Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-08, 23:50
  #349
Medlem
skadetbehovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvallerbyttan
Ja ni, tyvärr kommer sanningen aldrig komma fram då man kan ljuga för bra med statistik. Min erfarenhet från säkerhetsklass 1 är att ca 85% av de som sitter inte är svenskar. Även om tyvärr många är svenska medborgare men att dom absolut inte heter svenska namn.

Det är värre än vad många tror o skulle exempelvis beläggningslistorna från Kumla o Hall komma ut skulle det tystas ner till varje pris. Av dom som döms idag till längre straff o är mellan 18-25 år gamla är jag övertygad om att 9 av 10 har utländska namn. Många gånger är dom födda i Sverige o bott här hela sina liv i någon ghettoförort men om ni vill kalla dem för svenskar så visst, men tack vara dessa så visar statistiken nåt grymt fel, tro mig
Det faktumet vet alla som har lite högre iq än ett cykelställ
Citera
2015-02-11, 09:18
  #350
Medlem
Revolteras avatar
Ny rapport visar överrepresentation av utländska namn i svenska fängelser

Ny viktig rapport som visar procentandelen av förnamn i svenska fängelser! Den visar att 19 av 20 av de vanligaste förnamnen i fängelser är utländska, baserat på antalet fångar med ett namn i förhållande till antalet medborgare som bär namnet.

Researchgruppen, som drivs av våldsgruppen AFA, kom under 2013 ut med en rapport som visade de vanligaste fångnamnen i svenska fängelser. Men eftersom svenskar är väldigt överrepresenterade i samhället överlag, är det självklart att svenskar även motsvarar en liten överrepresentation i fängelser.

Men detta tillvägagångssätt i den nya rapporten är betydligt mer intressant och upplysande, då den visar namn som procentuellt är vanligast i svenska fängelser i förhållande till antalet medborgare som bär namnet. Exempelvis om det finns 10.649 människor i Sverige som heter Benny, varav 143 av dessa sitter i fängelse, får vi då fram en procentandel på 1,34%. Jämfört med detta finns det 33.172 människor som heter Muhammed i Sverige, varav 924 av dessa sitter i fängelse, vilket motsvarar en procentandel på 2,78%.

https://anonfiles.com/file/0cead2f59...4d4eb3cf9119d6
Citera
2015-12-14, 19:57
  #351
Medlem
Omkring 70 till 80 procent av alla mål i den tingsrätt jag verkar i är invandrarrelaterat, berättar en nämndeman vid en av tingsrätterna i Stockholmsområdet. De tilltalade är av första eller andra generationens invandrare.

http://avpixlat.info/2015/12/14/sver...-en-namndeman/
Citera
2015-12-15, 13:39
  #352
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Ny viktig rapport som visar procentandelen av förnamn i svenska fängelser! Den visar att 19 av 20 av de vanligaste förnamnen i fängelser är utländska, baserat på antalet fångar med ett namn i förhållande till antalet medborgare som bär namnet.

Researchgruppen, som drivs av våldsgruppen AFA, kom under 2013 ut med en rapport som visade de vanligaste fångnamnen i svenska fängelser. Men eftersom svenskar är väldigt överrepresenterade i samhället överlag, är det självklart att svenskar även motsvarar en liten överrepresentation i fängelser.

Men detta tillvägagångssätt i den nya rapporten är betydligt mer intressant och upplysande, då den visar namn som procentuellt är vanligast i svenska fängelser i förhållande till antalet medborgare som bär namnet. Exempelvis om det finns 10.649 människor i Sverige som heter Benny, varav 143 av dessa sitter i fängelse, får vi då fram en procentandel på 1,34%. Jämfört med detta finns det 33.172 människor som heter Muhammed i Sverige, varav 924 av dessa sitter i fängelse, vilket motsvarar en procentandel på 2,78%.

https://anonfiles.com/file/0cead2f59...4d4eb3cf9119d6

30% av de som sitter i svenska fängselser är inte ens svenska medborgare, så överrepresentationen är rimligen mycket kraftigare än andel av befolkningen.

Om fångarna är medborgare eller inte, är den enda infon som är offentlig i Sverige. Inofficiella källor säger dock att minst 70% har invandrarbakgrund.

Så överrepresentationen är hårresande hög!
Citera
2015-12-15, 13:48
  #353
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Omkring 70 till 80 procent av alla mål i den tingsrätt jag verkar i är invandrarrelaterat, berättar en nämndeman vid en av tingsrätterna i Stockholmsområdet. De tilltalade är av första eller andra generationens invandrare.

http://avpixlat.info/2015/12/14/sver...-en-namndeman/

Jäpp! Man ta tom in nämdemän som har bär slöja, så rättssäkerhet existera inte i Tingsrätten.
Citera
2015-12-15, 19:11
  #354
Medlem
En ordningsvakts arbetsmiljö

Jag skulle vilja berätta lite om hur min arbetsplats ser ut. Jag har arbetat som ordningsvakt i tunnelbanan/kollektivtrafiken i Stockholm under 5 års tid. Jag har varit på över 80 rättegångar under mina 5 år, både som målsägare och som vittne.

Jag har sparat över 80 procent av alla de rapporter vi är tvungna att skriva vid varje ingripande. I cirka 65 av de 80 rättegångar jag varit på är det invandrare som står som gärningsmän. I cirka 85 procent av de över 1000 rapporter jag har skrivit så har det varit invandrare vi har ingripit mot. Vid varje avvisning, avlägsning, omhändertagande och envarsgrip så är vi tvungna att skriva en PL 27-rapport som sedan skall lämnas till Polismyndigheten.

Läs mer......

http://avpixlat.info/2015/12/15/sver...s-arbetsmiljo/
__________________
Senast redigerad av ascheberg 2015-12-15 kl. 19:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback