2013-01-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castoria
De enda som verkar ha eventuella besvär av åtrå till unga kvinnor är väl i så fall äldre män?

Hur skulle det vara ett problem för samhället eller vissa politiska åskådningar?
Hmmmm låt se nu ...... Sverige, feminismens Saudiarabien ..... gubbslem, gubbsjuka förekommer dagligen i statsstödd press ........senast idag har Metro Stockholm en stackars gammal man som erbjudit unga kvinnor bostad mot sex på FÖRSTASIDAN ........ Feminismen påminner mycket om spanska inkvisitionen.
Citera
2013-01-28, 15:35
Bannlyst
En annan fråga till de gapande feministerna i tråden.

Ni anser alltså inte att feminismen gått alldeles för långt i Sverige?
Citera
2013-01-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontanaT
Nej, återigen, för kvinnor är status viktigare än skönhet. Därav varför 40åriga män anses som mer attraktiva än 18åriga medan 40åriga kvinnor anses som mycket mindre attraktiva än 18åriga.

Jo det har vi ju sagt hundra gånger minst nu. Att när kvinnor väljer sexuell partner så väljer de förutom kroppen även utifrån annat.

Men de flesta unga kvinnor vill inte ha en äldre man. Dessa unga kvinnor är ju de som väljer. Det är ju kvinnorna som väljer. De unga kvinnorna är oftast tillsammans med unga män.

De par som får sitt första barn har en åldersskillnad på 3 år. Och det har kvinnorna valt för det är ju de som väljer.

Och den åldersskillnaden är antagligen inte ens tre år i medianvärde, utan det är några få kvinnor som har valt en betydligt äldre man. Så åldern för förhållande och få barn är nog ännu mer lika om man plockar bort avvikelserna.

När kvinnor väljer partner för tillfälligt sex så ser jag fler par som går hem som är jämnåriga.

Unga kvinnor väljer generellt sätt unga män att ha sex med.

men fler unga kvinnor väljer äldre än unga män väljer äldre men fortfarande är det undantag. De flesta väljer jämngamla.

Att man som man finner detta besvärande när man själv enbart tänder på unga kvinnor är självklart. Man blir nobbad oftare ju äldre man blir. När man är sjuttio år det väldigt svårt att få i säng en sjuttonåring. Det är redan ett problem för femtioåringar.

Vad man ska göra åt det politiskt? Ja tala om det för mig ni som tycker att det är ett problem?

Ska man tvinga unga flickor att ha sex med äldre män eller hur tänker ni er det?
Citera
2013-01-28, 15:38
Medlem
Citat:
Jo, så är det med allra största sannorlikhet. Observera hur cedrick använder frågetecken flertalet gånger i de flesta av hennes inlägg.

Relativt vanligt argumentationsteknik där man försöker få sin motståndare ur balans då han hela tiden måste förklara allt han menar på mikronivå, dvs man förflyttar fokus.

Återigen, kvinnor har inget att göra i vetenskapliga diskussioner, det blir alltid en massa trams av det hela.

Jag har ju hundra gånger skrivit vad jag tycker, sen är jag till skillnad från dig intresserad av att förstå andra så därför ställer jag frågor. Det är nog därför jag använder frågetecken.

men du känner dig alltså obekväm med att förklara hur du menar. Det är därför du vill att andra ska vara tysta och lämna tråden.
Citera
2013-01-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Hmmmm låt se nu ...... Sverige, feminismens Saudiarabien ..... gubbslem, gubbsjuka förekommer dagligen i statsstödd press ........senast idag har Metro Stockholm en stackars gammal man som erbjudit unga kvinnor bostad mot sex på FÖRSTASIDAN ........ Feminismen påminner mycket om spanska inkvisitionen.

Det är ju det jag säger, jag tycker inte att man ska göra en politisk fråga av det. Vad i det är det du inte förstår?
Citera
2013-01-28, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick

men du känner dig alltså obekväm med att förklara hur du menar. Det är därför du vill att andra ska vara tysta och lämna tråden.

Och här kommer cedrick med en halmgubbe. Återigen, det är just därför kvinnor inte bör diskutera saker som man kan ta "illa upp av" om man inte klarar av sanningen. Halmdockor, försök att förflytta fokus etc.

Bara för att svara på ditt inlägg: Nej, ingen känner sig "obekväm att förklara vad man menar", det är inte det som är poängen (vilket du också vet, du vill bara vara dryg, såklart). Vad som dock är problemet är att du om och om igen i varje inlägg ställer ett antal frågetecken just för att din motståndare ska för dig behöva förklara de simplaste av ting, detta är en väldigt lam argumentationsteknik som inte hör hemma någon annanstans än på högstadiet.
Citera
2013-01-28, 15:42
Medlem
Citat:
Det är ju det jag säger, jag tycker inte att man ska göra en politisk fråga av det. Vad i det är det du inte förstår?
Men vi diskuterar inte dig, din själupptagna lilla tönt. Vi diskuterar äldre man ung kvinna kontra svensk jämställdhet i Sverige. Som uppenbarligen är mycket problematiskt i det här töntiga lilla landet med sin egalitära j-a skola där plankton som dig inte lärt er att hålla käften eftersom du inte har något att bidra med i intellektuella spörsmål.
Citera
2013-01-28, 15:49
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
En fråga, du är feminist va?

Vad har det med saken att göra? Hur svårt kan det vara att hålla sig till ämnet. Fast det är klart, har man svårt att bemöta något så börjar man tjattra om annat istället.
Citera
2013-01-28, 15:49
Bannlyst
Citat:

Jaså du tycker inte det? Nä men dåså! Då var det ju klart!
Citera
2013-01-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Men vi diskuterar inte dig, din själupptagna lilla tönt. Vi diskuterar äldre man ung kvinna kontra svensk jämställdhet i Sverige. Som uppenbarligen är mycket problematiskt i det här töntiga lilla landet med sin egalitära j-a skola där plankton som dig inte lärt er att hålla käften eftersom du inte har något att bidra med i intellektuella spörsmål.

Varför skulle jag hålla käften för!?

Angående ämnet då. Anser du eller anser du inte att man ska ha politiska åsikter om vem som ligger med vem?
Citera
2013-01-28, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Vad har det med saken att göra? Hur svårt kan det vara att hålla sig till ämnet. Fast det är klart, har man svårt att bemöta något så börjar man tjattra om annat istället.

Jag förstår, du ÄR feminist alltså Då var inte ditt resonemang så förvånande ändå. Teori bekräftad återigen
Citera
2013-01-28, 15:51
Medlem
Citat:
Jag förstår, du ÄR feminist alltså Då var inte ditt resonemang så förvånande ändå. Teori bekräftad återigen

Har du inga argument i ämnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in