Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Tack för informativa svar!
Då hade jag nästan fattat det rätt då.
Visst låter jungler ovärderlig, men med wards för att se till att de inte tar ens buffs eller tar draken utan problem, är jungle ett måste?
Det behövs support, kan jag ställa upp på.
Det behövs tanks, kan jag ställa upp på.
Det behövs mid (knappas brist på det...), kan jag ställa upp på.
Men jungler är enligt mig det absolut tråkigaste jag lirat som i LoL, oavsett champ. Så det vill jag alltid hålla mig borta ifrån.
Men så har resten av laget valt sitt relativt snabbt, allt som behövs egentligen och jag kan ta vilket som, så MÅSTE jag ta en jungler. Jag förstår mycket väl rollen i det hela, men i Orankat så spelas det aldrig på den nivån... Har lirat minst 100 games (Har 100 wins och det är säkert en hel del losses också) och kanske 2 eller 3 gånger utav de gånger som vi haft jungler, vilket är en hel del utav dom, så har de aldrig försökt ta buffs ifrån andra sidan.
Jag offrar hellre lite income på wards än att lira jungler, men det uppskattas inte...
Och när det inte väljs en jungler på deras begäran så blir det eld och lågor, går heller inte att resonera med.
Det brukar sluta med att man väljer en champ med stark cc, drar lane som skulle varit själv och sen dominerar man den, man får inget tack eller förståelse, men resultat får man. Vilket är hur jag vunnit majoriteten av alla mina matcher, top som bot. Lite tragiskt egentligen.
Måste plugga på lite LoL termer...

Anledningen till att jag gillar att jungla är för att man kan snowballa så jävla hårt (ha övertag). Nästan varje gank är gratis kill eller assist vilket är jävligt roligt samtidigt som man kan få till bra items snabbt. Mitt förslag är att du testar Xin Zhao, helt sjukt stark just nu.
Du börjar bygga Hunters Machete och 5 hp-pots. När du går b första gången (går tillbaka till basen) köper du Boots of Speed och bygger ut din machete till Madreds Razors, Brutalizer eller bara Long Sword (beroende på hur mycket pengar du har) och några fler pots. Efter detta bygger du Locket of the Iron Solari (riktigt bra item som ger sköld till dina team mates när du använder det), bygg ut Brutalizer till Black Cleaver och sen kan man variera lite beroende på hur det går. Går det jättebra brukar jag köra en Frozen Mallet, men har testat att köra Ravenous Hydra istället och tycker att det funkar bra. Går det mindre bra kan du byggare tankigare, till exempel Warmogs Armor och Sunfire Cape.
Utveckla dina spells Q>W>E>W sen brukar jag variera att utveckla W och Q, så att jag både får så bra sustain (uttålighet) som möjligt samtidigt som du gör mycket skada vid ganks och för snabbare clears. Har du lite hp och har en motståndare tätt bakom dig så kan du ulta vilket slår tillbaka motståndaren och du kommer lätt undan.
Xin är dock rätt känslig tidigt i jungeln och du behöver mycket hjälp med blå för att kunna ganka när du har gjort din första clear. Det som är bra med Xin är att han gör rejält med skada samtidigt som han är riktigt tankig och har bra CC (crowd control, så som slows och stuns). Dessutom gör han riktigt bra ganks tidigt, jag brukar alltid ganka mid efter att jag tagit röda och således har alla mina tre spells, detta resulterar nästan alltid i en kill.
Är övertydlig då jag inte vet hur väl insatt du är i alla termer. Här hittar du nog de flesta som du undrar över i alla fall
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/League_of_Legends_terminology