2013-01-21, 00:13
Medlem
BernardLoutres avatar
Någon som har provat?
Citera
2013-01-21, 00:20
Medlem
Nej, har du?
Citera
2013-01-21, 00:22
Medlem
Dislikes avatar
Jag har inte heller provat detta nya bolag. Vet inte om jag vill prova. Jag är ofta fast i gamla vanor. Nån annan som inte har provat?
Citera
2013-01-21, 00:39
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmyunbannamig
Nej, har du?

Nej, jag har inte det men var nyfiken om någon gjort det. Dyrt? Bra? Prisvärt? Står inget i taxipriser.se.
Senast redigerad av BernardLoutre 2013-01-21 kl. 00:44. Anledning: Stavfel
Citera
2013-01-23, 22:21
Medlem
Lobengulas avatar
Resor => Företagsskvaller

/Mod
Citera
2013-01-23, 23:21
Medlem
Uber är sjukt hajpat i USA; https://www.uber.com/

Som taxi men inte riktigt ändå. Visste inte att de (eller nån franchisetagare eller liknande) etablerat sig här.
Citera
2013-03-05, 11:48
Moderator
Semesters avatar
Hur mycket billigare är det jämfört med Taxi Stockholm? Och varför är det billigare?
Citera
2013-03-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Hur mycket billigare är det jämfört med Taxi Stockholm? Och varför är det billigare?

Det kommer inte vara billigare, utan det kommer vara dyrare eftersom du åker i obrandade premiumbilar. Det funkar i staterna eftersom det i många städer är mer eller mindre omöjligt att ringa och beställa en taxi. Här har vi ju inte riktigt samma problem, men jag skulle säga att det ändå finns en marknad eftersom taxichaufförerna är så jävla, jävla dåliga att det går snabbare att ta bussen.
Citera
2013-03-05, 16:29
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burtcocaine
Det kommer inte vara billigare, utan det kommer vara dyrare eftersom du åker i obrandade premiumbilar. Det funkar i staterna eftersom det i många städer är mer eller mindre omöjligt att ringa och beställa en taxi. Här har vi ju inte riktigt samma problem, men jag skulle säga att det ändå finns en marknad eftersom taxichaufförerna är så jävla, jävla dåliga att det går snabbare att ta bussen.
Jaså, är det bara invinkning som gäller i New York och andra storstäder?
Är det dyrare även i USA?
Citera
2013-03-06, 13:36
Medlem
Mr.Bonds avatar
Kommer ihåg när jag såg Uber uppbringa 30 miljoner dollar av Goldman Sachs, Amazon m.fl i en Series B @AngelList i slutet på 2011. Jag tänkte att dom pengarna kommer dom aldrig se röken av igen. Men tydligen så blev appen en succé. Trodde heller aldrig att Sverige skulle få appen så snabbt.

Om ni är intresserade: https://angel.co/uber
En hel del IT-kändisar och kända VC som är med.
Senast redigerad av Mr.Bond 2013-03-06 kl. 13:42.
Citera
2013-03-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Jaså, är det bara invinkning som gäller i New York och andra storstäder?
Är det dyrare även i USA?

Mellan 50-100% dyrare. Här är en tråd med några som provåkt i Sverige, de verkar ha alla svaren:
http://www.businessclass.se/ovrigt/7...stockholm.html
Citera
2013-03-06, 19:12
Medlem
torespybars avatar
Uber fungerar mycket bra, när du går in i appen ser du var bilarna är och namnet på chauffören. Du väljer bil och får genast en tid på när bilen är hos dej. När tiden börjar närma sig noll går man ut på gatan. Uberchaffisen går runt bilen och öppnar dörren åt dej. Då åker kungligt och resan faktureras det kort du angett då du tecknat dej för tjänsten. Fantastiskt smidigt för en själv, för kunder man vill skämma bort, eller för ragget man vill skicka hem
Priset är något högre, men det finns inga gratisluncher
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in