2013-02-14, 23:28
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Förstör inte mitt rykte i tråden FYI så fick jag verkligen tryharda för att fixa alla dina misstag! Silver scrub

misstag? jag gör inte misstag.
Citera
2013-02-14, 23:29
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division.Bell
äsch vad tråkigt, måste ännu en gång gnälla på det nya systemet, känns verkligen som att det är för lätt att gå upp. vips har alla i min friendslist som varit plat spelare förut gått upp till "diamondleague".

Inte ens riot kan väll på allvar mena att det är lika svårt att nå högre position nu som förut?

Säg det till de som klagar på officiella lol-forumen, de som får så lite som 2LP per vinst efter 80-90 lp och förlorar mer vid förlust...OM de tillslut når 100 så måste de vinna annars är det samma strävsamma slit uppåt.

Jag vet inte om det är för lätt...kanske eftersom jag (som inte är så duktig) redan är på 94 LP och hoppas snart få spela division-series. Men jag gillar systemet med liga och slutspel.
Senast redigerad av Antinomos 2013-02-14 kl. 23:56.
Citera
2013-02-14, 23:35
Medlem
Herr.Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Tack för informativa svar!

Då hade jag nästan fattat det rätt då.
Visst låter jungler ovärderlig, men med wards för att se till att de inte tar ens buffs eller tar draken utan problem, är jungle ett måste?
Det behövs support, kan jag ställa upp på.
Det behövs tanks, kan jag ställa upp på.
Det behövs mid (knappas brist på det...), kan jag ställa upp på.
Men jungler är enligt mig det absolut tråkigaste jag lirat som i LoL, oavsett champ. Så det vill jag alltid hålla mig borta ifrån.

Men så har resten av laget valt sitt relativt snabbt, allt som behövs egentligen och jag kan ta vilket som, så MÅSTE jag ta en jungler. Jag förstår mycket väl rollen i det hela, men i Orankat så spelas det aldrig på den nivån... Har lirat minst 100 games (Har 100 wins och det är säkert en hel del losses också) och kanske 2 eller 3 gånger utav de gånger som vi haft jungler, vilket är en hel del utav dom, så har de aldrig försökt ta buffs ifrån andra sidan.
Jag offrar hellre lite income på wards än att lira jungler, men det uppskattas inte...
Och när det inte väljs en jungler på deras begäran så blir det eld och lågor, går heller inte att resonera med.
Det brukar sluta med att man väljer en champ med stark cc, drar lane som skulle varit själv och sen dominerar man den, man får inget tack eller förståelse, men resultat får man. Vilket är hur jag vunnit majoriteten av alla mina matcher, top som bot. Lite tragiskt egentligen.

Måste plugga på lite LoL termer...
Anledningen till att jag gillar att jungla är för att man kan snowballa så jävla hårt (ha övertag). Nästan varje gank är gratis kill eller assist vilket är jävligt roligt samtidigt som man kan få till bra items snabbt. Mitt förslag är att du testar Xin Zhao, helt sjukt stark just nu.

Du börjar bygga Hunters Machete och 5 hp-pots. När du går b första gången (går tillbaka till basen) köper du Boots of Speed och bygger ut din machete till Madreds Razors, Brutalizer eller bara Long Sword (beroende på hur mycket pengar du har) och några fler pots. Efter detta bygger du Locket of the Iron Solari (riktigt bra item som ger sköld till dina team mates när du använder det), bygg ut Brutalizer till Black Cleaver och sen kan man variera lite beroende på hur det går. Går det jättebra brukar jag köra en Frozen Mallet, men har testat att köra Ravenous Hydra istället och tycker att det funkar bra. Går det mindre bra kan du byggare tankigare, till exempel Warmogs Armor och Sunfire Cape.

Utveckla dina spells Q>W>E>W sen brukar jag variera att utveckla W och Q, så att jag både får så bra sustain (uttålighet) som möjligt samtidigt som du gör mycket skada vid ganks och för snabbare clears. Har du lite hp och har en motståndare tätt bakom dig så kan du ulta vilket slår tillbaka motståndaren och du kommer lätt undan.

