Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-22, 13:58
  #1
Medlem
Jag har precis tagit tag i mig själv och satt ut alla benzo jag haft men har nu problem med sömnen.
Jag har utskrivet theralen men måste ta höga doser på 5-6ml för att ens kunna lägga mig i sängen.

Någon som har tips på bra sömnmedicin?
Kravet är att de inte är beroendeframkallande och att man inte går upp i vikt av dem.
Har provat Melatonin utan framgång..

Tacksam för hjälp!
Citera
2013-01-22, 14:21
  #2
Medlem
Mandic!s avatar
Har du testat Lergigan, Atarax eller Valeriana?
Citera
2013-01-22, 14:23
  #3
Medlem
Nocinan. Ha det så trevligt, själv skulle jag nog avstå sömn isf att ta dessa icke-beroendeframkallande meds. Men tyvärr är ju allt i livet mitt ansvar, men det är inte jag som bestämmer.
Sen blir man nog fet på dessa antihistaminer/antipsykotikor som man kör biverkningsprofiler från.

Molodial?
Citera
2013-01-22, 14:27
  #4
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Nocinan. Ha det så trevligt, själv skulle jag nog avstå sömn isf att ta dessa icke-beroendeframkallande meds. Men tyvärr är ju allt i livet mitt ansvar, men det är inte jag som bestämmer.
Sen blir man nog fet på dessa antihistaminer/antipsykotikor som man kör biverkningsprofiler från.

Molodial?
Nozinan ger viktuppgång.
Citera
2013-01-22, 14:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMarie
Jag har precis tagit tag i mig själv och satt ut alla benzo jag haft men har nu problem med sömnen.
Jag har utskrivet theralen men måste ta höga doser på 5-6ml för att ens kunna lägga mig i sängen.

Någon som har tips på bra sömnmedicin?
Kravet är att de inte är beroendeframkallande och att man inte går upp i vikt av dem.
Har provat Melatonin utan framgång..

Tacksam för hjälp!


Stesolid ska vara bra. Men är väl svårt o få utskrivet gissar jag på.
Citera
2013-01-22, 15:27
  #6
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra2000
Stesolid ska vara bra. Men är väl svårt o få utskrivet gissar jag på.
Läs trådstarten; Ingenting beroendeframkallande. Dessutom har TS nyss lagt ner benso står det.
Citera
2013-01-22, 15:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Har du testat Lergigan, Atarax eller Valeriana?

Yes dem har jag provat men jag får myrkrypningar som tusan av dem..
Citera
2013-01-22, 15:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Nozinan ger viktuppgång.

Har provat dem men de hade ingen verkan på mig trots 100mg...
Citera
2013-01-23, 09:35
  #9
Medlem
Hejsan!

Om du inte vill ha något som är beroendeframkallande (speciellt fysiskt då), så är ju faktiskt cannabis (helst en stark indica-strain då den sänker en totalt) något att faktiskt testa. Dock så finns det ju risk att du blir psykiskt beroende, men håller du dig till att bara röka en liten på kvällen för att somna så ska det inte vara några problem egentligen. Ingen AT att vänta om du skulle sluta med att röka heller. Förutom att du kan få svårt att somna igen då ;P

Sen ger ju inte CB direkt några biverkningar som theralen, propavan etc, som myrkryp och skit.

Nu vet jag inte vad du har för inställning till cannabis, men det är då mycket bättre enligt mig iaf, än att stoppa i sig massa jävla tabletter. (Vilket jag gör själv för tillfället, men men, dom ska bort dom med)

mvh
EES
Citera
2013-01-23, 17:21
  #10
Medlem
psykoshippiens avatar
Brass som ovanstående sa.
Det finns nog ingen 100%ig vinnare i detta, öka oddsen igenom att kombinera skitdrog på skitdrog, och så snurrar du runt i ett schema för att inte få tolerans.
Citera
2013-01-23, 21:39
  #11
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Har du testat Lergigan, Atarax eller Valeriana?
Valeriana är grymt! Kostar 83kr för ett 100pack på apoteket. Fick mig att sova när jag trippade på 25i-nbome och på den går det verkligen inte sova. Men tackvare Neurol (valeriana) somna jag som ett barn!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback