2015-01-06, 20:35
  #20581
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Jag vet inte om det är förmågan att kunna se windowsklockan in-game eller möjligheten att kunna byta låt på spotify utan att tabba ner som gör dig så jävulskt ilsken, för nu är det bekräftat.. du är uppriktigt upprörd över att jag har dessa funktioner.

Men det är ok, jag tar det som ett tecken på att du tycker att det ser ut som jag gjort bra ifrån mig.
Fast du har ju in princip erkänt att du använder riktiga scripts längre bak i tråden - du har till och frågar efter invite till L# i den här tråden och det inlägget reportade jag så det försvann för det har ingenting att göra med LoL. Och det du pratar om är inte ens script - det är ju program till datorn som medföljer på ens tangentbord (Att byta låt på spotify) och windowsklockan in-game är ju ingeting heller som är något script.

Jag är arg för du ljuger så du tror dig själv in princip, tror nästan alla i den här tråden har fattat att du ljuger och att du scriptar - dvs fuskar. Hade du inte pratat om att scripta tidigare och började skriva så här hade ingen tror jag anklagat dig för något men med tanke på det du skrivit tidigare så tror jag ingen tyvärr tror på att du är "legit".
Citera
2015-01-06, 23:21
  #20582
Medlem
Fallmans avatar
Vad tror ni om smite på lane???

- Det var idiotiskt tidigare kanske, men nu när smiten är omgjord, så man kan stunna/slowa osv så kanske den är mer värdefull än någon annan för tillfället?

Åsikter? Har ni provat? Prova!
Support, mid, adc, top? Vart kan den hamna bäst?

Ska själv prova.. Men de kommer nog dröja några dagar...
Citera
2015-01-06, 23:26
  #20583
Medlem
Punaviivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Vad tror ni om smite på lane???

- Det var idiotiskt tidigare kanske, men nu när smiten är omgjord, så man kan stunna/slowa osv så kanske den är mer värdefull än någon annan för tillfället?

Åsikter? Har ni provat? Prova!
Support, mid, adc, top? Vart kan den hamna bäst?

Ska själv prova.. Men de kommer nog dröja några dagar...
Är ju döskoj med Blitz och Thresh
Citera
2015-01-06, 23:27
  #20584
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Vad tror ni om smite på lane???

- Det var idiotiskt tidigare kanske, men nu när smiten är omgjord, så man kan stunna/slowa osv så kanske den är mer värdefull än någon annan för tillfället?

Åsikter? Har ni provat? Prova!
Support, mid, adc, top? Vart kan den hamna bäst?

Ska själv prova.. Men de kommer nog dröja några dagar...
Nja vettefan alltså.

För att ens få smite upgraded måste man ju börja lane med machete och sen köpa jungle item vid första back... eller?
Citera
2015-01-07, 00:42
  #20585
Medlem
Skulle vilja diskutera nya summoners rift lite, och vad som hänt med LoL samt de nya bas-grindar* som kommer.

http://2.bp.blogspot.com/-_a872KX6Ges/VKxEMtDRryI/AAAAAAAAgpg/8fkruU3jchs/s1600/2.jpg
(bild av grind på rödas sida)

Har spelat detta spel i många säsonger nu och gillar det, särskillt för Riots extremt bra champion design när det kommer till känsla. Men nu börjar jag nästan tycka charmen försvinner när de gör det så komplicerat.

Draken är helt OK, men även där känns det som att det blev lite mycket att ha 5 olika steg. Djungeln är jag inget fan av direkt. Att varje camp ger en unik buff är väl trevligt om man är djungler, men det gör spelet onödigt komplicerat för nya.
Att de sedan ger varje torn en unik egenskap sätter priset för komplicera det hela bara för lite finputsning av gameflow.

Nu har de även lagt in ny grej, grindar som bara ens eget lag kan passera.

http://www.surrenderat20.net/2015/01/16-pbe-update.html#more
(artikel som visar beta-serverns nästa uppdatering av dessa grindar)

Kan någon ge en bra förklaring till detta? Hur kommer grindarna göra spelet bättre?

Det finns alltid en balans när det gäller speldesign mellan ökad komplexitet kontra ökad spelupplevelse. När man lägger till mer regler, måste man verkligen se tilll att reglerna höjer spelupplevelsen, annars är det onödig last.

Bara jag som tycker att LoL får mer och mer onödig last med tiden?
Citera
2015-01-07, 00:54
  #20586
Medlem
Kombinations avatar
^
What? Varför vill de lägga till såna portar?
Citera
2015-01-07, 00:57
  #20587
Medlem
Khorneflakess avatar
Grindar låter som något rippat från HotS
Citera
2015-01-07, 11:19
  #20588
Bannlyst
Thorin's Thoughts - Domestic Play Matters (LoL)

intressant analys som vanligt av Thoorin!
Citera
2015-01-07, 15:22
  #20589
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Vad tror ni om smite på lane???

- Det var idiotiskt tidigare kanske, men nu när smiten är omgjord, så man kan stunna/slowa osv så kanske den är mer värdefull än någon annan för tillfället?

Åsikter? Har ni provat? Prova!
Support, mid, adc, top? Vart kan den hamna bäst?

Ska själv prova.. Men de kommer nog dröja några dagar...
Beror väl lite på ens lane men att ersätta typ Heal/barrier på en AD med smite är dumt IMO, AD's har inte spelat med Ignite på länge för dem vill i lane överleva bara till lategame - dåligt val alltså.

På support kan det fungera om man spelar med en all-in support som typ Leona eller annan support så det blir lite som en kill-lane, dock så kräver det ju faktiskt att man börjar med machete vilket är värdelöst som support i lane enbart.

Och så långt tycker jag vi bara behöver diskutera, det fungerar inte att lägga 400 guld direkt för att börja med machete, då du dels tappar combat stats i level 1-6 (eller när du går b) och kommer alltså förlora alla fighter du tar, dels så hjälper det absolut ingenting i lane direkt, visst kanske det hjälper att lasthitta om du suger på det men då är det bättre att träna på lasthitta istället.
Fungerar väl kanske om proffslagen börjar spela 1v2 toplane igen och så går toplanern och junglar med sin machete men då förlorar man ju TP'n eller flashen .. Nja, jag tycker det känns si så där.

Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Thorin's Thoughts - Domestic Play Matters (LoL)

intressant analys som vanligt av Thoorin!
Inte för att vara dum, men jag tror verkligen att matchpratstråden är mera rätt forum för att posta dem här och att du faktiskt skriver något själv med.
Citera
2015-01-07, 17:45
  #20590
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror väl lite på ens lane men att ersätta typ Heal/barrier på en AD med smite är dumt IMO, AD's har inte spelat med Ignite på länge för dem vill i lane överleva bara till lategame - dåligt val alltså.

På support kan det fungera om man spelar med en all-in support som typ Leona eller annan support så det blir lite som en kill-lane, dock så kräver det ju faktiskt att man börjar med machete vilket är värdelöst som support i lane enbart.

Och så långt tycker jag vi bara behöver diskutera, det fungerar inte att lägga 400 guld direkt för att börja med machete, då du dels tappar combat stats i level 1-6 (eller när du går b) och kommer alltså förlora alla fighter du tar, dels så hjälper det absolut ingenting i lane direkt, visst kanske det hjälper att lasthitta om du suger på det men då är det bättre att träna på lasthitta istället.
Fungerar väl kanske om proffslagen börjar spela 1v2 toplane igen och så går toplanern och junglar med sin machete men då förlorar man ju TP'n eller flashen .. Nja, jag tycker det känns si så där.


Du har nog rätt, utförligt inlägg, kan inte komma med något motargument egentligen. men om man börjar något cash-item, sen vid första back, så köper man klart smite saken så man kan stunna. Det kommer nog fungera tror jag.

Vänta tills något proffs kör det på någon stream/turnering. Folk kommer köra de i varannan match då..
Citera
2015-01-07, 22:09
  #20591
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Du har nog rätt, utförligt inlägg, kan inte komma med något motargument egentligen. men om man börjar något cash-item, sen vid första back, så köper man klart smite saken så man kan stunna. Det kommer nog fungera tror jag.

Vänta tills något proffs kör det på någon stream/turnering. Folk kommer köra de i varannan match då..
Jo, men som sagt, som midlaner (Mest troligt där man kan göra på det) så förlorar man fortfarande vääldigt mycket på det. Dels så förlorar du en summonerspell i early-game där det betyder vääldigt mycket, det kan väl fungera om du spelar någon som har en hård power-spike vid 6 level men å andra sidan så itemen du lägger ner för att göra smite aktiv är väldigt onödigt, 750 guld är nästan 40 AP eller nästan en vamp scepter (som du sen kan göra till en blidgewater). Sen så förlorar du ju faktiskt en slot till en sämre item, tänk typ när du börjar komma in i lategame och du som LB/Zed ska försöka bursta folk, ignite+en vanlig item/utility item kan säkert vara bättre - tyvärr.
Citera
2015-01-08, 15:32
  #20592
Medlem
Caprice110s avatar
Vad tror ni om olaf? kommer han komma tillbaka eller vad krävs för att han skall göra det?

Tänker både på top och jungle.

Förut var det prat om substain junglare var/är bra och funderar då på olaf som har life steal. Han kanske inte har så mkt CC

Så vad tror ni, kommer han komma tillbaka?

Edit:

Vad tycker ni om 40%cdr zed?

mastery 5% runer 7,5 % eller 15% lvl 18 = 20%cdr lvl 18 eller 12,5% cdr köper man sedan cdr boots som ger 15% har man 35%cdr lvl 18 eller 27,5% cdr

för att sedan kanske köpa black cleaver eller Youmuu's Ghostblade?

eller något annat förslag? För med 40%CDR så kan man använda Q 2ggr (kanske 3?) samt E 3ggr under tiden man har sin "skugga"
__________________
Senast redigerad av Caprice110 2015-01-08 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in