Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Finns det något som stödjer att användandet av flera testo-boosters ger en sammanlagd ökning av de enskilda adderade? Skulle knappast tro det. Dessutom om man sätter det i relation till vad det kostar så är det rena vansinnet.
Grundläggande endokrinologi, på samma sätt som mindre LH och kolesterol kommer lagras in i leydigcellerna om du skulle addera alla negativa faktorer tillsammans och mindre testosteron produceras, så vore det ju märkligt att anta att detsamma inte gällde omvänt, vilket det naturligtvis gör, även om kroppen reglerar nivåerna via feedback och påverkar varandra.
Vad gäller det andra så värderar ju människor naturligtvis inte allting exakt likadant. Att du anser det vara för dyrt därför att det inte skulle ge någon större skillnad i din träning och ditt liv behöver dock inte betyda att inte andra skulle uppleva ett enormt värde av det.
Som sagt, själv använder jag det mest i syfte att öka mitt välmående och det tycker jag är nog så värt det med tanke på hur pass mycket bättre man mår med högre testosteronnivåer. Sen finns det ju också ställen där man kan beställa billigt.
Citat:
Antingen så går man hela vägen och tar AAS, eller så skiter man helt enkelt i det helt och hållet. Att kasta massa pengar i sjön känns rätt onödigt.
Med AAS riskerar man dock en hel del mindre trevliga bieffekter, förutom det faktum att man kan åka dit på ett dopingtest. Genom att tillföra prohormoner så påverkar man också kroppens förmåga att naturligt skapa dessa prohormoner själv, vilket gör att du på längre sikt faktiskt får ännu lägre nivåer när du sedan hoppar av kuren. Jag skulle inte säga att det är så pass svart och vitt, det finns båda fördelar och nackdelar. Återigen, det behöver inte vara så
''one size fits all'' som du verkar anta att allting är.
Citat:
Proteinpulver är mat, varken mer eller mindre, så jag förstår inte riktigt vad din poäng är.
Och testosboosters består i regel bara av extrakt av olika ämnen som finns i mat och som i sin tur påverkar testosteronnivåerna. Att ta en proteinshake (~30g) varje dag och tro att man ska få märkbara resultat kan jämföras med att använda en testobooster och tro att man skulle få några märkbara resultat bara av att ta det. Men så är det ju naturligtvis inte, för även många andra faktorer så spelar in i vilka resultat som man får. Det är den sammanlagda mängden protein du kommer upp i, på samma vis som det är den sammanlagda mängden testosteron.
Nej, jag säger inte att det är någon mirakel-grej, inte alls. Men något nyanserad i sin syn får man faktiskt vara. Man behöver inte var så svart eller vit så att man bara enkelt avfärdar det hela som skit, för vad vet du om vad dina och andras simpla konstateranden som ''skit!'' eller ''värdelöst skräp!'' orsakar för män som läser och faktiskt lider av låga testosteronnivåer och inte har möjlighet att få något utskrivet på recept eller är tillräckligt påläst för att sätta sig in i allt om AAS?