Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det är väl klart att om ens fru/man inte tänder på en för att man är tjock och risig i håret så har nåt högst väsentligt i förhållandet gått förlorat. Det är väl precis lika tråkigt som om ens partner slutar tända på en för att man är passiv, för högljudd, för dominant, för osensuell, för tråkig eller vad man nu kan tycka.
Men att även personer som har ett förhållande kan tända på andra snygga män och kvinnor är väl inget särskilt märkvärdigt eller dramatiskt för så är det ju. Har man ett bra förhållande med sin partner kan man även prata om det med varandra och lära om varandra. "Har du nån gång tänt på en man, vad gillade du henne", o s v är ju inga större märkvärdigheter om man inte är överdrivet svartsjuk.
Det som fortfarande inte stämmer är att alla föredrar 20-åringar, särskilt inte framför sin egen partner.
Du tycks inte förstå Noola. Jag har varit riktigt nerkärad och tyckt att tjejen jag varit tillsammans med var allt jag ville ha. Tittar inte ens på andra tjejer då. Sjukt skum känsla.
Men för den sakens skull, så är min attraktion till största delen visuell. Om tjejen hade förvandlats till en 50åring så hade mina känslor för henne som person funnits kvar. Men min attraktion hade stendött.
Hon hade inte haft samma ungdomliga hud, söta snygga ansikte, fina stjärt och kropp.
Istället hade hon varit skrynklig, torr, sett gammal ut, och ja hur nu en kärring ser ut vill inte ha den bilden i huvudet.
Tyvärr hade jag inte varit lika attraherad av henne längre. Det kan tyckas vara rätt sorgligt och ytligt, fyll på med tragiskt, du är omogen och ung, förstår inte bättre och vad ni nu känner hjälper er i er argumentation s.k. shaming taktik.
Men det är den "bittra" sanningen.
Denna "bittra" sanning är samma för alla män. Självklart är man inte uppriktig och ärlig med detta gentemot sin fru eller partner, då det är ett sjukt socialt snedsteg eller som jag skrivit förut, socialt självmord att vara såhär ärlig.
Vet själv när en flickvän frågade mig en gång, om jag råkade ut brännskador och fick sitta i rullstol hade du lämnat mig då?
Tvekade litegrann så att hon märkte vad jag tyckte, hon blev rätt sur, men sen sa jag, nae jag hade väl stannat med dig såklart. Det är ju dig som person jag älskar.
Hon blev såklart glad, men sanningen är att jag hade inte tänt på henne längre.
Tragiskt eller?
Så ligger det till, nu vet ni tanter detta. Finns botox för er.