2013-04-19, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noonespecial
Tänkte höra om det finns nån bra och någorlunda lättförstådd guide över skapligt lätta champions att börja spela med?

Vi är ett gott gäng på 13 st 37+ gubbar som brukade spela LAN en gång om året (inte gjort det på 4 år nu dock), och i år så bestämde vi att vi skulle välja ett spel som ingen spelat innan, och valet föll på detta...det är alltså inte direkt något tok seriöst spelande från vår sida, men vi är alla sjukt tävlingsinriktade och hatar att förlora...vi har även 3-4 st som är riktiga bad winners också, så jag vet redan hur det kommer att sluta

vi har bestämt att den championen vi väljer idag innan kl 17, är den som gäller hela helgen, så som sagt, är det officiella sidan som gäller eller har ni nån bra sida som vi kan gå över och få lite mer kött på benen?

Haha, fan vad härligt.

http://www.mobafire.com/
http://www.solomid.net/
Citera
2013-04-19, 16:13
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Citat:
Tänkte höra om det finns nån bra och någorlunda lättförstådd guide över skapligt lätta champions att börja spela med?

Vi är ett gott gäng på 13 st 37+ gubbar som brukade spela LAN en gång om året (inte gjort det på 4 år nu dock), och i år så bestämde vi att vi skulle välja ett spel som ingen spelat innan, och valet föll på detta...det är alltså inte direkt något tok seriöst spelande från vår sida, men vi är alla sjukt tävlingsinriktade och hatar att förlora...vi har även 3-4 st som är riktiga bad winners också, så jag vet redan hur det kommer att sluta

vi har bestämt att den championen vi väljer idag innan kl 17, är den som gäller hela helgen, så som sagt, är det officiella sidan som gäller eller har ni nån bra sida som vi kan gå över och få lite mer kött på benen?

Det finns bra guider på solomid.net och lolking.net. Försök hitta en champ som passar just dig, och var inte rädd för att testa på champs med hög "skill cap".
Man vänjer sig vid dom man spelar mest, även om det helt klart finns vissa champs som tar längre tid att vänja sig vid (Syndra, Cass, Orianna, LeBlanc etc) än andra (Garen, Teemo, Soraka, Ashe etc).

Några rekommendationer på lätta och inte alltför dyra champs + egna favoriter kommer här:

Top: Garen, Sion, Yorick (Yorick, Fiora och Riven är mina favoriter, lite dyrare, dock).

Jungle: Amumu, Fiddlesticks, Evelynn, Jax. Dom två sista är inte "standard" just nu, men billiga, ganska enkla och roliga. (Favoriterna här är Sejuani och Evelynn)

Mid: Annie, Master Yi (ap), Ryze, Morgana. (Ahri, Cassiopeia, Syndra gillar jag bäst om jag kör mid. Börde testas trots högt skill cap och hög IP-kostnad.)

ADC: Ashe, Sivir, Tristana. (Draven, Ezreal och Twitch är mina favorit-ADC)

Support: Taric, Kayle, Janna, Sona, Soraka. (spelar sällan support, men om jag gör det är det antingen Thresh eller Orianna (ja, som support!) som gäller.)

MEN, som Flaxz säger kommer ni bara att kunna spela dom som är gratis till att börja med, och av dom jag rekommenderade är det bara Ashe som är gratis... Ni får helt enkelt spela och spara ihop lite IP och köpa någon billig champ om ni nu vill det. Är det LAN som gäller borde det ju gå ganska fort!
Citera
2013-04-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Det finns bra guider på solomid.net och lolking.net. Försök hitta en champ som passar just dig, och var inte rädd för att testa på champs med hög "skill cap".
Man vänjer sig vid dom man spelar mest, även om det helt klart finns vissa champs som tar längre tid att vänja sig vid (Syndra, Cass, Orianna, LeBlanc etc) än andra (Garen, Teemo, Soraka, Ashe etc).

Några rekommendationer på lätta och inte alltför dyra champs + egna favoriter kommer här:

Top: Garen, Sion, Yorick (Yorick, Fiora och Riven är mina favoriter, lite dyrare, dock).

Jungle: Amumu, Fiddlesticks, Evelynn, Jax. Dom två sista är inte "standard" just nu, men billiga, ganska enkla och roliga. (Favoriterna här är Sejuani och Evelynn)

Mid: Annie, Master Yi (ap), Ryze, Morgana. (Ahri, Cassiopeia, Syndra gillar jag bäst om jag kör mid. Börde testas trots högt skill cap och hög IP-kostnad.)

