Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Nej, du. Jag vet om att det finns omrden som jag inte r expert p. Jag accepterar att det finns auktoriteter inom de olika vetenskaperna, dvs. folk som forskar inom mnen. Men detta r inget sdant mne. Och i just den sortens frgor r jag faktiskt expert - bda filosofiskt sett, men ocks religionsvetenskapligt. Men det hr inte hit.
P tal om dmjukhet och arrogans - du hittar inte mer arroganta och odmjuka folk n inom just New Age-rrelsen. Ni vet ju redan allt. Kroppor bestr av astral energi etc., och vi andra som betvivlar er r bara slavar av makteliten och deras falska pengar. Se dig i speglen, religise dre.
jag tror inte en riktig expert p varken filosofi eller religion skulle kalla sig fr expert
av mnga anledingar
ingen av de strsta filosoferna har vad jag vet under sin storhets tid titulerat sig sjlv som expert
det i sig vore en enorm bromskloss och ett sdan syn p dem sjlva skulle ha satt stopp fr deras utvckling.
experterna r de som alltid trott sig ha rtt men senare visats att de antingen haft fel eller grovt simplifierat saker och ting. medans de som r mer nn experter oftast r mycket dmjukare
och frstr att det alltid finns en annan synvinkel ett djupare perspektiv och sdant som
sinnet r begrnsat av.
att tittulera sig sjlv som expert inebr ju indirekt att man kallar sig sjlv nst intill fullrd eller mer vetande nn andra vilket begrnsar hur mycket man kan lra sig av andra i och med den attityden.
du har skert lst massor, jag tror och hoppas att du vet att alla har sin egen definition och relation till orden vilket gr att om man har ett stort ego inte kan ta in vad texten egentligen betydde.
och att lsa ngot med sina egna definitioner och egna ego som strsta observatr
gr att man nst intill lser sina egna tankar om och om igen.
Det r min upplevelse i vart fall jag har fr dagligen aha upplevelser av konst musik och texter
som jag tidigare sg som dravel eller klychor
det knns som ditt ego r stort eftersom du dels frsker stta mig in i flera fack fr att knna att du har lite mer kontroll p situationen och knna dig lite tryggare. New age och Religis
dessutom frsker du attackera mitt ego igenom att kalla mig dre
troligtvis attackerar du den punkt som r svagast hos dig sjlv d du inte vet ngonting om mig
Att du delar upp mnniskor i tv ni och vi lger tyder ocks p att ditt ego r stort
NI och Vi. och att du grovt frenklar vad alla i NI lgret tror vilken attetyd dessa NI har
tyder ocks p att du vill ha kontrollen som egot krver.
Det r lite som att vi pratar om stenar och du sger att stenar r kalla gr och runda
trotts att alla stenar r olika. dessutom har du att jag r en sten fr att jag pratar om stenar.
du hittar aroganta underbara trngsynta glada arga mnniskor innom alla rrelser
vem som helst kan sga att dom r kristen, new age, eller gud
av just samma anledning som du sger att du r expert.
du kan inte attackera mig igenom att attackera ett ord som new age
jag indentifierar mig inte med ett ord
vi talar om ngot som inte kan beskrivas med ord
orden kan bara peka och om vi tittar med fel del av oss sjlva
s ser vi bara oss sjlva i andra ord.
jag vet bara ett jag har ppnat en vg som fr mig att se allt mycket klarare och
som fr mig att uppfatta saker som jag ansg tomma tntiga klychiga p ett stt som jag inte
kunnat uppfatta ngonting tidigare.
och givetvis fans inte detta innan jag var med om det och ingen text i vrlden kunde ndra p det
kanske inte nns om jag vore EXPERT