• 1
  • 2
2013-01-21, 17:55
Medlem
Idag stötte jag på en man utanför min lägenhet som stod och pratade med ett gäng ungdomar som troligtvis går i den skolan precis mitt emot min lägenhet. Jag skulle dra mig själv mot centrum när jag vinklade högerörat mot publiken för att tjuvlyssna lite. Han nämnde lite om hur världen som vi ser är uppbyggd och allt var det nu vad.. Jag stannade upp för att lyssna vidare på samtalsämnet. Det dröjde inte länge innan han var färdig talad och bestämde sig för att gå. Jag tog då raska steg fram och frågade vad han pratade om ,då jag är väldigt intresserad om liknande ämnen (Konspirationsteorier, Illuminati och vetenskaps teorier). Mannen förklarade för mig att han gått igenom en så kallad "spiritual awakening" vilket jag tror menas att man vaknar upp och ser världen ur ett helt annat perspektiv. Han menade på att han hade löst livets paradox och ville få andra till att göra det också.

Det tog inte länge innan min hjärna kortslöts av allt nytt jag fick höra, jag kommer tyvärr inte ihåg mycket av vad han sa. Men det var något som satte sig på minnet. Mannen nämnde något om att en ny "Shift" sker. Att allt fler och fler personer vaknar upp och verkligen inser vad som sker i vad vi kallar "världen". Så min fråga till er här på forumet: Har ni upplevt något liknande? eller har hört talas, läst på om liknande?
Tacksam för svar!

PS: Mannen såg vettig ut och talade klart och vetenskapligt.
2013-01-21, 17:55
Medlem
starke_adolfs avatar
Inte aktuell. Tråd låst.
2013-01-21, 18:17
Medlem
Jag skulle vilja att påstå att jag har varit med om något liknade. Spiritual awakening betyder väl i stort sett det du tror. Man vaknar upp ur "drömmen" och ser verkligheten från ett helt annat perspektiv. Världen som du lever i är bara på låtsas.

Fortsätt att intressera dig för det här ämnet. Det kommer att hjälpa dig jättemycket i livet.
2013-01-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Jag skulle vilja att påstå att jag har varit med om något liknade. Spiritual awakening betyder väl i stort sett det du tror. Man vaknar upp ur "drömmen" och ser verkligheten från ett helt annat perspektiv. Världen som du lever i är bara på låtsas.

Fortsätt att intressera dig för det här ämnet. Det kommer att hjälpa dig jättemycket i livet.
¨

Hur kommer detta påverka mitt liv? och som människa? Kommer allt jag sett sen barn bara komma fram som en enda stort lögn?

Jag är lite skrajsen må jag påstå men är fortfarande nyfiken som tusan!
2013-01-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmarl
¨

Hur kommer detta påverka mitt liv? och som människa? Kommer allt jag sett sen barn bara komma fram som en enda stort lögn?

Jag är lite skrajsen må jag påstå men är fortfarande nyfiken som tusan!

Det är svårt att säga hur det kommer att påverka ditt liv. Men jag tror att det kommer ge dig sinnesfrid Du kommer iallafall att bli glad och du kommer att bli en mycket bättre människa. Det här är livet, det riktiga livet! Sluta inte att lära dig om livet. Kör på nu, det finns inget att frukta.

Mycket kommer att komma fram som en stor lögn, och det kan kännas väldigt obehagligt ibland. Men du smälter det med tiden. Gå inte för snabbt fram bara, ta lite i taget.
2013-01-21, 18:38
Medlem
Ärligt talat så kan det nog betyda lite vad som helst.

I det minsta fallet handlar det väl om att han har fått någon religiös idé, t ex kommit underfund med att han är buddhist, och kallar det för en "spiritual awakening".

I det mest extrema fallet så kan det röra sig om ett Kundalini-uppvaknande, vilket inte är att leka med. Kan närmast jämföras med en psykos, men som anses vara spirituellt betingad.
2013-01-21, 18:49
Medlem
Sen kan det ju vara värt att tillägga att ju längre upp du klättrar, desto svårare kommer du att ha att passa in i det västerländska samhället. Det kan ju faktiskt vara jobbigt för vissa.
2013-01-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Sen kan det ju vara värt att tillägga att ju längre upp du klättrar, desto svårare kommer du att ha att passa in i det västerländska samhället. Det kan ju faktiskt vara jobbigt för vissa.

Var precis det jag syftade på! Har grävt mig djupt inom en rad olika teorier om livets alla gåtor så långt att jag har svårt att verkligen tro på saker som händer. Heller kan jag inte prata med någon annan om det eftersom det inte finns så många som är insatta i ämnet.

Tror klart och bestämmt att jag avvaktar med att gräva djupare!

Fortsätt gärna berätta era teorier om det hela!
2013-01-21, 19:13
Medlem
ExtremeWayss avatar
Det är väl ett flummigare ord för ökad medvetenhet? Käka höga doser svamp/LSD så får du se på grejer.
Senast redigerad av ExtremeWays 2013-01-21 kl. 19:18.
2013-01-21, 19:30
Medlem
Spiritual Awakening trender på senare åren är ju i princip tecken att en tänkande människa adderade ihop 1+1+1+1+1 och förstod att vi är fuckade om vi inte ändrar spår vi är på. Och då kommer frågan ändra till vad, och varför har man panik när man inser att man inte kan leva så som vi gör nu.
Man börjar gräva på webben, och till slut hamnar man till den sprituella, och symbios med naturen.

Ingen aning om det funkar, men alternativet verkar bestå av antigen massor med konflikter över resurser, och förfall av demokratisk civilization som vi känner det, eller att jorden avbefolkas.

För att vi kan inte leva västerländska konsumment-stilen i all evighet, och det kvittar vad du gör, eller folk i sverige, för att nu finns det över en miljard kineser som vill också leva ut materialistiska ego-trippen, så som alla andra gjort. De tycker det är rättvist, att det är deras tur. Vad ska man säga?
2013-01-22, 02:25
Medlem
Knicktabassen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmarl
Idag stötte jag på en man utanför min lägenhet som stod och pratade med ett gäng ungdomar som troligtvis går i den skolan precis mitt emot min lägenhet. Jag skulle dra mig själv mot centrum när jag vinklade högerörat mot publiken för att tjuvlyssna lite. Han nämnde lite om hur världen som vi ser är uppbyggd och allt var det nu vad.. Jag stannade upp för att lyssna vidare på samtalsämnet. Det dröjde inte länge innan han var färdig talad och bestämde sig för att gå. Jag tog då raska steg fram och frågade vad han pratade om ,då jag är väldigt intresserad om liknande ämnen (Konspirationsteorier, Illuminati och vetenskaps teorier). Mannen förklarade för mig att han gått igenom en så kallad "spiritual awakening" vilket jag tror menas att man vaknar upp och ser världen ur ett helt annat perspektiv. Han menade på att han hade löst livets paradox och ville få andra till att göra det också.

Det tog inte länge innan min hjärna kortslöts av allt nytt jag fick höra, jag kommer tyvärr inte ihåg mycket av vad han sa. Men det var något som satte sig på minnet. Mannen nämnde något om att en ny "Shift" sker. Att allt fler och fler personer vaknar upp och verkligen inser vad som sker i vad vi kallar "världen". Så min fråga till er här på forumet: Har ni upplevt något liknande? eller har hört talas, läst på om liknande?
Tacksam för svar!

PS: Mannen såg vettig ut och talade klart och vetenskapligt.
Ditt sammanträffande med den här mannen är sannolikt ingen slump, utan en del av ditt eget uppvaknande.

Detta händer troligtvis över hela planeten just nu. Det är också förutspått av flera uråldriga kulturer såsom Mayainianerna, Hopi, och åtskilliga fler.

Vad det hela handlar om är mycket stort och mäktigt och kan inte beskrivas med normala termer tillhörande den 3:e dimensionen, utan handlar om hur planeten jorden och allt som lever av henne är på väg att röra sig in i först 4:e dimensionen och kort därefter 5:e.

Det finns otroligt mycket att säga om detta, men jag råder dig till att göra dina egna undersökningar så att du på ett bra sätt kan förbereda dig på "skiftet" som är en process som redan startat med stor kraft.

Det finns väldigt mycket info på nätet. Kom dock ihåg att alltid lyssna uppmärksamt på din egen inre röst, för den kommer att ge dig många svar och vägledning i den här processen.

Du får gärna pm:a mig om du behöver hjälp med något.
2013-01-22, 03:58
Medlem
Joggeriffics avatar
Han har förmodligen fått sin självidentitet knäckt utav kultmanipulation och börjat anamma nya idéer och filosofier.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in