2013-01-28, 18:51
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Då har du just förklarat att män inte föredrar unga kvinnor utan kvinnor som har vissa attribut.
Unga attribut. Att det finns enstaka undantag där äldre kvinnor skenbart ser yngre ut än vad dom är talar ju fortfarande för tesen att män föredrar kvinnor som är 20 (eller ser 20 år ut).
Citera
2013-01-28, 18:52
Medlem
För den svenska, etablerade HBTQ-feminismen är det friskt och bra med transsexuella men det är sjukt om en kåt gubbe med hård batong vill sätta på en 23-årig kvinna. Känn på den. Fatta hur j-a sjukt detta land blivit. Det är en fruktasvärt destruktiv, verklighetsfrånvänd diskurs som drivs. Vi kommer inte överleva detta.
Citera
2013-01-28, 18:53
Medlem
Citat:
Då har du just förklarat att män inte föredrar unga kvinnor utan kvinnor som har vissa attribut.
Vi var ju överrens några sidor tillbaks. Ska du ändra dig nu och börja bli beskäftig med en massa dumtrams nu igen?
Citera
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Jag undrar om impotens finns i djurvärlden. Skulle varit intressant och veta om en silverrygg inom gorilla-släktet hade problem med att få upp den. Jag säger inte att det du skriver inte är sant, impotens må mycket väl vara en signal för mannen att sluta jaga lammkött och istället fokusera på de barn och barnbarn han redan har.
OK vanligtvis undviker jag off-topic snedspår. Men detta är ändå intressant.

Impotens förutsätter en medveten kognitiv vilja att ha sex. Altså en förståelse för sexakten på ett abstrakt plan och inte enbart förmågan att uppleva, reagera och känna. Apan måste formulera tanken "jag vill knulla" och sen uppleva att det gick inte.

Jag tror absolut en gorilla förmår det. Då kan han också vara impotent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castoria
Om vi jämför en ung superfertil ful kvinna då med en snygg kvinna som är i något mindre fertil ålder?

Är det inte lättare att du läser på lite i ämnet så slipper vi få så långa diskussioner som bygger på att den ena parten saknar relevant baskunskap i ämnet.

Här är en föreläsning i Psykologi från Yale, vilket är ett av de bästa universiteten i världen som handlar just om könsskillnader när det gäller sex. Professor Paul Bloom är det som håller i dem.

http://oyc.yale.edu/psychology/psyc-110/lecture-14

Efter du tittat/lyssnat på den så tror jag du kommer få mer ut av att diskutera detta.
Citera
2013-01-28, 18:55
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Det är väl rimligt att anta att män som säger att alla män har en viss preferens har just den preferensen.
Vi har ju ältat "preferens" och gjort skillnad mellan instinkt och kognitiva processer!
Citera
2013-01-28, 18:57
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Om vi jämför en ung superfertil ful kvinna då med en snygg kvinna som är i något mindre fertil ålder?
Män väljer inte den fertilaste kvinnan de väljer kvinnan de tror är fertilast. Därför funkar makeup å sånt. En ful kvinna ser inte fertil ut.

Det visste du inte
Citera
2013-01-28, 19:01
Medlem
"Låt äggstockar dansa och ballar värka, låt äggens lossning sjunga upp i lov till den praktiga totem som med frenesi bultar, pumpar och sprutar."- Ode till den gamle kvinnan av Lillskrot
Citera
2013-01-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
För att definierar kvinnlig skönhet då:
Ansiktet: Runt, stora ögon, liten näsa, liten mun, ingen behåring (osv, osv). Alltså drag som unga människor har.

Kroppen: Bröst och en timglasfigur. Brösten (som en symbol) på att du ska kunna amma, breda höfter så att du inte dör i barnsäng, timglasfigur eftersom du ska vara smidig som höggravid så bör din midja vara smal i utgångsläget (så att du inte blir för klumpig).

I ditt exempel så har en unga kvinnan inte dessa drag medans den äldre har dem. Mannen kommer således att vilseledas. Alltså den äldre kvinnan lyckas locka mannen och "vinner" således på att se ung. Evolution at work.
Det är väl enklare att säga att en kvinna vinner på att se ung och vacker ut. Försöker inte du som man att se skapligt snygg och ung ut?
Citera
2013-01-28, 19:04
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Det som är tokigt med den här tråden att kvinnorna i den fortfarande debatterar vad det kan vara män tänder på. Snart är vi tillbaks till argument om kognitivt beteende igen.

Pudelns kärna är att feminister anser att mäns instinkter är anti-sociala. Man får på TV och i andra media ständigt höra jämförelser till apor och grottmänniskor och annat förolämpande. Nu när debatten kunde ha ett onus på mannens könsdrift låtsas de plötsligt nåt annat!

Det är mycket intressant!
Citera
2013-01-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
"Låt äggstockar dansa och ballar värka, låt äggens lossning sjunga upp i lov till den praktiga totem som med frenesi bultar, pumpar och sprutar."- Ode till den gamle kvinnan av Lillskrot
Tack Lillskrot. Som gammal kvinna slipper jag pms, ägglossning, rinnande mensblod, stinkande svett och får ändå präktig, bultande, sprutande totem.
Citera
2013-01-28, 19:08
Medlem
Citat:
Tack Lillskrot. Som gammal kvinna slipper jag pms, ägglossning, rinnande mensblod, stinkande svett och får ändå präktig, bultande, sprutande totem.
Härligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in