Xin är dock rätt känslig tidigt i jungeln och du behöver mycket hjälp med blå för att kunna ganka när du har gjort din första clear. Det som är bra med Xin är att han gör rejält med skada samtidigt som han är riktigt tankig och har bra CC (crowd control, så som slows och stuns). Dessutom gör han riktigt bra ganks tidigt, jag brukar alltid ganka mid efter att jag tagit röda och således har alla mina tre spells, detta resulterar nästan alltid i en kill.

Är övertydlig då jag inte vet hur väl insatt du är i alla termer. Här hittar du nog de flesta som du undrar över i alla fall
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/League_of_Legends_terminology
Senast redigerad av Herr.Banan 2013-02-14 kl. 23:39.
Citera
2013-02-14, 23:39
Medlem
smokypoks avatar
Någon mer än jag som inte kan starta games nu? händer inget efter champion-select och när man klickar reconnect laddar det sen händer inget! aldrig haft probs med lol förut!
Citera
2013-02-15, 00:03
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Nyfiken...varför/på vilket sätt?

Jag tycker att han är bra under alla stadier...

Den har inte så mycket att göra, övertaget den har botlane med sin hook är bra men att sedan jämföra den med en nunu är intressant. Nunu kan tillföra mycket till laget, kan skydda sin ADC och boosta upp den. Jag anser att inte tresh har så mycket att tillföra till laget efter laning phase.

Citat:
Akali superstronk efter patchen, mpen är stronk!

Förstod faktiskt det, att "buffa" den gubben nu var inte det smartaste.
Citera
2013-02-15, 00:20
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Jungle är grymt. Lirar själv jungle nästan exklusivt och man kan styra spelet på ett helt annat sätt. Med en bra mapawereness så kan du göra häftiga saker.

Kan dra ett litet exempel: Lirade normal med en polare, och jag tog jungle. Mötte en Gp i jungle och jag själv lirade Vi. (Hon är op btw).

Jag fick en smiteless blå, och stack och snodde deras röd. Så jag vet att buffs spawnar efter 5 min, så min blå ca 7:10m och deras röd 7:30. Jag ser vid 7:10 att GP är botlane och gankar, så då får jag en gratis röd, och sen kan jag plocka min egna. ungefär viid 13-14 min spawnas nästa buffs, så jag tar deras blå och min röd, deras röd. Jag gankade självklart mellan all counterjungling, så våra lanes vann väldigt enkelt, just pga deras junglepressure var så låg eftersom GP låg så mycket bakom i xp och guld. En bra junglare kan styra ett game, medan en dålig kan verkligen förlora games.

Och det är det som gör det så jäkla riskfyllt när man lirar med randoms, och då de t.o.m kan vara helt nya spelare.
Vips, så har du en i laget som inte är något annat än canon fodder.
Kan vinnas med det, men allt blir så mycket jobbigare och kladdigt.
Citera
2013-02-15, 00:24
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan
Anledningen till att jag gillar att jungla är för att man kan snowballa så jävla hårt (ha övertag). Nästan varje gank är gratis kill eller assist vilket är jävligt roligt samtidigt som man kan få till bra items snabbt. Mitt förslag är att du testar Xin Zhao, helt sjukt stark just nu.

Du börjar bygga Hunters Machete och 5 hp-pots. När du går b första gången (går tillbaka till basen) köper du Boots of Speed och bygger ut din machete till Madreds Razors, Brutalizer eller bara Long Sword (beroende på hur mycket pengar du har) och några fler pots. Efter detta bygger du Locket of the Iron Solari (riktigt bra item som ger sköld till dina team mates när du använder det), bygg ut Brutalizer till Black Cleaver och sen kan man variera lite beroende på hur det går. Går det jättebra brukar jag köra en Frozen Mallet, men har testat att köra Ravenous Hydra istället och tycker att det funkar bra. Går det mindre bra kan du byggare tankigare, till exempel Warmogs Armor och Sunfire Cape.

Utveckla dina spells Q>W>E>W sen brukar jag variera att utveckla W och Q, så att jag både får så bra sustain (uttålighet) som möjligt samtidigt som du gör mycket skada vid ganks och för snabbare clears. Har du lite hp och har en motståndare tätt bakom dig så kan du ulta vilket slår tillbaka motståndaren och du kommer lätt undan.

Xin är dock rätt känslig tidigt i jungeln och du behöver mycket hjälp med blå för att kunna ganka när du har gjort din första clear. Det som är bra med Xin är att han gör rejält med skada samtidigt som han är riktigt tankig och har bra CC (crowd control, så som slows och stuns). Dessutom gör han riktigt bra ganks tidigt, jag brukar alltid ganka mid efter att jag tagit röda och således har alla mina tre spells, detta resulterar nästan alltid i en kill.

Är övertydlig då jag inte vet hur väl insatt du är i alla termer. Här hittar du nog de flesta som du undrar över i alla fall
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/League_of_Legends_terminology

Ska testa honom, jäkligt läskig att möta.
De jag testat med är Shen, Lee, Diana, Warwick. Är de jag brukar jungla med. Har ingen aning om vilka som har jungle potential heller, kan man kolla någonstans? många som kan utan att det står.
Citera
2013-02-15, 00:55
Medlem
Herr.Banans avatar
Det patchas nu va? När räknar man med att servrarna är upp igen?

Citat:
De jag testat med är Shen, Lee, Diana, Warwick. Är de jag brukar jungla med. Har ingen aning om vilka som har jungle potential heller, kan man kolla någonstans? många som kan utan att det står.
Lee är en av de bästa junglarna just nu, dock även en av de svåraste på hela spelet (svåraste att vara riktigt bra med). Shen och Diana är också riktigt bra, dessutom lättare än Lee, det är inte roligt att ha någon av dem i motståndarlaget. Warwick är mindre bra, rekommenderar dig att satsa på någon av de andra.

Här kan du se vilka junglare som är viable
http://www.reignofgaming.net/tier-lists/jungle-tier-list

Senaste inlägget
http://www.reignofgaming.net/tier-lists/jungle-tier-list/23100-jungle-tier-list-thresh-era-2

Edit
Ah, servern uppe igen
Senast redigerad av Herr.Banan 2013-02-15 kl. 01:04.
Citera
2013-02-15, 02:16
Medlem
nedranss avatar
är up for promotion och har vunnit 1/3 matcher.. sen feedar min "kompis" top för att jävlas så vi förlorar andra matchen.. kul spel
Citera
2013-02-15, 03:11
Medlem
Se över din vänlista istället för att whina över spelet.
Citera
2013-02-15, 06:56
Medlem
Citat:

Det är kul att jungla

Nej, men testa lite fler champs. Själv anser jag att de championsen du testat inte är top tier eller är eller i lees fall, ganska svårspelade. T.ex har warwick ganska svårt att ganka pre 6, samt diana är ganska mycket bättre i mid lane jämfört med jungle.

Själv brukar jag jungla med: Olaf, cho´gath, mundo och amumu, med en malphite då och då
Citera
2013-02-15, 08:18
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Den har inte så mycket att göra, övertaget den har botlane med sin hook är bra men att sedan jämföra den med en nunu är intressant. Nunu kan tillföra mycket till laget, kan skydda sin ADC och boosta upp den. Jag anser att inte tresh har så mycket att tillföra till laget efter laning phase.

Förstod faktiskt det, att "buffa" den gubben nu var inte det smartaste.

Den sista matchen jag spelade innan patchen blev vi totalt stompade av en akali som fick feed midlane...

Sen buffar de henne, jag förstår verkligen inte. Nu säger jag inte att bara för att hon stompade oss så är hon OP, men jag har alltid tyckt akali är riktigt bra mot rätt champs och med den här buffen så kommer hon vara FOTM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in