2013-01-25, 13:21
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I det här exemplet var allt lika mellan kvinnorna -- då skall givetvis samma gälla för männen, eller hur?.
Precis, men det är bara det att män bryr sig inte om kvinnors sociala status på samma sätt som kvinnors bryr sig om mäns..

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Allt annat lika så väljer män och kvinnor på samma sätt.

Och du ... i länder där kvinnor kan försörja sig själva så väljer man inte efter ekonomi/status. De som gör det har fått en ganska vriden fostran. Personligen känner jag inte en enda som valt med det kriterierna.

Och jag talar om seriösa relationer.
Jo..det är PRECIS vad kvinnor gör..ribban höjs ännu mer..en välutbildad högavlönad rik kvinna väljer inte en outbildad lågavlönad fattig man..de går fett bort. När kvinnor har pengar blir de ännu mer noga med att männen har lika mycket pengar (eller helt ännu mer)
Citera
2013-01-25, 14:00
Medlem
Kavalleristens avatar
Först beror de ju på vad man menar med föredrar. Ha sex eller ha ett förhållande?
Om vi utgår från följade:
Äldre män är troligtvis 40-50
Yngre tjejer kanske 20-30

Så tror jag att den äldre mannen skulle föredra sex med en yngre, men kanske förhållande med en lika gammal.
Citera
2013-01-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det är väl klart att om ens fru/man inte tänder på en för att man är tjock och risig i håret så har nåt högst väsentligt i förhållandet gått förlorat. Det är väl precis lika tråkigt som om ens partner slutar tända på en för att man är passiv, för högljudd, för dominant, för osensuell, för tråkig eller vad man nu kan tycka.

Men att även personer som har ett förhållande kan tända på andra snygga män och kvinnor är väl inget särskilt märkvärdigt eller dramatiskt för så är det ju. Har man ett bra förhållande med sin partner kan man även prata om det med varandra och lära om varandra. "Har du nån gång tänt på en man, vad gillade du henne", o s v är ju inga större märkvärdigheter om man inte är överdrivet svartsjuk.

Det som fortfarande inte stämmer är att alla föredrar 20-åringar, särskilt inte framför sin egen partner.

Du tycks inte förstå Noola. Jag har varit riktigt nerkärad och tyckt att tjejen jag varit tillsammans med var allt jag ville ha. Tittar inte ens på andra tjejer då. Sjukt skum känsla.

Men för den sakens skull, så är min attraktion till största delen visuell. Om tjejen hade förvandlats till en 50åring så hade mina känslor för henne som person funnits kvar. Men min attraktion hade stendött.

Hon hade inte haft samma ungdomliga hud, söta snygga ansikte, fina stjärt och kropp.

Istället hade hon varit skrynklig, torr, sett gammal ut, och ja hur nu en kärring ser ut vill inte ha den bilden i huvudet.

Tyvärr hade jag inte varit lika attraherad av henne längre. Det kan tyckas vara rätt sorgligt och ytligt, fyll på med tragiskt, du är omogen och ung, förstår inte bättre och vad ni nu känner hjälper er i er argumentation s.k. shaming taktik.

Men det är den "bittra" sanningen.

Denna "bittra" sanning är samma för alla män. Självklart är man inte uppriktig och ärlig med detta gentemot sin fru eller partner, då det är ett sjukt socialt snedsteg eller som jag skrivit förut, socialt självmord att vara såhär ärlig.

Vet själv när en flickvän frågade mig en gång, om jag råkade ut brännskador och fick sitta i rullstol hade du lämnat mig då?

Tvekade litegrann så att hon märkte vad jag tyckte, hon blev rätt sur, men sen sa jag, nae jag hade väl stannat med dig såklart. Det är ju dig som person jag älskar.

Hon blev såklart glad, men sanningen är att jag hade inte tänt på henne längre.

Tragiskt eller?

Så ligger det till, nu vet ni tanter detta. Finns botox för er.
Senast redigerad av Raidersson 2013-01-25 kl. 14:11.
Citera
2013-01-25, 14:23
Medlem
Det där med att säga "gamla föredrar gamla" är ungefär som att säga "fula föredrar fula".
Folk tar det man kan få i många fall.

Märks tydligt vad män egentligen vill ha om man kollar på rika, gamla och kända män. De har oftast gift om sig flera gånger och har unga fruar.
Med rika, gamla och kända kvinnor är detta inte fallet har jag märkt. Många stannar med sin jämngamla partner.
Citera
2013-01-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfetteflickan
Varför finns det så många äldre bittra kvinnor som klagar på att det är svårt att få tag i karlar i deras egen ålder och som har blivit lämnade av sina män för en yngre kvinna? Klart att inte alla män bara suktar efter unga kvinnokroppar. Men män har dock en klar tendens att dras till yngre kvinnor (om de är lite äldre själva) det är ett ovedersägligt faktum. Och vad är det som säger att man inte kan ha rejäla inre kvalitèer, intelligens, bildning, känslomässig mognad etc bara för att man är ung och snygg? Livet är
orättvist, en del får allt, andra nästan ingenting.

Fast egentligen är ju livet just här väldigt rättvist. Precis alla kvinnor är unga någon gång. Att de äldre kvinnorna missunnar de yngre sin glans-tid, bara för att de vägrar att acceptera livets gång är däremot sorgligt.
Citera
2013-01-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempusername
Det där med att säga "gamla föredrar gamla" är ungefär som att säga "fula föredrar fula".
Folk tar det man kan få i många fall.

Märks tydligt vad män egentligen vill ha om man kollar på rika, gamla och kända män. De har oftast gift om sig flera gånger och har unga fruar.
Med rika, gamla och kända kvinnor är detta inte fallet har jag märkt. Många stannar med sin jämngamla partner.

Såna män gifter om sig, byter frun till en yngre upplaga ideligen.

Finns gott om välbärgade män som inte gör det också. Varför kan man fråga sig?

Det är väl skillnad på människor, en del skapar tydligen inte så starka band till sin kvinna att byter ut henne vart tionde år eller så. Blir de lyckligare än de som inte gör det?

En attraktion till någon man varit tillsammans med längre än nåt år kan man ju ha en sån relation att allt man har upplevt tillsammans ger sex och annan samvaro ett djup som är svårt att förklara för den som inte upplevt det.

Självklart blir det ju inte så för alla som varit tillsammans länge och då är det nog lättare att dras till den unga kvinnan med en helt fräsch kropp.

Så det är naturligtvis olika för olika män. Givetvis.

Hur det ska bli för en själv vet man inte när man är ung. Det får man se när man kommer dit.

Sen är jag övertygad om att de som byter fru var tionde år till en ny modell kan vara fullt tillfreds med livet också. Men de upplever inte detsamma som de som åldrats tillsamman under en mycket längre tid. Det är olika men alla kan väl må bra likväl som dåligt oavsett vilket.

Sen påpekar du det att äldre kvinnor oftast inte byter ut sin man mot en yngre, särskilt inte flera gånger, de kanske trivs bra i den samvaron som har perspektivet. Och kan landa i att de inte är unga längre.

En del män som byter till yngre fruar söker ju sin egen ungdom, ibland så det blir patetiskt på något sätt faktiskt, i mitt tycke då.
Senast redigerad av Cedrick 2013-01-25 kl. 15:13.
Citera
2013-01-25, 15:13
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidersson
Det som är en 10poängare i mina ögon är givetvis 7-10 i din mans ögon och inte 1-4.

Det finns forskning på vad för attribut som är attraktiva, det är samma för alla män.

Det där var det dummaste jag hört. Nej, det är inte samma för Alla män.
Citera
2013-01-25, 15:15
Medlem
Citat:
Du tycks inte förstå Noola. Jag har varit riktigt nerkärad och tyckt att tjejen jag varit tillsammans med var allt jag ville ha. Tittar inte ens på andra tjejer då. Sjukt skum känsla.

Men för den sakens skull, så är min attraktion till största delen visuell. Om tjejen hade förvandlats till en 50åring så hade mina känslor för henne som person funnits kvar. Men min attraktion hade stendött.

Hon hade inte haft samma ungdomliga hud, söta snygga ansikte, fina stjärt och kropp.

Istället hade hon varit skrynklig, torr, sett gammal ut, och ja hur nu en kärring ser ut vill inte ha den bilden i huvudet.

Tyvärr hade jag inte varit lika attraherad av henne längre. Det kan tyckas vara rätt sorgligt och ytligt, fyll på med tragiskt, du är omogen och ung, förstår inte bättre och vad ni nu känner hjälper er i er argumentation s.k. shaming taktik.

Men det är den "bittra" sanningen.

Denna "bittra" sanning är samma för alla män. Självklart är man inte uppriktig och ärlig med detta gentemot sin fru eller partner, då det är ett sjukt socialt snedsteg eller som jag skrivit förut, socialt självmord att vara såhär ärlig.

Vet själv när en flickvän frågade mig en gång, om jag råkade ut brännskador och fick sitta i rullstol hade du lämnat mig då?

Tvekade litegrann så att hon märkte vad jag tyckte, hon blev rätt sur, men sen sa jag, nae jag hade väl stannat med dig såklart. Det är ju dig som person jag älskar.

Hon blev såklart glad, men sanningen är att jag hade inte tänt på henne längre.

Tragiskt eller?

Så ligger det till, nu vet ni tanter detta. Finns botox för er
.

Är du säker på att någon i framtiden kommer att anstränga sig så för att ha kvar dig? Du kan vara den som blir dumpad för att du är stenkorkad. Försök bli en människa lille vän!
Citera
2013-01-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Fast egentligen är ju livet just här väldigt rättvist. Precis alla kvinnor är unga någon gång. Att de äldre kvinnorna missunnar de yngre sin glans-tid, bara för att de vägrar att acceptera livets gång är däremot sorgligt.

Det är sorgligt men många kvinnor jobbar med något särskilt där de är mentorer åt yngre kvinnor, sjuksköterskor, mäklare, läkare, företagare och liknande så att föreställa sig att det var det enda förhållningssättet mellan yngre och äldre kvinnor är lite platt och enögt skulle jag vilja säga.
Citera
2013-01-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det där var det dummaste jag hört. Nej, det är inte samma för Alla män.

Jo, symmetri, och hälsosamma värden tillväxthormon för kindben, haka osv upplevs som attraktivare för alla män än motsatsen.

Du precis som jag tycker garanterat att den här tjejen är väldigt snygg. Alla män håller med om att hon är det nämligen.

http://www.google.se/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=n3ETU5VL0 ZTJ_M&tbnid=7USlayWNUhI-sM:&ved=0CAgQjRwwAA&url=http%3A%2F%2Fgofitandhealt hy.com%2Fjessica-alba-body-diet%2F&ei=_JMCUaOgB4KA4gTqmID4DQ&psig=AFQjCNG5A5Z qzu5ryS58NS0O3R9WCcBanQ&ust=1359209852210457
Citera
2013-01-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Är du säker på att någon i framtiden kommer att anstränga sig så för att ha kvar dig? Du kan vara den som blir dumpad för att du är stenkorkad. Försök bli en människa lille vän!

Som sagt finns Botox för rynkorna.
Citera
2013-01-25, 15:21
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jo, symmetri, och hälsosamma värden tillväxthormon för kindben, haka osv upplevs som attraktivare för alla män än motsatsen.

Du precis som jag tycker garanterat att den här tjejen är väldigt snygg. Alla män håller med om att hon är det nämligen.

http://www.google.se/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=n3ETU5VL0 ZTJ_M&tbnid=7USlayWNUhI-sM:&ved=0CAgQjRwwAA&url=http%3A%2F%2Fgofitandhealt hy.com%2Fjessica-alba-body-diet%2F&ei=_JMCUaOgB4KA4gTqmID4DQ&psig=AFQjCNG5A5Z qzu5ryS58NS0O3R9WCcBanQ&ust=1359209852210457

Hon ser absolut bra ut. Men hon är egentligen inte riktigt min typ, känns som att det är något som saknas...

Och att säga att alla män tycker att hon är snygg är oerhört korkat. Självfallet finns det killar som inte tycker att Jessica Alba är attraktiv över huvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in