Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-07-05, 23:23
  #25
Medlem
OddDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Tack!
Alltid nåt även om det är lite intetsägande.
Något som varit i Karibien som kan ge en rättvis prisbild av vad det kostar med tex käka ute,transporter,utflykter mm?

Prisbilden varierar enormt mellan öarna. Aruba, Bahamas och St Martin är inte särskilt kul för budgetresenären. Dominkanska Republiken, Mexico, Jamaica, Panama, St Lucia m.fl är billiga. Curacao är nästan lika dyrt som Sverige.
Citera
2020-07-06, 17:10
  #26
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Intetsägande?

Scrolla ner och klicka på det landet du är intresserad av så får du fram hur mycket info som helst.
T.ex
mat i butik
käka på restaurang
transport och taxi
snittpriser jämfört med svenska städer
cigaretter
hotell
hyra bil
kläder/skor
med mera

Du kan inte få ett generellt svar för Karibien eftersom det är lite för mycket att välja på...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Katego...ns_l%C3%A4nder

Ja nu såg jag lite mer info.
Verkar vara rätt dyrt ja,iaf jämfört med Sydostasien där jag varit endel...
Citera
2020-07-25, 19:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiX-UgLy
Jag och min pojkvän funderar på att resa till karibien om ett år eller så, men vi vet inte så mycket om det. Så om nån av er har vart där så vill jag gärna vet lite.

Vart är det bäst att vara? Vi har funderat på aruba
Min pojkvän vill mest bara sola och bada, jag vill göra saker som t.ex dyka och liknande.
Karibien verkar ju inte va de billigaste stället att åka till, men finns de nått billigt ställe där?

Vill veta allt!
Även om St Martin är fint, är det alldeles för mycket bilar på ön. Det känns inte okej med trafikstockningar i Karibien!
Citera
2020-07-25, 19:22
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Karibien är överprisat tråkigt skräp.
Har du varit på varenda ö, eftersom du uttrycker dig som du gör?
Citera
2020-07-25, 19:24
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Den enda ön i Karibien jag besökt är Kuba och kan inte annat än att start rekommendra att åka dit. Havanna är fantastiskt.
Jag anser att man bör kunna någon spanska när man åker till Kuba. Åtminstone att någon i ressällskapet gör det.
Citera
2020-11-14, 10:53
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poopo
Det är dyrt att åka ditt men när ni väl är där så är det väldigt billigt med mat, resa, aktiviteter m.m. Det är bara dyrt att ta sig dit.
Aruba är svindyrt, finns en del bra restauranger och väldigt fina stränder men väldigt dyrt.
Citera
2021-01-13, 23:26
  #31
Medlem
Jamaica är skitigt, fattigt och mycket brottslighet. Fina stränder vid turistområdena är väl det enda.
Martinique och st Lucia är riktigt fint däremot.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2064783

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback