2015-01-08, 15:58
  #20593
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vad tror ni om olaf? kommer han komma tillbaka eller vad krävs för att han skall göra det?

Tänker både på top och jungle.

Förut var det prat om substain junglare var/är bra och funderar då på olaf som har life steal. Han kanske inte har så mkt CC

Så vad tror ni, kommer han komma tillbaka?


Olaf är väl fortfarande hyffsat stark? Tyvärr så kommer han nog förbli en niche-pick väljs som direkt counter mot motståndarnas top eller inte alls. I dagens meta där de flesta champions är extremt rörliga så lider Olaf av att varken ha hård cc eller en gap closer. Som junglare så funkar han bara om det finns hård cc i hans eget lag och flera champions med låg/begräsad rörlighet bland fienderna. Det är min erfarenhet i all fall.
Citera
2015-01-08, 16:23
  #20594
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Olaf är väl fortfarande hyffsat stark? Tyvärr så kommer han nog förbli en niche-pick väljs som direkt counter mot motståndarnas top eller inte alls. I dagens meta där de flesta champions är extremt rörliga så lider Olaf av att varken ha hård cc eller en gap closer. Som junglare så funkar han bara om det finns hård cc i hans eget lag och flera champions med låg/begräsad rörlighet bland fienderna. Det är min erfarenhet i all fall.
Agreed, under S4 när folk spelade Olaf som mest var det ju för han hade väldigt bra nummer och inte för någon specifik ability var super-bra. Tyvärr så är Olaf's problem (Likt typ Udyr) att båda två blir väldigt enkelt kiteade nu för tiden när andra junglare bara kan hoppa över väggen, typ lee sin, Rek, Kha också vidare.. Olaf behöver nog någon riktigt bra gap closer/hård CC för att börjas spelas riktigt mycket igen ELLER att riot tweakar hans nummer för högt så man nästan måste spela han för han har helt enkelt för bra nummer.


Angående CDR på zed så är det ju inte cooldown problem man oftast lider utav när man spelar Zed utan det är ju faktiskt energy-problem han lider utav - och det är så han är designad. Jag personligen tycker man förlorar alldeles för mycket på CDR runor då det oftast inte är problemet när jag spelar Zed utan det är att jag inte har någon Energy kvar snarare. Fungerar väl att köra CDR boots & köpa en CDR item, mastery är okej också men beror lite på som sagt.
Citera
2015-01-08, 17:18
  #20595
Medlem
Kombinations avatar
Leona/Graves bot med en polare är fan den roligaste combon att spela just nu. Så störd level 6
Citera
2015-01-08, 18:17
  #20596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Agreed, under S4 när folk spelade Olaf som mest var det ju för han hade väldigt bra nummer och inte för någon specifik ability var super-bra. Tyvärr så är Olaf's problem (Likt typ Udyr) att båda två blir väldigt enkelt kiteade nu för tiden när andra junglare bara kan hoppa över väggen, typ lee sin, Rek, Kha också vidare.. Olaf behöver nog någon riktigt bra gap closer/hård CC för att börjas spelas riktigt mycket igen ELLER att riot tweakar hans nummer för högt så man nästan måste spela han för han har helt enkelt för bra nummer.


Angående CDR på zed så är det ju inte cooldown problem man oftast lider utav när man spelar Zed utan det är ju faktiskt energy-problem han lider utav - och det är så han är designad. Jag personligen tycker man förlorar alldeles för mycket på CDR runor då det oftast inte är problemet när jag spelar Zed utan det är att jag inte har någon Energy kvar snarare. Fungerar väl att köra CDR boots & köpa en CDR item, mastery är okej också men beror lite på som sagt.

