Citat:
Ursprungligen postat av
Farbror Fazer
Varför skulle det vara sorgligt? Menar du att det på något sätt är extra beundransvärt att ha en partner i sin egen ålder? Är det något man ska vara stolt över? Ser vi upp till de som har partners i sin egen ålder?
Vad är det med en partner i sin egen ålder, som gör att en yngre ska ses som sorgligt?
Nej, jag menar bara att de flesta av oss vill starta familj och ge den där varma känslan av en familj som håller ihop åt våra barn, den som många av oss fick som barn. Tror till och med att många här vill hålla ihop som en familj när barnen är vuxna så att inte familjen splittras, ha barnbarn som besöker osv.
Denna ständiga begäret till unga kvinnor, hur snabbt som kvinnor ofta (inte alltid) förlorar attraktionsvärde efter ca 35 är ju väldigt sorgligt. Jag vill ju när jag väl bestämmer mig att gifta mig inte vara den som lämnar familjet i sticket för att jaga allt som är vackert i världen.
Begär är ju något skiftande, det kommer som en storm och försvinner ganska så snabbt. Det innan ens kvinnor börjar åldras enligt egen mening, vi män är måttligt polygama av oss. Vi kan ha en vacker ung kvinna vid vår sida och ändå vilja erövra allt annat som vi ser. Speciellt väldigt ambitiösa och vitala män.
När jag väl skaffar mig familj vill jag ha gjort upp med alla mina begär så gott som det går, familj är något som är viktigare än mig och kulminationen av mina begär. Våra barn ska alltid sättas på första plats. Håller du inte med?