ADC: Ashe, Sivir, Tristana. (Draven, Ezreal och Twitch är mina favorit-ADC)

Support: Taric, Kayle, Janna, Sona, Soraka. (spelar sällan support, men om jag gör det är det antingen Thresh eller Orianna (ja, som support!) som gäller.)

MEN, som Flaxz säger kommer ni bara att kunna spela dom som är gratis till att börja med, och av dom jag rekommenderade är det bara Ashe som är gratis... Ni får helt enkelt spela och spara ihop lite IP och köpa någon billig champ om ni nu vill det. Är det LAN som gäller borde det ju gå ganska fort!

tackar som fan till er båda ovanför för både info och länkar!
Citera
2013-04-19, 16:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
tackar som fan till er båda ovanför för både info och länkar!

Av de som är F2P nu så skulle jag lätt välja Teemo, speciellt om alla är nya. Skjut pilar och bygg AP, håll dig bara undan och harrassa och folk kommer bli tokiga. Nästa av de som är F2P jag skulle valt är Wukong och sen Karthus, olika playstyle, men med Wukong så är du en bruiser och gör sjuk skada.
Citera
2013-04-19, 16:24
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Tycker inte det är ett dugg tillfredsställande att vinna genom att ha ett orättvist övertag på grund av att motståndarlaget har en DC om motståndarna egentligen förtjänar att vinna. Det verkar enligt mig som folk värderar relativt obetydliga siffror (elo) högre än kvalitén på spelen som de spelar? Jag förlorar hellre rättvist än vinner orättvist. I slutändan så är ELO extremt överskattat och förblindar folk från att uppskatta spelet medan de spelar det enligt min erfarenhet. Vad spelar ELO för roll om man inte har kul medan man spelar?

Jag har roligt då jag vinner, jag skiter faktiskt i HUR jag vinner utan jag vill bara vinna. Jag spelar för att vinna och som sagt, då jag vinner har jag kul och därför vill jag vinna hela tiden.

Jag spelar för att bli bättre än alla polare (ligger just nu i toppen), det är alltid kul att håna dem.
Citera
2013-04-19, 17:07
Bannlyst
Om man lämnar en match så står det väl inte 'Defeat' i historiken? Då står det väl 'Leaver' ?
Citera
2013-04-19, 17:14
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Om man lämnar en match så står det väl inte 'Defeat' i historiken? Då står det väl 'Leaver' ?

Tror det ska stå "leave".
Citera
2013-04-19, 17:53
Medlem
Hej när jag ska ladda ner Lol så står det funkar det inte, det börjar ladda men sen så bara slutar det och så står det att det inte svarar nån som vet vad jag kan göra?
Citera
2013-04-19, 17:59
Medlem
Judgments avatar
Om jag går över till gold och sen förlorar massa games, kommer jag fortfarande stanna på gold eller kastas jag ner på silver tillslut? Har för mig att jag hört det, att man stannar kvar där föralltid.
Citera
2013-04-19, 18:03
Medlem
Någon som kommer in? får server is currently busy eller hamnar i kö som position 1 och har 30 min + :S
Citera
2013-04-19, 18:05
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Om jag går över till gold och sen förlorar massa games, kommer jag fortfarande stanna på gold eller kastas jag ner på silver tillslut? Har för mig att jag hört det, att man stannar kvar där föralltid.
Kommer du upp till guld, och förlorar massvis med games kommer du fortfarande vara i Guld, dock så kommer din MMR sänkas så du får möta silver spelare. Spelar du ingen rankad match på x antal dagar kan du dock åka ner.

Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Någon som kommer in? får server is currently busy eller hamnar i kö som position 1 och har 30 min + :S
Jag loggade in för ca 5 minuter sedan.
Citera
2013-04-19, 18:30
Medlem
Ingvarperssons avatar
Nu kan man ju transfera från NA till EU. Gjorde mitt konto innan EU-servrarna fanns och fick därför en gratis transfer. Jag skickade över mitt konto till EU på direkten, när jag fick reda på att man kunde transfera. Men läste senare att man ska kunna mergea sitt NA-acc med sitt EU-acc? Gjorde ett EU-acc för att slippa MS:en och trodde även att de aldrig skulle bli möjligt att transfera. Men tror ni att de fortfarande kan mergea mitt EU-acc med mitt förra NA-acc(nyöverflyttade EU-acc)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in