Jag håller med 100% om att Olafs problem är gap closer samt cc, dock var det inte under säsong 4 som han spelades. Jag började lira i januari 2014 och Olaf var helt ospelad under förra året.
Citera
2015-01-08, 19:57
  #20597
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotMurican
Jag håller med 100% om att Olafs problem är gap closer samt cc, dock var det inte under säsong 4 som han spelades. Jag började lira i januari 2014 och Olaf var helt ospelad under förra året.
Kan va jag som minns lite fel, men under OGN winter 2013-2014 så va han riktigt, riktigt populär. Samsung spelade han två gånger i finalen till exempel, visserligen förlorade dom båda men ändå.
Citera
2015-01-08, 20:45
  #20598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kan va jag som minns lite fel, men under OGN winter 2013-2014 så va han riktigt, riktigt populär. Samsung spelade han två gånger i finalen till exempel, visserligen förlorade dom båda men ändå.

Så är det säkert, jag har inte bra koll på OGN så det kan nog stämma! Älskar verkligen Olaf för övrigt så synd att han inte passar in i league of mobility
Citera
2015-01-08, 20:58
  #20599
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotMurican
Så är det säkert, jag har inte bra koll på OGN så det kan nog stämma! Älskar verkligen Olaf för övrigt så synd att han inte passar in i league of mobility

Det är verkligen League of Mobility just nu. Måste vara sjukt roligt att spela Olaf jungle när moståndarna har Gnar top, Leblanc mid, Lucian & Janna bot och Lee Sin jungle. Nästan fysiskt omöjligt att få med sig ett kill när man gankar dessa lanes även om de reagerar sent och saknar wards

Det är bara en tidsfråga innan någon blir reportad för trollpick om man väljer en champion utan gap closer
Citera
2015-01-09, 08:32
  #20600
Medlem
Kombinations avatar
Euw nere?
Citera
2015-01-09, 09:36
  #20601
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det är verkligen League of Mobility just nu. Måste vara sjukt roligt att spela Olaf jungle när moståndarna har Gnar top, Leblanc mid, Lucian & Janna bot och Lee Sin jungle. Nästan fysiskt omöjligt att få med sig ett kill när man gankar dessa lanes även om de reagerar sent och saknar wards

Det är bara en tidsfråga innan någon blir reportad för trollpick om man väljer en champion utan gap closer
Bara jag som tycker att olaf skiner mot dessa champs (förutom lb)? Kasta yxan, spring mot dom, ta upp yxan och repeat. Möter jag en top med mycket mobility väljer jag ofta olaf.
Citera
2015-01-09, 10:37
  #20602
Medlem
Jag får upp en ruta som säger "RADS Error Could not connect to the HTTP server. Please check that your internet connection is enabled and that your firewall is not blocking access."
Jag har provat alla lösningar jag kan hitta och har installerat om spelet. Jag försökte t. om rensa host listan i System32 men det fanns inte massa ip adresser som det stod att det skulle göra.
Jag kommer inte in på Riots support heller så jag kan inte få någon hjälp där
Citera
2015-01-09, 10:53
  #20603
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0x
Jag får upp en ruta som säger "RADS Error Could not connect to the HTTP server. Please check that your internet connection is enabled and that your firewall is not blocking access."
Jag har provat alla lösningar jag kan hitta och har installerat om spelet. Jag försökte t. om rensa host listan i System32 men det fanns inte massa ip adresser som det stod att det skulle göra.
Jag kommer inte in på Riots support heller så jag kan inte få någon hjälp där

Du är inte ensam
http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=2053624&page=24

https://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/2ru65v/all_servers_seem_to_be_down_according_to_loldown/
Citera
2015-01-09, 11:56
  #20604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kan va jag som minns lite fel, men under OGN winter 2013-2014 så va han riktigt, riktigt populär. Samsung spelade han två gånger i finalen till exempel, visserligen förlorade dom båda men ändå.
Han var populär i slutet av s3 eller s4 pre season tror jag om jag minns rätt, precis som han har blivit populär nu, det är väl bara för att folk kan lattja lite mer nu när det inte spelar lika stor roll.

Olaf har ju alltid haft stora problem med gap closers, dock inte lika lätt kitead som udyr, sen så är han ju hyffsat stark i laning phasen där en yxa kan mer eller mindre garantera en lyckad gank om lanen är lite vaken.
Precis som Udyr så har ju båda sjukt bra counterganks också eftersom dom mosar det mesta 1v1 och även 3v3... så länge dom inte har en slow och bra mechanics. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in