Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-23, 19:41
  #1
Medlem
Jag och min pojkvän funderar på att resa till karibien om ett år eller så, men vi vet inte så mycket om det. Så om nån av er har vart där så vill jag gärna vet lite.

Vart är det bäst att vara? Vi har funderat på aruba
Min pojkvän vill mest bara sola och bada, jag vill göra saker som t.ex dyka och liknande.
Karibien verkar ju inte va de billigaste stället att åka till, men finns de nått billigt ställe där?

Vill veta allt!
Citera
2013-01-23, 19:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiX-UgLy
Jag och min pojkvän funderar på att resa till karibien om ett år eller så, men vi vet inte så mycket om det. Så om nån av er har vart där så vill jag gärna vet lite.

Vart är det bäst att vara? Vi har funderat på aruba
Min pojkvän vill mest bara sola och bada, jag vill göra saker som t.ex dyka och liknande.
Karibien verkar ju inte va de billigaste stället att åka till, men finns de nått billigt ställe där?

Vill veta allt!


Det är dyrt att åka ditt men när ni väl är där så är det väldigt billigt med mat, resa, aktiviteter m.m. Det är bara dyrt att ta sig dit.
Citera
2013-01-23, 20:03
  #3
Avstängd
Adalantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiX-UgLy
Jag och min pojkvän funderar på att resa till karibien om ett år eller så, men vi vet inte så mycket om det. Så om nån av er har vart där så vill jag gärna vet lite.

Vart är det bäst att vara? Vi har funderat på aruba
Min pojkvän vill mest bara sola och bada, jag vill göra saker som t.ex dyka och liknande.
Karibien verkar ju inte va de billigaste stället att åka till, men finns de nått billigt ställe där?

Vill veta allt!

Undvik Jamaica, Trinidad & Tobago och Antigua
Citera
2013-01-23, 21:09
  #4
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Om ni är osäkra på destinationer och gärna vill se mer av Karibien kan jag tipsa om Carnival cruises, kryssning i Karibien med all inkl när man bokar hytt .
Citera
2013-01-24, 06:24
  #5
Avstängd
Adalantes avatar
Annars rekommenderar jag Barbados, Aruba som du nämnde, eller Curacao
Citera
2013-01-26, 09:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiX-UgLy
Jag och min pojkvän funderar på att resa till karibien om ett år eller så, men vi vet inte så mycket om det. Så om nån av er har vart där så vill jag gärna vet lite.

Vart är det bäst att vara? Vi har funderat på aruba
Min pojkvän vill mest bara sola och bada, jag vill göra saker som t.ex dyka och liknande.
Karibien verkar ju inte va de billigaste stället att åka till, men finns de nått billigt ställe där?

Vill veta allt!
hej jag har varit på aruba 2 gånger och jag kan bara ge tummen upp du kan sola bada och dyka det finns mycket att göra där och maten är mycket god och du kan leva billigt där
jag och tjejen åkte dit i nov 16 dar vi gav 19100 kr med hotell för 2 per så det är inte så dyrt
vi åkte med ving och hotellet the mill och ta inte frukost för er det kostar 3000 kr köp där det gjorde vi
och på 16 dar gjorde vi av med 1000 kr på frukost så åk det ni kommer inte ångra er
Citera
2013-01-28, 15:59
  #7
Medlem
HarryKentuckys avatar
Jag önskar jag kunde rekommendera Anguilla, för det är en riktigt vacker ö, mne tyvärr för lugnt, om man nu inte vill softa hela resan. Annars kan jag starkt rekommendera St Maarten. Bra mix av det riktiga Karibien men samtidigt "europeisk".
Citera
2013-02-03, 06:20
  #8
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adalante
Undvik Jamaica, Trinidad & Tobago och Antigua

Varför skulle han undvika Antigua för? Underbar ö!
Citera
2013-02-04, 18:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Varför skulle han undvika Antigua för? Underbar ö!
Tobago är är bra med
Citera
2013-02-05, 18:06
  #10
Medlem
NutidensUnges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adalante
Undvik Jamaica, Trinidad & Tobago och Antigua

Vill du utveckla varför man ska undvika Antigua men du rekommenderar Barbados? Barbados som man läst ska
ha rätt utpräglad brottslighet...
Citera
2013-02-15, 00:20
  #11
Avstängd
Adalantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NutidensUnge
Vill du utveckla varför man ska undvika Antigua men du rekommenderar Barbados? Barbados som man läst ska
ha rätt utpräglad brottslighet...


Barbados har jag aldrig varit med om någonting på, oavsett var jag har varit (och jag rör mig oftast inte i turistområdena.) Antigua är däremot en annan femma, mycket rån och mord, inte endast mot turister utan överlag, och i synnerhet mot gästarbetare från andra karibiska öar. Har familj från Jamaica som bor och arbetar på Antigua som jag varit där och hälsat på, var med om två väpnade rån samt att mina familjemedlemmar flera gånger blivit hotade till livet etc.
Citera
2013-02-17, 22:52
  #12
Medlem
Den enda ön i Karibien jag besökt är Kuba och kan inte annat än att start rekommendra att åka dit. Havanna är fantastiskt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2064783

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback