2014-08-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det var ett modigt uttalande.
Ingenting i jämförelse med uttalandet att mord är en myt.
Citera
2014-08-13, 22:34
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Det finns ingen statistik som visar att kvinnor konsumerar upp mäns pengar, som just den kommentaren gällde.

Säker?

Oavsett vilket förändrar det inte min poäng nämnvärt, personliga upplevelser, verkliga eller påhittade är inte överdrivet relevanta när man diskuterar samhällsfenomen.
Citera
2014-08-14, 06:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Det finns ingen statistik som visar att kvinnor konsumerar upp mäns pengar, som just den kommentaren gällde.

1) Det beror på att det är omöjligt att få fram statistik på det. Men det är fortfarande empiriskt sant. De flesta kvinnor ingår i ett förhållande någon gång i livet. Om du tittar på hushållets konsumtion kan du se att det mesta, speciellt dyra saker, är saker kvinnor vill ha till exempel, bostad, familje-bil, familje-semester betalas med hjälp av mannens inkomst.

2) En fördel med en yngre kvinna (typ 18-25) för en man är att i den åldern bryr sig de flesta kvinnor inte om att kräva att mannen har fin bostad, dyr bil, bra jobb, etc. När kvinnor blir äldre (typ 30+) blir status grejer viktigare för att kompensera att kvinnan är mindre attraktiv. Så med en yngre kvinna får män mycket mer än de betalar för, med en äldre kvinna får de mycket mindre än de betalar för.
Citera
2014-08-14, 07:30
Medlem
Stabyrinths avatar
Sex kanske, men vill man verkligen ha ett förhållande med en 20-årig brud?
De är...ganska knäppa.
(Hormoner, outvecklad hjärna, labila, ego-ideal m.m.)
Jag prövade ett år, det är en av de mest bisarra åren i mitt liv. Blir rätt jävla konstigt att stå väldigt nära en person som i det mesta beter sig som ett otänkande djur.
Citera
2014-08-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
De är...ganska knäppa.
Jag prövade ett år, det är en av de mest bisarra åren i mitt liv. Blir rätt jävla konstigt att stå väldigt nära en person som i det mesta beter sig som ett otänkande djur.

Haha! Så otroligt sant, fast ju äldre ni blir tillsammans, desto bättre blir det (förhoppningsvis).
Citera
2014-08-14, 10:27
Bannlyst
föredrar kvinnor i åldrarna 25-45 , de vet vad de vill de små rackarna ,
Citera
2014-08-14, 10:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
De är...ganska knäppa.

Vad får dig att tro att kvinnor är mindre knäppa när de är äldre? Det är de inte de döljer det bara för annars vill ingen man betala för dem.

Kvinnor slutar utvecklas mentalt i tonåren för en kvinna behöver inte mer utveckling än så för att skaffa man och barn. Om en man måste välja mellan en 40 årig kvinna som tänker som en tonåring och en 20 årig kvinna som tänker som en tonåring är det uppenbart att 20 åringen är en bättre deal. Män som säger annat gör det bara för att rationalisera att de inte kan få yngre tjejer.
Senast redigerad av Babianen 2014-08-14 kl. 10:48.
Citera
2014-08-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad får dig att tro att kvinnor är mindre knäppa när de är äldre? Det är de inte de döljer det bara för annars vill ingen man betala för dem.

Kvinnor slutar utvecklas mentalt i tonåren för en kvinna behöver inte mer utveckling än så för att skaffa man och barn. Om en man måste välja mellan en 40 årig kvinna som tänker som en tonåring och en 20 årig kvinna som tänker som en tonåring är det uppenbart att 20 åringen är en bättre deal. Män som säger annat gör det bara för att rationalisera att de inte kan få yngre tjejer.

Detta stämmer definitivt i ett fall.
Citera
2014-08-14, 17:31
Medlem
markus120s avatar
Tycker inte ni män ändå att det är lite sorgligt att vi har sådan otrolig fixering vid ungdomlighet?

Jag vet att vi alla har det, det går ju inte att ändra på det. Det skapar dock inte så harmoniska samhällen. Mycket sexuell konkurrens och familjer som splittras. Säger inte ens att det är huvudorsaken till att familjer splittras, men en orsak.

Det finns ju inte så mycket att göra åt saken, men man kan ju inte alltid låta sina biologiska instinkter kontrollera ens beteende. Kvinnor är centralt för vår självförtroende och välbefinnande och män måste kämpa väldigt hårt för att vara fylld med självförtroende och vitalitet utan att bero på att ha en vacker kvinna vid sin sida.

Sedan så finns det så många lögner som måste berättas i ett giftemål, för man vill ju inte skada sin partner. Jag skulle inte gifta mig förrän jag har fått någon slags kontroll över alla mina begär till erövring av kvinnor.
Citera
2014-08-14, 17:37
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Tycker inte ni män ändå att det är lite sorgligt att vi har sådan otrolig fixering vid ungdomlighet?

Varför skulle det vara sorgligt? Menar du att det på något sätt är extra beundransvärt att ha en partner i sin egen ålder? Är det något man ska vara stolt över? Ser vi upp till de som har partners i sin egen ålder?

Vad är det med en partner i sin egen ålder, som gör att en yngre ska ses som sorgligt?
Citera
2014-08-14, 18:02
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Varför skulle det vara sorgligt? Menar du att det på något sätt är extra beundransvärt att ha en partner i sin egen ålder? Är det något man ska vara stolt över? Ser vi upp till de som har partners i sin egen ålder?

Vad är det med en partner i sin egen ålder, som gör att en yngre ska ses som sorgligt?

Nej, jag menar bara att de flesta av oss vill starta familj och ge den där varma känslan av en familj som håller ihop åt våra barn, den som många av oss fick som barn. Tror till och med att många här vill hålla ihop som en familj när barnen är vuxna så att inte familjen splittras, ha barnbarn som besöker osv.

Denna ständiga begäret till unga kvinnor, hur snabbt som kvinnor ofta (inte alltid) förlorar attraktionsvärde efter ca 35 är ju väldigt sorgligt. Jag vill ju när jag väl bestämmer mig att gifta mig inte vara den som lämnar familjet i sticket för att jaga allt som är vackert i världen.

Begär är ju något skiftande, det kommer som en storm och försvinner ganska så snabbt. Det innan ens kvinnor börjar åldras enligt egen mening, vi män är måttligt polygama av oss. Vi kan ha en vacker ung kvinna vid vår sida och ändå vilja erövra allt annat som vi ser. Speciellt väldigt ambitiösa och vitala män.

När jag väl skaffar mig familj vill jag ha gjort upp med alla mina begär så gott som det går, familj är något som är viktigare än mig och kulminationen av mina begär. Våra barn ska alltid sättas på första plats. Håller du inte med?
Citera
2014-08-14, 18:17
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Tror många föredrar någon i sin egen ålder, tror inte åldern spelar så stor roll utan om man finner attraktiv, finns rätt många 40-åringar jag skulle föredra framför en 20-åring.
Men skulle man välja mellan en snygg 20-åring eller en snygg 40-åring så tror jag inte majoriteten skulle rösta på 20-åringen bara för att hon är 20 och den andra 40.

Du måste skilja på vad som är socialt konstruerat och vad som är biologiskt predisponerat och instinktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in