2013-02-06, 23:34
  #1429
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
När kommer egentligen Debonair Jayce och iBlitzcrank?
Sjukt taggad på båda skinsen..
Citera
2013-02-06, 23:34
  #1430
Medlem
anonymouslys avatar
Någon som vet varför det inte går att ladda ner lol? Pando media booster buggar
Citera
2013-02-06, 23:38
  #1431
Medlem
Tropeds avatar
Jag fattar inte. Skrev ju igår (?) att när jag lirar med min polare som ligger två divisioner över mig så får han 2 poäng mer per vunnen match. Idag förlorade vi en match och då förlorade han två poäng mindre än mig, varför är det så?
Citera
2013-02-06, 23:40
  #1432
Medlem
Vicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Samma gäller Taric stun. Man kan trycka väldigt sent.

Hur menar du trycka sent? Jag ska stunna men att han flashar innan den träffar eller att den träffar men att han flashar?
Citera
2013-02-06, 23:40
  #1433
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Jag fattar inte. Skrev ju igår (?) att när jag lirar med min polare som ligger två divisioner över mig så får han 2 poäng mer per vunnen match. Idag förlorade vi en match och då förlorade han två poäng mindre än mig, varför är det så?

Därför att när man placerades in i sin division placerades vissa högre än vad dem "egentligen förtjänade" och vissa placerades också lägre för att balansera antalet spelare i respektive division. För att göra det så rättvist som möjligt ger dem mer poäng till dem som blev placerades för lågt och mindre till dem som placerades för högt.
Citera
2013-02-06, 23:50
  #1434
Medlem
Incipios avatar
Haha måste bara säga att det nya systemet är skitkul på ett sätt, det känns mer meningsfullt (som var riots idé) att försöka vinna och klättra i ranked.

Igår gick jag upp från div II till div I genom att torska ett, vinna ett och sista gejmet jag kör tog 70 min att finisha. Vi ägde hela tiden men fick aldrig chans att finisha pga dålig "push". Våran tank DC'ar efter cirka 50~ min och dom kör på stenhårt, det slutar med att i 68e minuten har båda lagen sina två torn kvar vid nexusen, allt annat är nere förutom några enstaka inhibs. Det var verkligen vinna eller försvinna och har inte haft ett så roligt game på väääldigt länge! Nu ska jag upp från Div I och måste alltså vinna 3 av 5, tänkte jag skulle sova innan och kunna prestera max innan alla greker, ryssar, polacker och rumäner kommer hem på EUNE.

Förresten tycker inte ni att det verkar otroligt lättare att vinna och gå upp i elo/leaguepoints?

Såg att det diskuterades skin, mitt personliga favorit skin är Pulsfire Ezreal, värt varenda krona defenetivt. Annars skulle det nog vara Heartseeker Vayne, Zombie Brand, det nya blitz-skinnet! (http://www.lolking.net/news/new-skins-jayce-blitzcrank) Även ett jayce skin med där, men det verkar inte så aktuellt för mig då jag aldrig lirar champen.

Btw, några tips när man lirar just blitz? Jag har faktiskt fått lira honom 3 ggr idag i ranked, han bannas ALLTid annars och jag har lyckats carrya i stortsett med honom varje gång men känner att jag har en del att lära mig.
__________________
Senast redigerad av Incipio 2013-02-06 kl. 23:53.
Citera
2013-02-06, 23:55
  #1435
Medlem
Repliques avatar
Sätter också pulsefire ez som #1 men det är nog mest för att det är den enda champen jag spelar
Citera
2013-02-06, 23:57
  #1436
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
När kommer egentligen Debonair Jayce och iBlitzcrank?
Sjukt taggad på båda skinsen..

När kommer "Not really Blitzcrank" eller vafan det hette? Det är ju lätt det roligaste
Citera
2013-02-07, 00:00
  #1437
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
När kommer "Not really Blitzcrank" eller vafan det hette? Det är ju lätt det roligaste

Fanns bara under Halloween 2011 om jag inte missminner mig, riktigt synd att man inte införskaffade det då.
Har istället FrankenTibbers Annie därifrån.
Citera
2013-02-07, 00:01
  #1438
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Haha måste bara säga att det nya systemet är skitkul på ett sätt, det känns mer meningsfullt (som var riots idé) att försöka vinna och klättra i ranked.

Igår gick jag upp från div II till div I genom att torska ett, vinna ett och sista gejmet jag kör tog 70 min att finisha. Vi ägde hela tiden men fick aldrig chans att finisha pga dålig "push". Våran tank DC'ar efter cirka 50~ min och dom kör på stenhårt, det slutar med att i 68e minuten har båda lagen sina två torn kvar vid nexusen, allt annat är nere förutom några enstaka inhibs. Det var verkligen vinna eller försvinna och har inte haft ett så roligt game på väääldigt länge! Nu ska jag upp från Div I och måste alltså vinna 3 av 5, tänkte jag skulle sova innan och kunna prestera max innan alla greker, ryssar, polacker och rumäner kommer hem på EUNE.

Förresten tycker inte ni att det verkar otroligt lättare att vinna och gå upp i elo/leaguepoints?

Såg att det diskuterades skin, mitt personliga favorit skin är Pulsfire Ezreal, värt varenda krona defenetivt. Annars skulle det nog vara Heartseeker Vayne, Zombie Brand, det nya blitz-skinnet! (http://www.lolking.net/news/new-skins-jayce-blitzcrank) Även ett jayce skin med där, men det verkar inte så aktuellt för mig då jag aldrig lirar champen.

Btw, några tips när man lirar just blitz? Jag har faktiskt fått lira honom 3 ggr idag i ranked, han bannas ALLTid annars och jag har lyckats carrya i stortsett med honom varje gång men känner att jag har en del att lära mig.

det enda man behöver göra med blitz är att se till så att man kan få en kill/rädda någon när du pullar, sett folk som pullar folk bara för att de kan och motståndarna får en kill på köpet.

min kompis var lvl7 och pulla en lvl12 Kayle som 3 shotta honom :/
Citera
2013-02-07, 00:06
  #1439
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Jag fattar inte. Skrev ju igår (?) att när jag lirar med min polare som ligger två divisioner över mig så får han 2 poäng mer per vunnen match. Idag förlorade vi en match och då förlorade han två poäng mindre än mig, varför är det så?
Har att göra med MMR på de ni matchas med och mot.
Citera
2013-02-07, 00:09
  #1440
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
det enda man behöver göra med blitz är att se till så att man kan få en kill/rädda någon när du pullar, sett folk som pullar folk bara för att de kan och motståndarna får en kill på köpet.

min kompis var lvl7 och pulla en lvl12 Kayle som 3 shotta honom :/

Jag tycker Thresh är bättre än Blitz (inte spelat Blitz så mycket dock) - tresh har pull, dmg, shield, (med escape för teammate), armor, slow - q+e ger pull + slow. Han har allt för en bra support, utom heal.

Ger solida ganks bot, utan junglaren t.o.m.

Älskar Tresh, men han kommer att nerfas snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in