2013-01-26, 19:59
Medlem
Greeders avatar
Hur många olika champs brukar ni rotera kring?

Själv är jag mest bekväm med Vayne, Cho och lite Leona.
Har inte riktigt gillat någon väldigt supportig eller jungler.. men det kommer väl :P

Vayne kör jag som min "main" atm.
Citera
2013-01-26, 20:02
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Hur många olika champs brukar ni rotera kring?

Själv är jag mest bekväm med Vayne, Cho och lite Leona.
Har inte riktigt gillat någon väldigt supportig eller jungler.. men det kommer väl :P

Vayne kör jag som min "main" atm.

När jag får mid så blir det
Katarina/Diana/Chogat/Malphite/Ryze/Kha Zix/Gragas
Mainar väl Ryze av dom just nu.

Toppen blir det:
Swain, Katarina, Darius, Jayce, Malphite, chogat, Vayne

Support:
Taric, Sona, Zyra, blitz

Det är dom positionerna jag helst spelar på
Citera
2013-01-26, 20:05
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
När jag får mid så blir det
Katarina/Diana/Chogat/Malphite/Ryze/Kha Zix/Gragas
Mainar väl Ryze av dom just nu.

Toppen blir det:
Swain, Katarina, Darius, Jayce, Malphite, chogat, Vayne

Support:
Taric, Sona, Zyra, blitz

Det är dom positionerna jag helst spelar på

Jag brukar mest köra Bot, men jag har inte fattat vad det är för stor skillnad mellan Bot och Top?
Mid fattar jag ju osv.
Citera
2013-01-26, 20:10
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Jag brukar mest köra Bot, men jag har inte fattat vad det är för stor skillnad mellan Bot och Top?
Mid fattar jag ju osv.

Well, skillnaden är ju vilken som är närmast blå resp. röd

Men i bot brukar man ju enligt metan gå Ad-carry (MF, Vayne, Ashe, Ezrael osv) tillsammans med en support (Leona taric blitz sona soraka osv) medans i toppen brukar man traditionellt sett gå en mer tankigare champion som ändå kan dela lite damage.

Men många spelar utanför metan och går ad-carry support top och blander hejvilt.

Jag är nog övertydlig nu men jag antog att du var ny i spelet
Citera
2013-01-26, 20:18
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Well, skillnaden är ju vilken som är närmast blå resp. röd

Men i bot brukar man ju enligt metan gå Ad-carry (MF, Vayne, Ashe, Ezrael osv) tillsammans med en support (Leona taric blitz sona soraka osv) medans i toppen brukar man traditionellt sett gå en mer tankigare champion som ändå kan dela lite damage.

Men många spelar utanför metan och går ad-carry support top och blander hejvilt.

Jag är nog övertydlig nu men jag antog att du var ny i spelet

Aha.. Trodde det skulle finnas nån mer viktig detalj som jag missat ;D
Jag är för egen del ganska bekväm i vilken lane jag än kör, men man blir ju lite flamad ibland då nån gnällspik inte får som han vill för att jag inte ser skillnaden mellan top o bot som någon avgörande detalj
Mjoo jag är väl relativt ny, är inte lvl30 ännu (14)
Citera
2013-01-26, 20:30
Medlem
Citat:
Aha.. Trodde det skulle finnas nån mer viktig detalj som jag missat ;D
Jag är för egen del ganska bekväm i vilken lane jag än kör, men man blir ju lite flamad ibland då nån gnällspik inte får som han vill för att jag inte ser skillnaden mellan top o bot som någon avgörande detalj
Mjoo jag är väl relativt ny, är inte lvl30 ännu (14)

Kan väl även tilläga att anledningen till att folk går AD carry + support botlane är eftersom den lanen är närmast dragon vilket brukar ha mest fokus i början av spelet. Det är mycket effektivare att kunna reagera med två spelare till draken om motståndarna börjar ta den istället för endast en.

Edit: Kan även tillägga att när man bestämmer sig att göra laneswitch så att support+ad går top och bruisern går bot brukar det oftast vara för att man ska kunna ta double golems och för att förneka motståndarnas toplane från att ta farm. Då brukar man själv ha en bruiser som kan klara sig mot två personer relativt bra, sedan så försöker man pusha ner tornen så fort som möjligt.
Senast redigerad av FiniteLoL 2013-01-26 kl. 20:36.
Citera
2013-01-26, 20:37
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLoL
Kan väl även tilläga att anledningen till att folk går AD carry + support botlane är eftersom den lanen är närmast dragon vilket brukar ha mest fokus i början av spelet. Det är mycket effektivare att kunna reagera med två spelare till draken om motståndarna börjar ta den istället för endast en.

Bra att veta
Brukar ju inte precis bli att man frågar varför någon vill att man ska gå en viss lane när allt man får tillbaka är "OMG NOOB LOL I REPORT!"
Citera
2013-01-26, 20:47
Medlem
Citat:
Bra att veta
Brukar ju inte precis bli att man frågar varför någon vill att man ska gå en viss lane när allt man får tillbaka är "OMG NOOB LOL I REPORT!"

Ahh jo, men när du är såpass låg level så brukar man oftast köra med smurfs. :/
Citera
2013-01-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLoL

Edit: Kan även tillägga att när man bestämmer sig att göra laneswitch så att support+ad går top och bruisern går bot brukar det oftast vara för att man ska kunna ta double golems och för att förneka motståndarnas toplane från att ta farm. Då brukar man själv ha en bruiser som kan klara sig mot två personer relativt bra, sedan så försöker man pusha ner tornen så fort som möjligt.
Framförallt har AD-carryn sustained damage vilket är en stor fördel om man får möjlighet att ta en drake.

Lane switch har också att göra med att man vill ta ner torn snabbt. En annan anledning kan vara att man har en gubbe som är mycket starkare 1 v 2 än motståndarna. Finns ju dom som kan få en del farm även 1 v 2.
Citat:
Bra att veta
Mitt råd är att inte lägga nån större vikt vid metan pre-30. Spelar i stort sett ingen roll ändå. Ta den gubbe du vill och gå dit det passar/finns plats, typ.
Citera
2013-01-26, 21:10
Medlem
Har försökt logga in nu i 10 minuter men det blir bara error någon som vet varför det blir så?
Citera
2013-01-26, 21:17
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Har försökt logga in nu i 10 minuter men det blir bara error någon som vet varför det blir så?

Får samma, är väl nåt problem nu igen.
Varit mycket strul senaste tiden tycker jag..
Citera
2013-01-26, 21:17
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu

Hej!

Får du upp felmeddelande om att servern är upptagen? Har med detta problem men inte kommit till någon lösning, funkar lite när det vill.

Här är Riots egna felsökningslista för detta problemet om du vill följa den

https://support.leagueoflegends.com/entries/20760753-server-busy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in