2015-06-08, 11:12
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Thresh är så jävla uttjatad så det finns inte, är det inte madlife som spelar så kan man förutse vad han ska göra. Har man en adc med mobility och lite vett i skallen så blir thresh krossad, i halvhög guld och uppåt. Kör bard vettja!
Skulle nog snarare säga att Thresh är ett top tier pick i soloQ om man är bra med han..
Citera
2015-06-08, 11:18
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Skulle nog snarare säga att Thresh är ett top tier pick i soloQ om man är bra med han..

Jo mot säg en jinx och ashe är han ju apbra men mot lucian, graves eller tristana vette fasen, speciellt om dom är sparsamma med sina dashes/hopp.
Citera
2015-06-08, 11:20
Medlem
Citat:
Jo mot säg en jinx och ashe är han ju apbra men mot lucian, graves eller tristana vette fasen, speciellt om dom är sparsamma med sina dashes/hopp.

Alistar är en av de bättre supporten just nu. Nu när Ashe och Jinx är dom nya adc metan så är Alistar perfekt för skydd.
Citera
2015-06-08, 11:21
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Tristana är inte speciellt svårt att flaya tillbaka när hon använder W, och det är ju inte sådär jättesvårt att sikta hooken dit var Lucian eller Graves troligtvis kommer att dasha

edit: säger inte att man lyckas hooka nån varje försök, men enligt din teori är alla supports med skillshots (dvs typ alla förutom Annie) dåliga
Senast redigerad av Kombination 2015-06-08 kl. 11:25.
Citera
2015-06-08, 11:39
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Tristana är inte speciellt svårt att flaya tillbaka när hon använder W, och det är ju inte sådär jättesvårt att sikta hooken dit var Lucian eller Graves troligtvis kommer att dasha

edit: säger inte att man lyckas hooka nån varje försök, men enligt din teori är alla supports med skillshots (dvs typ alla förutom Annie) dåliga

Absolut inte dåliga, enligt mig är dom lättare att undvika, men en flash hook är inte det lättaste att förutspå. Jag spelar dock i guld V så folk är väl inte så jättebra, inte jag heller vill jag påpeka.
Citera
2015-06-08, 12:36
Medlem
irkens avatar
Citat:
Jag håller med, så länge Thresh kit är som det är så kommer han vara ett top-tier pick. Han har verkligen allt och lite till. Bra peeling, bra damage, bra pick-potential. Sen att han är åtminstone "okej" i varje support match-up gör det bara värre imo.

Citat:
Fast varken Graves eller Tristana spelas speciellt ofta längre och om man ska hålla på och säga så där så finns det ursäkter till varje support..
Leona kan man bara undvika och pusha in, Alistar kan man bara pusha in väldigt hårt och sen pokea han så han aldrig kan gå in. Bard kan man bara dodgea hans skillshot (q) och sen bara warda lite så han inte kan använda Magical Journey för att göra så junglaren kommer in "lätt".

Citat:
Absolut inte dåliga, enligt mig är dom lättare att undvika, men en flash hook är inte det lättaste att förutspå. Jag spelar dock i guld V så folk är väl inte så jättebra, inte jag heller vill jag påpeka.
Jag vet inte hur du kräver att din Support spelar, men Thresh har ju så bra kit att han både kan peela för dig, skapa picks, göra damage och samtidigt avbryta saker med Flay. Det krävs inte att man flash-hookar eller sätter alla picks när man spelar Thresh, går ju utmärkt att bara peela för en okej AD carry lategame och vinna på så sätt.

Sen är det klart, Thresh hook är väldigt lätt att dodgea och det är ingeting super-konstigt med det. Men å andra sidan är väldigt många skillshots ifrån supports lätta att dodgea om man bara vill göra det.
Senast redigerad av irken 2015-06-08 kl. 12:41.
Citera
2015-06-08, 14:27
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atchok
Alistar är en av de bättre supporten just nu. Nu när Ashe och Jinx är dom nya adc metan så är Alistar perfekt för skydd.

Vill också stämma in i kören för Alistar. Riktigt bra både då man kan köra aggresivt med Q & W men även bra då man bara ska afk farma med E. Kan lägga upp fina ganks för junglaren också. Gillar speciellt kombon med Kalista. Han ultar in en, drar sen W när adc'n landar för att sedan avsluta med Q. Få adc's som överlever den kombon när man gått hyfsat jämt i lane.

Vidare är väl Tresh, Bard och Nautilus också stabila val. Skulle även vilja nämna Blitzcrank. Ligger själv i låg guld och har bara spelat ~8-10 matcher med honom, men jag har vunnit alla. Känns som att han är grymt stark i de divisionerna iaf. Spelar dock knappt honom pga att jag tycker det är för cheesy.
Citera
2015-06-08, 15:11
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Vill också stämma in i kören för Alistar. Riktigt bra både då man kan köra aggresivt med Q & W men även bra då man bara ska afk farma med E. Kan lägga upp fina ganks för junglaren också. Gillar speciellt kombon med Kalista. Han ultar in en, drar sen W när adc'n landar för att sedan avsluta med Q. Få adc's som överlever den kombon när man gått hyfsat jämt i lane.

