2013-01-27, 09:58
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelpuff
Finns väl ingen plats för ironi här?
Om jag är mer än halvvägs till maxlevel så borde väl ungarna veta hur spelet fungerar? Eller vad fan är det frågan om här egentligen?

Förvänta dig inget, folk är lika retarderade vid lvl 30 också.
Citera
2013-01-27, 10:03
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Förvänta dig inget, folk är lika retarderade vid lvl 30 också.
Jag börjar ana det, samt att attityden verka växa med varje lvl.
Citera
2013-01-27, 10:16
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Finns väl ingen plats för ironi här?
Om jag är mer än halvvägs till maxlevel så borde väl ungarna veta hur spelet fungerar? Eller vad fan är det frågan om här egentligen?

Du har mycket kvar att lära Young padawan
Citera
2013-01-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LundbergLudvig
Tackar, men vad är rp? Vad ger det och hur mycket kostar det? Okej, men när man väl valt east eller west, kan man byta till den andra då utan att behöva göra ett nytt account?
RP är Riot Points, man köper dessa för riktiga pengar och man kan använda dem för att köpa nya gubbar och "skins" till ens favoritgubbar. Du väljer hur mycket RP du köper åt gången, minsta mängden du kan köpa är 400 RP för 2,50 €
Skins ändrar bara hur champen ser ut in game och är således bara för syns skull.
Man kan byta mellan servrarna men detta kostar RP så jag rekommenderar att du gör ett till acc på den andra servern om du vill spela där.
Citera
2013-01-27, 10:40
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Du har mycket kvar att lära Young padawan
Då kanske mästaren kan lära mig?
Citera
2013-01-27, 10:51
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Då kanske mästaren kan lära mig?
Lite tips om du fortfarande är nybörjare.

Skippa all ilska, om en kille skriver att han ska våldta din hora till mamma så ska du kunna sitta där och inte bry dig.
Om någon är det minsta lilla otrevlig så ignorerar du dem med pratbubblan till höger om deras stats och items i scoreboarden, då slipper du pings och dem kan inte skriva något som du ser tills du tar bort ignoren.
Skriv aldrig något tillbaka till dem som ragear, och skriv all kritik, även konstruktiv. Chatten är till för att förklara sånt som inte går att förklara i pings till exempel "Let's do Baron" "Don't fight guys, I'm low." Skriv aldrig att någon som missade en skillshot inte skulle missat den eller att någon som blev gankad borde wardat.

Bara här om dagen blev några svenska toppspelare avstängda på livstid pågrund utav att dem var för toxic.
Citera
2013-01-27, 10:59
Medlem
kngfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LundbergLudvig
Tackar, men vad är rp? Vad ger det och hur mycket kostar det? Okej, men när man väl valt east eller west, kan man byta till den andra då utan att behöva göra ett nytt account?
Rp är en viss "valuta" som du kan köpa med riktiga pengar, med rp kan du köpa champions och skins. Champions kan du köpa utan rp, men skins kan du bara köpa med rp. Det ger absolut inga fördelar ingame så att köpa rp är inget måste. Jag har själv spelat LoL i 700+h och aldrig köpt rp
Senast redigerad av kngfree 2013-01-27 kl. 11:05.
Citera
2013-01-27, 11:12
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Lite tips om du fortfarande är nybörjare.

Skippa all ilska, om en kille skriver att han ska våldta din hora till mamma så ska du kunna sitta där och inte bry dig.
Om någon är det minsta lilla otrevlig så ignorerar du dem med pratbubblan till höger om deras stats och items i scoreboarden, då slipper du pings och dem kan inte skriva något som du ser tills du tar bort ignoren.
Skriv aldrig något tillbaka till dem som ragear, och skriv all kritik, även konstruktiv. Chatten är till för att förklara sånt som inte går att förklara i pings till exempel "Let's do Baron" "Don't fight guys, I'm low." Skriv aldrig att någon som missade en skillshot inte skulle missat den eller att någon som blev gankad borde wardat.

Bara här om dagen blev några svenska toppspelare avstängda på livstid pågrund utav att dem var för toxic.
Men Anton för tusan, jag är ingen nybörjare. Blir endast förbannad på att idioter tvunget ska spela ett spel som är baserat på samarbete när dessa vägrar att kommunicera, fattar noll när man pingar, hjälper inte till utan sköter sin lane exakt hela tiden, skriver man något, så svarar dem inte osv.
Citera
2013-01-27, 11:29
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Men Anton för tusan, jag är ingen nybörjare. Blir endast förbannad på att idioter tvunget ska spela ett spel som är baserat på samarbete när dessa vägrar att kommunicera, fattar noll när man pingar, hjälper inte till utan sköter sin lane exakt hela tiden, skriver man något, så svarar dem inte osv.
Är du inte lvl 30 så är du i mina ögon en nybörjare, men det är orelevant.

Poängen var att du kommer aldrig hitta folk som kan samarbeta i det här spelet, en av tio matcher kanske är en match där ditt lag har fem bra spelare som kan kommunicera och samarbeta, medans resten är bråk om vem som ska spela vad och vem som är noob osv.

Det är ett gratis onlinespel, som går ut på att man i lag ska spela mot varandra, vad hade du förväntat dig av folket som spelar?
Citera
2013-01-27, 11:53
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:

Poängen var att du kommer aldrig hitta folk som kan samarbeta i det här spelet, en av tio matcher kanske är en match där ditt lag har fem bra spelare som kan kommunicera och samarbeta, medans resten är bråk om vem som ska spela vad och vem som är noob osv.

Det är ett gratis onlinespel, som går ut på att man i lag ska spela mot varandra, vad hade du förväntat dig av folket som spelar?

I mina ögon är du alltid en nybörjare anton

Nä, skämt å sido. Utan att låta allt för cynisk så ska man alltid gå in med synsättet att alla är kassa och kommer att flamea. Det kanske låter tråkigt, men det ligger oerhört mycket i det Hejanton säger.

Och som junglare är man fan en soptunna för flameande kommentarer. Jag brukar i regel mest hålla käften, och känner jag att jag inte kan låta bli så mutear jag alla i mitt lag och alla i motståndarlaget så jag inte lägger tid där.

Sen är det oerhörts sällsynt med samarbete. Om folk backar när du pingar och skriver SS så får du vara glad. Men de få gånger då det finns och man vinner ett jämt game, då är det kul som fan!
Citera
2013-01-27, 12:23
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:

Jag hade i alla fall förväntat mig att människorna som spelar kan samarbeta. Som jag sagt sisådär fyra gånger nu.
Citera
2013-01-27, 13:47
Medlem
nicken89s avatar
Har kört Thresh väldigt mkt nu, och är förvånad att säga att han är väldigt viable som bruiser top. Testa bara, ni kommer bli surprised =)

Boots > Phage / Avarice > Wits End > Frozen Mallet > Warmogs > Atmas > "random".

Pippar stenhårt på pub =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in