Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Nej, du. Jag vet om att det finns områden som jag inte är expert på. Jag accepterar att det finns auktoriteter inom de olika vetenskaperna, dvs. folk som forskar inom ämnen. Men detta är inget sådant ämne. Och i just den sortens frågor är jag faktiskt expert - båda filosofiskt sett, men också religionsvetenskapligt. Men det hör inte hit.
På tal om ödmjukhet och arrogans - du hittar inte mer arroganta och oödmjuka folk än inom just New Age-rörelsen. Ni vet ju redan allt. Kroppor består av astral energi etc., och vi andra som betvivlar er är bara slavar av makteliten och deras falska pengar. Se dig i speglen, religiöse dåre.
jag tror inte en riktig expert på varken filosofi eller religion skulle kalla sig för expert
av många anledingar
ingen av de största filosoferna har vad jag vet under sin storhets tid titulerat sig själv som expert
det i sig vore en enorm bromskloss och ett sådan syn på dem själva skulle ha satt stopp för deras utväckling.
experterna är de som alltid trott sig ha rätt men senare visats att de antingen haft fel eller grovt simplifierat saker och ting. medans de som är mer änn experter oftast är mycket ödmjukare
och förstår att det alltid finns en annan synvinkel ett djupare perspektiv och sådant som
sinnet är begränsat av.
att tittulera sig själv som expert inebär ju indirekt att man kallar sig själv näst intill fullärd eller mer vetande änn andra vilket begränsar hur mycket man kan lära sig av andra i och med den attityden.
du har säkert läst massor, jag tror och hoppas att du vet att alla har sin egen definition och relation till orden vilket gör att om man har ett stort ego inte kan ta in vad texten egentligen betydde.
och att läsa något med sina egna definitioner och egna ego som största observatör
gör att man näst intill läser sina egna tankar om och om igen.
Det är min upplevelse i vart fall jag har får dagligen aha upplevelser av konst musik och texter
som jag tidigare såg som dravel eller klychor
det känns som ditt ego är stort eftersom du dels försöker sätta mig in i flera fack för att känna att du har lite mer kontroll på situationen och känna dig lite tryggare. New age och Religiös
dessutom försöker du attackera mitt ego igenom att kalla mig dåre
troligtvis attackerar du den punkt som är svagast hos dig själv då du inte vet någonting om mig
Att du delar upp människor i två ni och vi läger tyder också på att ditt ego är stort
NI och Vi. och att du grovt förenklar vad alla i NI lägret tror vilken attetyd dessa NI har
tyder också på att du vill ha kontrollen som egot kräver.
Det är lite som att vi pratar om stenar och du säger att stenar är kalla grå och runda
trotts att alla stenar är olika. dessutom har du att jag är en sten för att jag pratar om stenar.
du hittar aroganta underbara trångsynta glada arga människor innom alla rörelser
vem som helst kan säga att dom är kristen, new age, eller gud
av just samma anledning som du säger att du är expert.
du kan inte attackera mig igenom att attackera ett ord som new age
jag indentifierar mig inte med ett ord
vi talar om något som inte kan beskrivas med ord
orden kan bara peka och om vi tittar med fel del av oss själva
så ser vi bara oss själva i andra ord.
jag vet bara ett jag har öppnat en väg som får mig att se allt mycket klarare och
som får mig att uppfatta saker som jag ansåg tomma töntiga klychiga på ett sätt som jag inte
kunnat uppfatta någonting tidigare.
och givetvis fans inte detta innan jag var med om det och ingen text i världen kunde ändra på det
kanske inte änns om jag vore EXPERT