2013-04-19, 12:47
Medlem
.C.s avatar
Hur fungerar detta med runes?
Asså vilken färg som gör vad försöker hitta ngt ställe som förklara allt men hittar inte
Citera
2013-04-19, 13:17
Medlem
174563s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .C.
Hur fungerar detta med runes?
Asså vilken färg som gör vad försöker hitta ngt ställe som förklara allt men hittar inte

Quints är dom stora

Röda är marks och fokuserar på offensive

Gula är seals och fokuserar främst på Defensivt

Blå är Glyphs och fokuserar främst på scaling/lvl, magic, utility

Vissa stats är bättre inom vissa typer av runes.

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/List_of_runes Förklarar det ganska bra, du vill försöka nå Primary inom varje typ av runa. men dom flestaa champs inom sin genre använder en av ett fåtal typer av pages så försök få några solida pages som kan användas för alla.

T.ex. en För AP mid, AD bruiser, support osv.
Citera
2013-04-19, 13:25
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Är det fortf. Problem?

Tyvärr. :/
Citera
2013-04-19, 13:25
Medlem
.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 174563
Quints är dom stora

Röda är marks och fokuserar på offensive

Gula är seals och fokuserar främst på Defensivt

Blå är Glyphs och fokuserar främst på scaling/lvl, magic, utility

Vissa stats är bättre inom vissa typer av runes.

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/List_of_runes Förklarar det ganska bra, du vill försöka nå Primary inom varje typ av runa. men dom flestaa champs inom sin genre använder en av ett fåtal typer av pages så försök få några solida pages som kan användas för alla.

T.ex. en För AP mid, AD bruiser, support osv.
tack så mycket=) ska ta och läsa igenom de lite=)
Citera
2013-04-19, 14:00
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Har gått över till att köra röda armor pen runor ist för röda ad till min ad carry sida. Vet ej om jag har blivit mkt bättre eller om detta faktiskt är bättre. Flat ad är bättre på vissa champs?

Jag brukar även bygga blade of the ruined king och folk flamear sönder mig pga detta även fast det går väldigt bra för mig. Ska man undvika detta item som adc?

Har ett runepage enbart om jag möter taric/graves på lanen, då mosar jag på med armpen röda och quints.

Möter du ett lag där du vet att dom kommer bli rätt feta så är det inga fel att köra bork.
Citera
2013-04-19, 15:03
Medlem
AIKDaniels avatar
Finns nog inge skönare då man håller på att förlora ett game, enemy tar ned nexus (lirat cirka 35 min) och så engagear vi, dödar allihopa med nexus på 300 hp. Vänder matchen efter det, enemy Zed (som var riktigt fed) dcade och vi tar baron, kör över dem i teamfights och vinner gamet.

ibland får man ha tur.
Citera
2013-04-19, 15:41
Medlem
Tänkte höra om det finns nån bra och någorlunda lättförstådd guide över skapligt lätta champions att börja spela med?

Vi är ett gott gäng på 13 st 37+ gubbar som brukade spela LAN en gång om året (inte gjort det på 4 år nu dock), och i år så bestämde vi att vi skulle välja ett spel som ingen spelat innan, och valet föll på detta...det är alltså inte direkt något tok seriöst spelande från vår sida, men vi är alla sjukt tävlingsinriktade och hatar att förlora...vi har även 3-4 st som är riktiga bad winners också, så jag vet redan hur det kommer att sluta

vi har bestämt att den championen vi väljer idag innan kl 17, är den som gäller hela helgen, så som sagt, är det officiella sidan som gäller eller har ni nån bra sida som vi kan gå över och få lite mer kött på benen?
Citera
2013-04-19, 15:44
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonespecial
Tänkte höra om det finns nån bra och någorlunda lättförstådd guide över skapligt lätta champions att börja spela med?

Vi är ett gott gäng på 13 st 37+ gubbar som brukade spela LAN en gång om året (inte gjort det på 4 år nu dock), och i år så bestämde vi att vi skulle välja ett spel som ingen spelat innan, och valet föll på detta...det är alltså inte direkt något tok seriöst spelande från vår sida, men vi är alla sjukt tävlingsinriktade och hatar att förlora...vi har även 3-4 st som är riktiga bad winners också, så jag vet redan hur det kommer att sluta

vi har bestämt att den championen vi väljer idag innan kl 17, är den som gäller hela helgen, så som sagt, är det officiella sidan som gäller eller har ni nån bra sida som vi kan gå över och få lite mer kött på benen?

Har ni precis registrerat er så kommer ni endast ha de 8 champions som är veckans "free to play". Angående vilka som är svåra att spela så säger jag nog inga, det handlar snarare om en vanesak.
Citera
2013-04-19, 15:45
Medlem
ah ok, ja vi har precis reggat oss, vilket gör det hela lite lättare om vi bara har 8 st och välja på

minimerar nog det tjötet också tror jag som tur är, tack för ett snabbt svar
Citera
2013-04-19, 15:51
Medlem
iPlankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Har ni precis registrerat er så kommer ni endast ha de 8 champions som är veckans "free to play". Angående vilka som är svåra att spela så säger jag nog inga, det handlar snarare om en vanesak.

10*
Men ja, lättast att bara rotera runt mellan dessa.
Citera
2013-04-19, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Finns nog inge skönare då man håller på att förlora ett game, enemy tar ned nexus (lirat cirka 35 min) och så engagear vi, dödar allihopa med nexus på 300 hp. Vänder matchen efter det, enemy Zed (som var riktigt fed) dcade och vi tar baron, kör över dem i teamfights och vinner gamet.

ibland får man ha tur.

Tycker inte det är ett dugg tillfredsställande att vinna genom att ha ett orättvist övertag på grund av att motståndarlaget har en DC om motståndarna egentligen förtjänar att vinna. Det verkar enligt mig som folk värderar relativt obetydliga siffror (elo) högre än kvalitén på spelen som de spelar? Jag förlorar hellre rättvist än vinner orättvist. I slutändan så är ELO extremt överskattat och förblindar folk från att uppskatta spelet medan de spelar det enligt min erfarenhet. Vad spelar ELO för roll om man inte har kul medan man spelar?
Senast redigerad av Sickmyduck 2013-04-19 kl. 15:59.
Citera
2013-04-19, 16:08
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Har gått över till att köra röda armor pen runor ist för röda ad till min ad carry sida. Vet ej om jag har blivit mkt bättre eller om detta faktiskt är bättre. Flat ad är bättre på vissa champs?

Jag brukar även bygga blade of the ruined king och folk flamear sönder mig pga detta även fast det går väldigt bra för mig. Ska man undvika detta item som adc?

Under boots-metan tyckte jag armpen var ett mycket sämre alternativ än flat AD, just för att man hade extremt låg AD earlygame. Nu för tiden är det olika till olika champs i min mening. På exempelvis Sivir, Urgot, Graves och Draven använder jag pen istället för flat AD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in