Vidare är väl Tresh, Bard och Nautilus också stabila val. Skulle även vilja nämna Blitzcrank. Ligger själv i låg guld och har bara spelat ~8-10 matcher med honom, men jag har vunnit alla. Känns som att han är grymt stark i de divisionerna iaf. Spelar dock knappt honom pga att jag tycker det är för cheesy.
Blitz är väldigt bra mot dåliga spelare men ganska värdelös mot bättre. Älskar att möta Blitz om jag har en okej sup för då är han värdelös. Thresh, Ali och Leo är dem som är bäst enligt mig i låg elo som guld är då det faktiskt finns folk som kan dodgea i låg elo vilket gör Bliz tämligen dålig överlag.
Citera
2015-06-08, 18:22
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Blitz är väldigt bra mot dåliga spelare men ganska värdelös mot bättre. Älskar att möta Blitz om jag har en okej sup för då är han värdelös. Thresh, Ali och Leo är dem som är bäst enligt mig i låg elo som guld är då det faktiskt finns folk som kan dodgea i låg elo vilket gör Bliz tämligen dålig överlag.

Jag tycker folk är överlag väldigt dåliga på att dodgea i guldligan (jag inkluderat ). Sen brukar för det mesta adc's vara medvetna om hur man cs'ar eller positionerar sig rätt, men inte båda samtidigt! Därför vins lanen allt som oftast med blitz, då man antingen vinner på att zona ut folket, eller helt enkelt tar kills.

Men visst förstår jag din kritik, tycker dock inte den är applicerbar redan vid guld. Folk där är generellt sett relativt dåliga. Sen är ju få saker lika tillsfredställande som att dra en kombo på en motståndare och sen slänga ut blitz fula skratt. Fruktansvärt provocerande.
Citera
2015-06-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Jag tycker folk är överlag väldigt dåliga på att dodgea i guldligan (jag inkluderat ). Sen brukar för det mesta adc's vara medvetna om hur man cs'ar eller positionerar sig rätt, men inte båda samtidigt! Därför vins lanen allt som oftast med blitz, då man antingen vinner på att zona ut folket, eller helt enkelt tar kills.

Men visst förstår jag din kritik, tycker dock inte den är applicerbar redan vid guld. Folk där är generellt sett relativt dåliga. Sen är ju få saker lika tillsfredställande som att dra en kombo på en motståndare och sen slänga ut blitz fula skratt. Fruktansvärt provocerande.
Haha jo jag kan hålla med om att det går som du säger "neka" adc cs eller stompa lanen med honom och i guld tar ju folk idiotiska beslut som positoneringen när de ska farma utan att kunna bli hookad av Blitz. Är spelarna dåliga botlane kan du lätt få 4+ kills bot och bättre farm men är de bra så kommer Blitz bara bli sämre och sämre ju längre spelet pågår. Spelar jag inte bot gillar jag inte att motståndarna har en Blitz då jag inte kan lita på att botlane kan dodgea och då kan spelet vara över utan att jag kan göra så mycket åt det
Citera
2015-06-09, 01:54
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Är spelarna dåliga botlane kan du lätt få 4+ kills bot och bättre farm men är de bra så kommer Blitz bara bli sämre och sämre ju längre spelet pågår. Spelar jag inte bot gillar jag inte att motståndarna har en Blitz då jag inte kan lita på att botlane kan dodgea och då kan spelet vara över utan att jag kan göra så mycket åt det
Att blitz blire sämre och sämre ju längre spelet går är ju inte nödvändigtvis sant, det räcker ju bara med att man får in rätt hook lategame på en AD/AP carry så kan ens lag vinna en match på det. Visst, det är inte alltid det händer och det beror mycket på ens lag men har man ett lag med okej burst-damage så är det ju inga som helst problem att vinna matcher på att en blitz hookar rätt target.

Sen ska man inte underskatta hans silences, även om den bara är i 0,5 sekunder så kan det gör att om man bara får in den vid rätt tillfälle att man vinner en fight på att man lyckas silencea rätt champ vid rätt tidpunkt.

Hans kanske största problem är ju om ens lag hamnar efter och det andra laget helt enkelt kan engagea när han hookar någon.
Senast redigerad av irken 2015-06-09 kl. 01:56.
Citera
2015-06-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Att blitz blire sämre och sämre ju längre spelet går är ju inte nödvändigtvis sant, det räcker ju bara med att man får in rätt hook lategame på en AD/AP carry så kan ens lag vinna en match på det. Visst, det är inte alltid det händer och det beror mycket på ens lag men har man ett lag med okej burst-damage så är det ju inga som helst problem att vinna matcher på att en blitz hookar rätt target.

Sen ska man inte underskatta hans silences, även om den bara är i 0,5 sekunder så kan det gör att om man bara får in den vid rätt tillfälle att man vinner en fight på att man lyckas silencea rätt champ vid rätt tidpunkt.

Hans kanske största problem är ju om ens lag hamnar efter och det andra laget helt enkelt kan engagea när han hookar någon.
Jag kan väl delvis hålla med om att han kan få in en bra hook och då kan den teamfighten vara vunnen, problemet är väl att det sällan sker om nu inte motståndarna är otroligt dåliga. Tycker han fungerar sämre nu i den såkallade tankmetan. Jag menar ju inte att Blitz är totalt värdelös utan mer att Thresh, Leo och Ali är betydligt bättre picks. Men jag står fast i att om jag möter Blitz i lane så kommer han inte få in en enda hook på mig och om man har Blitz i laget så vill man ju gärna vinna bot ganska stort annars blir han sämre och sämre.

Kanske uttryckte mig lite för hårt i förra inlägget mot Blitz, skyller på frustrationen efter att ha kollat på dam-vm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in