Vad tycker ni om den senaste patchen då Rumble blev rättså rejält nerfad? Är denna yorde fortfarande ''playable'' i ranked osv osv? Rumble var min main då jag hade 45 wins och 23 losses, och jag har inte vågat köra honom... Någon som har kört honom sen patchen i ranked ? Hur gick det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in