• 3
  • 4
2013-01-24, 03:41
Medlem
informersons avatar
Vill inte hvda fr mycket, men jag skulle kunna gissa p att ett uppvaknande i detta fall kan leda till " ett tredje ga"

http://en.wikipedia.org/wiki/Third_eye
2013-01-24, 12:55
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyxeldoff
Hade den hr trden handlat om mnen s
skulle du kanske suttit och berttat fr ett par astronauter
om hur det r dr.

Man mste lska fisken som vet allt om vrlden
fisken som kammat av en promille av havets yta och vet
om det finns land p denna planet eller inte.
Han vet dessutom vilka ord man ska anvnda nr man pratar om, katigoriserar
och beskriver land.

"det r inte en strm utan ett rev"

tnk om en cell i din kropp p ngot stt ftt fr sig att den kanske var en del av ngot strre
en sdan tokig cell det hade varit eller hur.

tack fr att du r en del av balansen mellan dmjuka mstare och aroganta lrlingar.

sa du strva efter fresten?

Nej, du. Jag vet om att det finns omrden som jag inte r expert p. Jag accepterar att det finns auktoriteter inom de olika vetenskaperna, dvs. folk som forskar inom mnen. Men detta r inget sdant mne. Och i just den sortens frgor r jag faktiskt expert - bda filosofiskt sett, men ocks religionsvetenskapligt. Men det hr inte hit.

P tal om dmjukhet och arrogans - du hittar inte mer arroganta och odmjuka folk n inom just New Age-rrelsen. Ni vet ju redan allt. Kroppor bestr av astral energi etc., och vi andra som betvivlar er r bara slavar av makteliten och deras falska pengar. Se dig i speglen, religise dre.
2013-01-24, 17:10
Medlem
JPlins avatar
Ett uppvaknande, upplysning, coca cola om du s vill har ftt ngon slags ouppnelig stmpel ver sig endast tillgnat buddha.

Det r vad som gr att vi inte finner det, vi sker det med hjrnan. Om vi istllet brjar notera varje gng vi har en inre dialog eller nr en tanke dyker upp s brjar vi distansera oss frn dem.

Du kan testa att sitta tyst och vnta p att en tanke ska dyka upp

Den stunden du vntade p nsta tanke var du totalt nrvarande utan tankar, du var i ett s.k upplyst tillstnd. desto mer du fokuserar p att andningen ex, eller att "nu tnkte jag", desto mer vxer mellan rummet av inga tankar.

Du kan endast bli upplyst nu, allt annat r illusion.

Nr du ftt kontakt med ditt sanna jag och insett dig sjlv vara inlst i en burk av normer och intryck s kommer du finna dig sjlv och den vg du vill g hr i livet.

Andas, lev, nu!
2013-01-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Nej, du. Jag vet om att det finns omrden som jag inte r expert p. Jag accepterar att det finns auktoriteter inom de olika vetenskaperna, dvs. folk som forskar inom mnen. Men detta r inget sdant mne. Och i just den sortens frgor r jag faktiskt expert - bda filosofiskt sett, men ocks religionsvetenskapligt. Men det hr inte hit.

P tal om dmjukhet och arrogans - du hittar inte mer arroganta och odmjuka folk n inom just New Age-rrelsen. Ni vet ju redan allt. Kroppor bestr av astral energi etc., och vi andra som betvivlar er r bara slavar av makteliten och deras falska pengar. Se dig i speglen, religise dre.

jag tror inte en riktig expert p varken filosofi eller religion skulle kalla sig fr expert
av mnga anledingar

ingen av de strsta filosoferna har vad jag vet under sin storhets tid titulerat sig sjlv som expert
det i sig vore en enorm bromskloss och ett sdan syn p dem sjlva skulle ha satt stopp fr deras utvckling.

experterna r de som alltid trott sig ha rtt men senare visats att de antingen haft fel eller grovt simplifierat saker och ting. medans de som r mer nn experter oftast r mycket dmjukare
och frstr att det alltid finns en annan synvinkel ett djupare perspektiv och sdant som
sinnet r begrnsat av.

att tittulera sig sjlv som expert inebr ju indirekt att man kallar sig sjlv nst intill fullrd eller mer vetande nn andra vilket begrnsar hur mycket man kan lra sig av andra i och med den attityden.

du har skert lst massor, jag tror och hoppas att du vet att alla har sin egen definition och relation till orden vilket gr att om man har ett stort ego inte kan ta in vad texten egentligen betydde.
och att lsa ngot med sina egna definitioner och egna ego som strsta observatr
gr att man nst intill lser sina egna tankar om och om igen.
Det r min upplevelse i vart fall jag har fr dagligen aha upplevelser av konst musik och texter
som jag tidigare sg som dravel eller klychor

det knns som ditt ego r stort eftersom du dels frsker stta mig in i flera fack fr att knna att du har lite mer kontroll p situationen och knna dig lite tryggare. New age och Religis
dessutom frsker du attackera mitt ego igenom att kalla mig dre
troligtvis attackerar du den punkt som r svagast hos dig sjlv d du inte vet ngonting om mig

Att du delar upp mnniskor i tv ni och vi lger tyder ocks p att ditt ego r stort
NI och Vi. och att du grovt frenklar vad alla i NI lgret tror vilken attetyd dessa NI har
tyder ocks p att du vill ha kontrollen som egot krver.

Det r lite som att vi pratar om stenar och du sger att stenar r kalla gr och runda
trotts att alla stenar r olika. dessutom har du att jag r en sten fr att jag pratar om stenar.

du hittar aroganta underbara trngsynta glada arga mnniskor innom alla rrelser
vem som helst kan sga att dom r kristen, new age, eller gud
av just samma anledning som du sger att du r expert.
du kan inte attackera mig igenom att attackera ett ord som new age
jag indentifierar mig inte med ett ord

vi talar om ngot som inte kan beskrivas med ord
orden kan bara peka och om vi tittar med fel del av oss sjlva
s ser vi bara oss sjlva i andra ord.

jag vet bara ett jag har ppnat en vg som fr mig att se allt mycket klarare och
som fr mig att uppfatta saker som jag ansg tomma tntiga klychiga p ett stt som jag inte
kunnat uppfatta ngonting tidigare.

och givetvis fans inte detta innan jag var med om det och ingen text i vrlden kunde ndra p det
kanske inte nns om jag vore EXPERT
Senast redigerad av dyxeldoff 2013-01-27 kl. 17:05.
2013-01-27, 17:14
Medlem
till TS

slpp allt p alla plan
ALLT

skratta t dina tankar och ditt ego
d distansierar du dig till det

inse att det r tv i ditt huvud
den ena kanske du inte nns vet om n

det kan hjlpa att se hur paradoxalt och trngsynt
mnniskans vanliga tankestt kan vara

akta dig fr att gotta dig i att kritisera andra och se dessa problem